Daria Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #37401 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg er litt usikker på om den minner meg om Heart of the ocean-diamanten fra Titanic er et gyldig argument for å kjøpe denne brosjen...(jeg er også usikker på om det å surfe på vintage-smykker på etsy egentlig er en konstruktiv måte å gjøre en dårlig dag bedre, men det er mulig jeg vil komme tilbake med mer forskning på dette...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 19. desember 2023 #37402 Del Skrevet 19. desember 2023 Altså... Titanic er alltid en god grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #37403 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg kan ikke helt se for meg at den faktisk vil bli brukt, men det er kanskje ikke så viktig? Pingviner er heller aldri feil, selv om de ser litt betuttet ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #37404 Del Skrevet 19. desember 2023 Daria skrev (6 timer siden): 19.12: Ni lest, ingen kjøpt. Fam i Vilde Fastvolds Felt er på Martinique for å gjøre feltarbeid til masteroppgaven i sosialantropologi. Hun bedriver tidvis svært inngående studier av utvalgte innfødte, eller det kjæresten hennes hjemme kaller klisjémessig selvdestruktivitet. Hovedproblemet mitt er nettopp det- det blir litt klisjé, litt for mye naiv hvit pike på tur uten at det i stor nok grad oppleves som kritikk og satire, som jeg antar at det er ment som. Dessuten er jeg såpass prippen at det er begrenset hvor mye jeg trenger å vite om andres sexliv, selv når de involverte er fiktive. Språket er godt, da, med noen veldig fine formuleringer. 19.12: Ti lest, ingen kjøpt. Det har vel sjelden vært mer dekkende å si at en bok handler om liv og død enn når man snakker om Jon Fosses Morgon og kveld. En tynn bok i to deler, hvor den første dekker Johannes' fødsel og den andre hans død rundt 80 år senere. Veldig metafysisk og Fosses'sk, hvor realisme er underordnet og synsvinkler og tider glir over i hverandre. Jeg har sett denne nevnt mye som en godt sted å begynne med Fosse, jeg holder en knapp på Trilogien som en litt mykere start - den er litt mer tradisjonell både i struktur og tegnsetting (jeg fant ett punktum i hele bok og mistenker at det er en forlagsglipp...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 20. desember 2023 #37405 Del Skrevet 20. desember 2023 Daria skrev (17 timer siden): Jeg er litt usikker på om den minner meg om Heart of the ocean-diamanten fra Titanic er et gyldig argument for å kjøpe denne brosjen...(jeg er også usikker på om det å surfe på vintage-smykker på etsy egentlig er en konstruktiv måte å gjøre en dårlig dag bedre, men det er mulig jeg vil komme tilbake med mer forskning på dette...). Daria skrev (16 timer siden): Jeg kan ikke helt se for meg at den faktisk vil bli brukt, men det er kanskje ikke så viktig? Pingviner er heller aldri feil, selv om de ser litt betuttet ut... Og da sitter jeg igjen med to spørsmål: 1: Ble en dårlig dag bedre? 2: Ble det kjøpt noen brosjer eller øredobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #37406 Del Skrevet 20. desember 2023 Om dagen ikke ble så mye bedre, gikk hvertfall tiden, og jeg kunne finne glede i å tross alt inneha både viljestyrke og fornuft - det ble hverken brosje eller pingviner etter å h innsett at ingen av delene ville bli brukt. Derimot har jeg stor tro på anvendeligheten til sommerfuglene som vil lande i postkassen på nyåret 🦋 Og de vil jo sikkert bidra til at den dagen blir bedre Jeg var tidlig ute i snøværet i dag (det føles hvertfall tidlig når det fortsatt er dunkelt og tente gatelykter ute, selv om klokken hadde passert ni) og fått blåst ut litt hos vestlendingen for siste gang i år. Årets siste besøk på biblioteket er også gjennomført (med mindre jeg får akutte lyster og behov i romjula) og Edvard Hoems nyeste er allerede påbegynt. Nå står gjøre-nyttige-ting-i-reklamepausene på planen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #37407 Del Skrevet 21. desember 2023 Enda tidligere ute i enda mer snøvær i dag - årets siste fysioøkt fant sted kl 0800... Jeg kom hjem til to julekort i postkassen - og løfte om et tredje, en venninne jeg ikke har hørt fra på årevis sendte plutselig melding og etterlyste adresse Jeg har som vanlig ikke sendt et eneste (men tanken har - igjen som vanlig - vært der), så jeg er lykkelig over alle som dukker opp. Det ene av dagens kom fra en venninne som sender hvert år - og jeg følger tradisjonen tro opp med nyttårsbrev, en ordning begge lever godt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #37408 Del Skrevet 21. desember 2023 Hvorfor må planter vokse seg så store? En ting er at de vokser ut av potten, men de burde da stoppe mens de fortsatt kan holde seg oppreist på egen hånd... Jeg måtte akutt-ompotte en før den knakk (jeg har sett behovet en stund, men plutselig nådde den visst smertegrensen) og den trengte en drøy halvmeter blomsterpinne og minst like mye hamptråd for å holde seg noenlunde loddrett. For ikke å forglemme palmen som snart sprenger potten (plasten buler...) - problemet er ikke bare at det ikke er plass til en større potte der den står, men også at den er mer enn tre meter høy/lang (den vokser bortover langs taket) og er tjoret fast til veggen på flere steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #37409 Del Skrevet 21. desember 2023 Fordi enhver førjulstid trenger et paljettbefengt fagottkorps, komplett med ballerina-drillpike... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #37410 Del Skrevet 21. desember 2023 Et juletre laget av hummerteiner. Fordi....hvorfor ikke? 🦞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37411 Del Skrevet 22. desember 2023 (endret) Første del av dagens plan er gjennomført - en full sekk er båret hjem fra butikken. Man kan jo ikke risikere å savne noe de to dagene butikkene er stengt (at Bunnpris i første dessuten er åpen alle dager har jo ingenting å si)... Resten av dagens plan er primært å fortsette førjulsforberedelser i tilpasset mengde og tempo, og håpe at alle gode ting er tre når det gjelder heisreparasjoner... Inntak av julete (p.t. grønn), mandariner og pepperkaker er i gang og vil pågå relativt fortløpende. Sjokolade kan også dukke opp (og marsipan er i hus). Endret 22. desember 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37412 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg vet ingenting om at julesalget hos Gudrun Sjödén er i gang, og den ordrebekreftelsen som ikke ligger i innboksen min inneholder hverken en trikotskjole (rød, mønstret), en strikkejakke (rosa) eller en knallfarget blomstermønstret topp (gul ) (som jeg heller ikke allerede har i en annen farge...), beregnet på fysiobruk. Og selvinnsikten og allmenntilstanden er helt utmerket, hvordan det...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. desember 2023 #37413 Del Skrevet 22. desember 2023 Daria skrev (40 minutter siden): Jeg vet ingenting om at julesalget hos Gudrun Sjödén er i gang, og den ordrebekreftelsen som ikke ligger i innboksen min inneholder hverken en trikotskjole (rød, mønstret), en strikkejakke (rosa) eller en knallfarget blomstermønstret topp (gul ) (som jeg heller ikke allerede har i en annen farge...), beregnet på fysiobruk. Og selvinnsikten og allmenntilstanden er helt utmerket, hvordan det...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. desember 2023 #37414 Del Skrevet 22. desember 2023 Selvinnsikt er fint. Hilsen hun som skulle gå tidlig fra jobb, men endte på pub.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37415 Del Skrevet 22. desember 2023 Skravla skrev (38 minutter siden): Selvinnsikt er fint. Hilsen hun som skulle gå tidlig fra jobb, men endte på pub.... Men da gikk du jo hvertfall fra jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37416 Del Skrevet 22. desember 2023 Den dialekten til Kim Rysstad - jeg blir så fascinert. Jeg er fristet til å si at jeg kunne latt meg overtale til så mangt, men i praksis vil jeg jo bare høre på ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37417 Del Skrevet 22. desember 2023 Sjelden har jeg fått mer motstridende inntrykk av noen enn av han som akkurat sang tradisjonell folkemusikk iført bunad, med piercing i både nese og øre, helskjegg og en hårklipp det ser ut til at moren han har ordnet med en bolle hjemme på kjøkkenet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37418 Del Skrevet 22. desember 2023 Stjernesludd var vel ikke det mest opplagte låtvalget for ham (og jeg vil påstå at det er en sang som ikke skal framføres med et smil...) Fagottene gjør denne bedre, for så vidt også apropos sangere med fascinerende dialekter. Jeg kan ikke høre denne i noen versjon lenger uten å høre korstemmene i bakgrunnen - det er jo noe som mangler uten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37419 Del Skrevet 22. desember 2023 Love Actually Ja, selvfølgelig kan jeg den utenat - hva har det med saken å gjøre? Juleduker er strøket og lagt på. Jeg han konkludert med at duker, lys og blomster (hvis jeg kommer meg ut og får kjøpt noen i morgen) blir årets julepynt, jeg orker ikke styre med resten. Jeg har broderte juleløpere og glasskandelabre jeg kan ha røde lys i, det gir litt julestemning. Det står vel et par engler i bokskapet også som kan hentes fram - de er gammelt arvegods, så jeg tør ikke h dem i kjelleren med resten av julepynten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. desember 2023 Forfatter #37420 Del Skrevet 22. desember 2023 Jo mer britisk politikk går av sporet, jo mer attraktiv blir Hugh Grant som statsminister... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå