Daria Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #37381 Del Skrevet 14. desember 2023 Det sies at heisen skal virke - den virket da jeg skulle ut før i dag (selv om det var en heisreparatørmann i den...). Da jeg kom hjem nå, jobbet de med den igjen, men jeg har håp om å få vasket klær før jul (godt jeg har litt å ta av - det er fortsatt et stykke unna krise...). Jeg innså både de ytre og indre realiteter og fant fram broddene - de utgjør en større forskjell enn jeg tror når jeg ikke hr dem på, det gjelder bare å huske det før jeg går hjemmefra... Dermed kom jeg meg trygt både til vestlendingen, hvor jeg for en gang skyld hadde en kleenexfri økt, til Halvorsens, hvor mitt vanlige shortbread fikk vike for kransekake (det er jo snart jul) og ekspeditrisen var i det generøse hjørnet, jeg er ganske sikker på at størrelsen og fyllningsgraden på den tekannen egentlig er beregnet til to personer, og til Sømsenteret - jeg innså at min 23 år gamle symaskin kanskje trenger en skvett olje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #37382 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg har egentlig lært før at tre svibler i min lille stue er litt i overkant - men coop hadde en så kjekk trippel i litt forskjellige høyder i en potte, så jeg satset på at de ikke ville blomstre samtidig, også kjent som famous last words. Det lukter jo god, men det kan bli litt mye av det gode... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. desember 2023 #37383 Del Skrevet 14. desember 2023 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg har egentlig lært før at tre svibler i min lille stue er litt i overkant - men coop hadde en så kjekk trippel i litt forskjellige høyder i en potte, så jeg satset på at de ikke ville blomstre samtidig, også kjent som famous last words. Det lukter jo god, men det kan bli litt mye av det gode... Jeg har ikke hatt svibler i hus på lenge - det lukter rett og slett for mye. Men jeg har noen meter amaryllis på gang, spent på om den fremdeles står oppreist når jeg kommer hjem i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #37384 Del Skrevet 14. desember 2023 Oppreist er ikke et ord sviblene mine kjenner til... Jeg har et nostalgisk forhold til svibler - da jeg gikk i barnehagen fikk i plante hver vår løk i en potte som ble satt ned i kjelleren med navnet vårt på, og så dukket de opp igjen som halvferdige spirer vi kunne ta med hjem til jul. Men det holder egentlig med en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #37385 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg mener ikke å devaluere andres følelser og erfaringer eller hva som oppfattes som viktig for den enkelte, men jeg blir nesten litt provosert når Aftenposten lager en overskrift om en skiløper som har "tatt gull i krisehåndtering" og disse krisene handler om midlertidig sportslig motgang. Joda, det er nok krise der og da å falle i et OL-renn, men i den litt større sammenhengen er det relativt ubetydelig (særlig når det endte med at han likevel vant rennet - både krisen og håndteringen av den var en nokså kortvarig affære...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #37386 Del Skrevet 15. desember 2023 -Gratulerer med en rask prolog! -Den var rask, fram til Johannes kom i mål... Harald Østberg Amundsen byr på en leksjon i relativitet... Frokost pågår (jeg har vært våken og oppegående i over en time, det tok bare litt tid å komme seg ut på kjøkkenet...), dagens mål er Kiwi og gaveinnpakking. Dessuten betyr jo prolog nå at det vil være sprintfinaler å følge med på senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #37387 Del Skrevet 15. desember 2023 Heisens friskmelding er foreløbig avblåst Men jeg kan i det minste trøste med meg at det ikke er jeg som står til halsen i flytting om dagen (se over om relativitet)... Jeg kom meg på Kiwi og tilgangen på nødvendige førjulsvarer (sesongens tredje ladning med pepperkaker og romkuler, den første med sjokoladeflarn og julesjokolade) er igjen sikret. Litt fascinert over at eplene hadde blitt dobbelt så dyre på under en uke - jeg pleier ikke legge merle til sånt, men jeg syntes de var overraskende billige sist, og det stemte tydeligvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #37388 Del Skrevet 15. desember 2023 -Even Northug finner ikke veien fram... Altså, i klassisk langrenn er det da bare å følge sporet...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #37389 Del Skrevet 15. desember 2023 Daria skrev (På 30.11.2023 den 13.53): Jeg fortsetter å se (halv)nakne menn i huset over veien - i dag på den nyåpnede salongen i første etasje. De har frostet vinduet i behandlingsrommet for å hindre innsyn fra gaten, men tydeligvis ikke tenkt på at feltet uten frosting øverst (sikkert for å få mer dagslys) betyr at vi som befinner oss litt i høyden på motsatt side kan se en hel del... Som det vennlige mennesket jeg er, har jeg sendt dem en mail og påpekt dette - som kunde skal man jo være trygg på at man kan kle av seg uten å være på utstilling. Jeg fikk svar samme kveld, om at de var så glade for jeg sa fra og kiropraktoren som disponerte rommet hadde fått beskjed, så dette vil bli tatt tak i. To uker senere har det ikke skjedd noe som helst... Det har jo ingen betydning for meg, men jeg synes det er litt merkelig å ikke ta ganske umiddelbart grep når du som behandler får beskjed om andre har innsyn til at klientene dine kler av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #37390 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg ser håndball-oppladning på dansk tv (ja, jeg har stort sett sittet i sofaen og sett på sport i dag...) og de intervjuer Harald Bredeli, hvilket jo er en takknemlig oppgave. -Tilbake i halvfemserne, som dere dansker sier, dere kan jo ikke telle... Han mener at Danmark absolutt kan slå Norge - Men jeg håper jo til Gud at det ikke skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 16. desember 2023 #37391 Del Skrevet 16. desember 2023 Godt med sport på tv i dag. Her har årets julegave kommet tidlig og forkjølelsen er på gang. Har ikke testet, men brukte maske til apoteket for nesespray. Satser på at jeg nå blir ferdig med dette til jul..... Pusten er ikke optimal - har ikke måttet stoppe å hvile på vei opp trappen siden influensaen i julen i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #37392 Del Skrevet 16. desember 2023 Du vet at ikke alle tradisjoner er verdt å opprettholde...? Heller nå enn om en uke, da, sånn sett er det jo en forbedring... Jeg har vært ute en tur og ordnet de siste julegavene. Nå gjenstår bare innpakkingen... Usedvanlig tidlig ferdig i år - ikke helt uten sammenheng med familiejulegrøt i morgen og dermed en god anledning til å få fordelt dem i tide. Men nå er det te og sofa og tv-sport, samt en skål fylt til overflod med kake, sjokolade og eple (liten skål. stort eple... ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #37393 Del Skrevet 16. desember 2023 -Vi fikk Johannes til å se veldig rask ut, for hverken Didrik eller jeg er så god til å spurte. Men jeg var minst treig... Andrew Musgrave oppsummerer innspurten Den eneste ikke-skandinaven i topp 10 er brite, men snakker hvertfall flytende norsk, med et snev av trøndersk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #37394 Del Skrevet 16. desember 2023 Samtlige julegaver er pakket inn og de som skal være med i morgen er fordel i poser og puttet i ryggsekk. Det betyr at jeg ikke trenger å tenke på det neste uke og faktisk kan bruke all min tid på de juleforberedelsene jeg kan og vil (i tillegg til de vanlige fire behandlingstimene, da, så all min tid er er et relativt begrep...) og ikke trenger å stresse med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. desember 2023 Forfatter #37395 Del Skrevet 16. desember 2023 Daria skrev (På 11.12.2023 den 18.13): 11.12: Syv lest, ingen kjøpt. 16.12: Åtte lest, ingen kjøpt. Lore Segals Shakespeare's kitchen (ikke Williams...) har Stories som undertittel, men er i praksis en hybrid - en roman i novelleform, sentrert rundt en kvinne på et universitet i Connecticut. Historien viser seg å strekke seg over mange år, og det tar en stund før jeg klarer å tidfeste når det begynner - det er antydningene om krigens relative nærhet som etter hvert plasserer det tidligere enn jeg først tror. Det er en bok som ikke kan tematiseres med et annet ord enn livet - her er alle de store følelsene, tankene og hendelsene, om enn i et nokså lite format. Tidvis gripende, ofte ganske understated morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #37396 Del Skrevet 17. desember 2023 -Legg merke til en ting- det er ikke superundertøy under den dressen der. Jeg tror kommentatoren mente å påpeke at det var mildt i luft, men det er ikke dit hodet mitt gå først når det blir oppfordret til å studere undertøyssituasjonen hos en mann i kondomdress... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #37397 Del Skrevet 17. desember 2023 Julegrøt er spist (13 personer, 3 mandler), gaver utvekslet og familiesamvær unnagjort. Nå: Håndballfinale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #37398 Del Skrevet 18. desember 2023 Yr har lokket med knallsol i dag, så jeg hadde en plan om at jeg skulle at en tur ned til sjøen etter psykofsio i dag og ta inn det jeg kunne av sollys på en av årets korteste dager. Jeg har sjelden sett tåka ligge tettere mellom byggene på Aker brygge enn i formiddag... (Planen innebar også en tur i butikken - jeg hadde jo allerede innsett at sola var programhelt...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #37399 Del Skrevet 18. desember 2023 Veldig trist og veldig forståelig at Maren Lundby legger opp. Jeg kan på stående fot ikke komme på en annen norsk idrettsutøver jeg har større beundring og respekt for (den som kommer nærmest er Astrid Uhrenholdt Jacobsen) - de kampene hun har frontet og den åpenheten og utholdenheten hun har vist er imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #37400 Del Skrevet 19. desember 2023 Daria skrev (På 16.12.2023 den 22.03): 16.12: Åtte lest, ingen kjøpt. Lore Segals Shakespeare's kitchen (ikke Williams...) har Stories som undertittel, men er i praksis en hybrid - en roman i novelleform, sentrert rundt en kvinne på et universitet i Connecticut. Historien viser seg å strekke seg over mange år, og det tar en stund før jeg klarer å tidfeste når det begynner - det er antydningene om krigens relative nærhet som etter hvert plasserer det tidligere enn jeg først tror. Det er en bok som ikke kan tematiseres med et annet ord enn livet - her er alle de store følelsene, tankene og hendelsene, om enn i et nokså lite format. Tidvis gripende, ofte ganske understated morsomt. 19.12: Ni lest, ingen kjøpt. Fam i Vilde Fastvolds Felt er på Martinique for å gjøre feltarbeid til masteroppgaven i sosialantropologi. Hun bedriver tidvis svært inngående studier av utvalgte innfødte, eller det kjæresten hennes hjemme kaller klisjémessig selvdestruktivitet. Hovedproblemet mitt er nettopp det- det blir litt klisjé, litt for mye naiv hvit pike på tur uten at det i stor nok grad oppleves som kritikk og satire, som jeg antar at det er ment som. Dessuten er jeg såpass prippen at det er begrenset hvor mye jeg trenger å vite om andres sexliv, selv når de involverte er fiktive. Språket er godt, da, med noen veldig fine formuleringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå