Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

-Tror du du er kjent fordi du vant et OL-gull? Du er kjent fordi du er sammen med hun influenser-dama Men du ligger hvertfall med noen, det er jo noe...

Jeg har ingen anelse om hvem Birk Ruud er sammen med, og det lever jeg godt med :ler: Dessuten stemmer jeg for Hans Olav Brenners forslag om at idrettsutøvere skal lese dikt :fnise: Humorinnslag er alltid en balansegang, men Nicolai Ramm er på ingen måte den verste der.

Fortsetter under...

Erling Braut Haaland er utvilsomt en gudbenådet fotballspiller, men har bør vel egentlig ikke snakke for mye. Han bidrar jo ikke til å motvirke inntrykket av fotballspillere som noen av idrettsskuffens sløvere kniver...

At Maren Lundby blir årets navn sier en hel del om henne som utøver og som person, men det sier også mye om hva nordmenn faktisk setter aller høyest. Haaland og Ingebrigtsen presterer på imponerende høyt nivå, men de mangler det som gjør dem store på andre måter. 

Annonse

Årets første hjemmetreningsøkt er bokført. Den ble ikke så lang, men i kombinasjon med en tur ut først var det utfordrede   nok for dagsformen. Med færre timer hos psykofysio bør jeg bli flinkere til å gjøre øvelsene hennes hjemme, og det handler tross alt primært om tøyings- og balanseøvelser, som ikke er så fysisk krevende (hvertfall i teorien...).

Nå går gale mennesker feil vei opp en alpinbakke på tv - fysisk krevende på et helt annet nivå, både i teori og praksis... 

Jeg kjøpte seks pakker advent- og julete for sesongen, og fikk fem pakker til jul (en av dem kom med boks). Et kjapt overslag tyder på at jeg kjøpte mer enn fem kilo te i fjor (:dåne:) , jeg har stort sett holdt meg til regelen om å ikke kjøpe te jeg ikke har ledige bokser til og jeg kvittet meg med noen bokser i løpet av året. Likevel har jeg nå tomme bokser tilgjengelig... 

Det er fortsatt frisk ute, jeg har vært ute og fotografert frostrøyk og har nå lempet alt innholdet i fryseren ut på balkongen for å ise av skapet. Greit å få litt oversikt over hva som faktisk finnes der også - nytt år, nye middagsambisjoner...

Fryseren er avist og fylt igjen, og liste over tilgjengelige middagsingredienser skrevet (is, rundstykker og et utvalg grønnsaker er standardinnhold, alltid tilgjengelig og fylles på fortløpende). Ikke helt urelatert blir morgendagens middag panert overraskelse - fisk, kjøtt eller kylling...?

Fysio, kafélesing, bibliotek, apotek og pakkehenting - et akseptabelt dagsverk, gjennomført og hjemme igjen før halv tolv. Jeg har gjort knebøy på bosu for første gang på lenge, begynt på en bok som har stått i bokhylla i flere år (og spist kanelbolle og drukket te), levert fem bøker og lånt to (og fått melding om en ny klar til henting da jeg var på vei hjem...) vært informasjonssenter på trikkestoppet (jeg så åpenbart opplyst ut...) og fylt på lagrene med magnesium, fyllvatt og tape (samt en bonus-saks. Panudro hadde pakkeløsning på tilbud - tre taperuller og en saks for 30 kroner. Jeg trengte strengt tatt bare tapen, men selv da var det jo et godt kjøp, og sakser får man aldri nok av). Ettermiddagens store spørsmål (etter noen timer på sofaen) er om jeg får gjort noe med det varme stoffet jeg har planer om at skal bli en kjole. jeg har en plan (mønster er som vanlig oppskrytt) som i teorien burde være rask og enkel, men... Famous last words... 

Effektiv start på tirsdagen i det minste! :jepp:

Her innså man at man trengte en lue (tjukk i huet), og fikk strikka lue i løpet av helgen. Litt med utgangspunkt i oppskrift(er) funnet på nett, og resten var "eget design". Ble riktig så bra om jeg får si det selv, og er så smått i gang med en tilhørende hals i samme garn. En litt løsere variant den her gangen, helt fritt komponert. Så får vi se hvordan det barker i vei og hvor vi ender. 

Hvorfor jeg ikke heller ferdigstiller genseren som er få meter unna mållinja? :sjenert:

Annonse

Daria skrev (2 minutter siden):

Fordi det er så tilfredsstillende med små prosjekter man blir fort ferdig med. Det er jo en grunn til at jeg heller syr putetrekk enn tepper når jeg leker meg med lappesøm... :ler: 

Men max 10 cm hals-vrangbord - er ikke det nesten i kategorien småstrikk? :sjenert: Ermer er montert, så eneste som gjenstår da er litt trådfesting... 

Men så er spørsmålet om den har livets rett eller ei... 

Annonse

Kjoleplanen var selvfølgelig ikke gjennomførbar fullt så raskt og enkelt som jeg hadde sett for meg (jeg hadde en tanke om bare to deler, men stoffet hadde stretch i feil retning) og blir nok ikke ferdig i dag, men det skal jo bli kaldt neste uke også... Jeg har  begynt å klippe etter en halvklar ny plan, så får vi se hvordan det går. Eventuelt tar jeg en Jensemann og ender med et miniskjørt :ler:  

Effektiv formiddag i dag også - følelser og innsikter luftet hos vestlendingen, en ny tebutikk utforsket (den ligger så praktisk til rett over veien for psykologkontoret, som allerede har sybutikk i samme kvartal...), en bok byttet og saget hos Gudrun Sjödén utforsket (det er jo alltid noen forskjeller mellom nettsalg og utvalget i butikken...). Jeg kom hjem uten nye klær, men med en bok, brevpapir med ugler og en boks appelsin-og-sjokoladete. Sistnevnte var relativt dyr, men det er også en tebutikk hvor man blir tatt imot med teservering og beskjed om at hvis man ønsker å smake på noe annet er det bre å si fra, så kan de brygge litt, og sånne butikker skal man ta vare på. 

Roadrunner skrev (23 timer siden):

Men max 10 cm hals-vrangbord - er ikke det nesten i kategorien småstrikk? :sjenert: Ermer er montert, så eneste som gjenstår da er litt trådfesting... 

Men så er spørsmålet om den har livets rett eller ei... 

Venter på bilde av ferdig genser. :jepp: 

Daria skrev (21 timer siden):

Kjoleplanen var selvfølgelig ikke gjennomførbar fullt så raskt og enkelt som jeg hadde sett for meg (jeg hadde en tanke om bare to deler, men stoffet hadde stretch i feil retning) og blir nok ikke ferdig i dag, men det skal jo bli kaldt neste uke også... Jeg har  begynt å klippe etter en halvklar ny plan, så får vi se hvordan det går. Eventuelt tar jeg en Jensemann og ender med et miniskjørt :ler:  

Venter spent på bilder fra dette prosjektet også. :jepp: 

Daria skrev (31 minutter siden):

Effektiv formiddag i dag også - følelser og innsikter luftet hos vestlendingen, en ny tebutikk utforsket (den ligger så praktisk til rett over veien for psykologkontoret, som allerede har sybutikk i samme kvartal...), en bok byttet og saget hos Gudrun Sjödén utforsket (det er jo alltid noen forskjeller mellom nettsalg og utvalget i butikken...). Jeg kom hjem uten nye klær, men med en bok, brevpapir med ugler og en boks appelsin-og-sjokoladete. Sistnevnte var relativt dyr, men det er også en tebutikk hvor man blir tatt imot med teservering og beskjed om at hvis man ønsker å smake på noe annet er det bre å si fra, så kan de brygge litt, og sånne butikker skal man ta vare på. 

Spesialbutikker med god service er verdt å ta vare på, ja. :jepp: 

Dette er en test...Jeg får nemlig feilmeldinger og får ikke lest noen innlegg, hverken på pc eller mobil og uansett nettleser (men PMer får jeg pussig nok lest), men jeg ser at det kommer nye innlegg både her og i andre tråder, så det er tydeligvis forskjell på folk... Jeg kan jo skrive innlegg - hurtigsvarboksen er tilgjengelig - det store spørsmålet er om jeg også får postet det og hva som skjer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...