Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Formiddagsobservasjoner:

*Heisen står fortsatt, og foreløbig beskjed er at det vil ta "en stund" å få fikset. Yay... Riktignok synes psykofysio at jeg burde gå mer trapper, men alt med måte...

*Vestlendingen (i hvis dialekt preteritumsformen av å be tydeligvis er bedde, det har jeg ikke hørt før), gikk nesten i ett med veggen i dag, det var ikke stor nyanseforskjell på genser og vegg. Jeg vurderte å kommentere det, men det virket tryggest å la det være. (Ikke helt urelatert lo jeg høyt da jeg i en roman nylig leste setningen ...terapeuten med de høyhalsede genserne (ja, faktisk)... - jeg vet også om en terapeut med den preferansen og har tenkt klisjé-tanken :ler: ).

*Konditoriet var tomme for Earl grey - godt man ikke er vanskelig og levde helt fint med å få English Breakfast som alternativ 🍵

*Vaktmesteren på andre siden av gata er ivrig med løvblåser og feiekost - og hennes variant av  å rydde fortauet er å feie alt ut i veien. Jeg lurer jo litt på om hun feier ting under teppet hjemme også... :vetikke:

*Muffin warmer - dagens objekt på Antiques Roadtrip. En liten serveringsklokke i sølvplett, med en beholder til varmtvann i bunn - så muffinen kunne serveres varm. En fullstendig ubrukelig ting som jeg ville kjøpt uten å blunke om jeg kom over den i en bruktbutikk - intet møblert hjem burde jo være uten... :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min versjon av formiddagens observasjoner: 

Heisen går, men jeg gikk likevel trappa. :jepp: 

Ingen personer med genser som gikk i ett med veggen observert. :opplyser:

Kafeen min var tom for sitron-te, så da ble det årets første kopp advent-te på meg. :sikle: 

Vaktmesteren deler jeg bolig med, og han har ikke lekt med noen løvblåser i dag. :fnise: 

Dingser i sølvplett kommer ikke inn i mitt hjem (har nok med de eselet eier fra før). :ler: 

Skrevet
Daria skrev (7 timer siden):

*Konditoriet var tomme for Earl grey - godt man ikke er vanskelig og levde helt fint med å få English Breakfast som alternativ 🍵

Jeg virker ikke... :sjenert:

Måtte lese de første ordene i setningen over tre ganger før det gikk opp for meg at det ikke var Kondomeriet som var tomme for...

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Kafeen min var tom for sitron-te, så da ble det årets første kopp advent-te på meg. :sikle: 

Jeg er godt i gang med to bokser adventste - svart og rooibos. Snart på tide å bestille seg litt (mer) julete også...

Roadrunner skrev (47 minutter siden):

Jeg virker ikke... :sjenert:

Måtte lese de første ordene i setningen over tre ganger før det gikk opp for meg at det ikke var Kondomeriet som var tomme for...

Det handler ikke om å ikke virke, men om hvordan du virker. Man ser det man vil se og tenker på... :fnise: 

Skrevet

I dag var det Bambi-føre - ordentlig glatt, men samtidig var islaget så tynt at det var nesten usynlig og brodder ikke ville hjulpet nevneverdig. Noen fikk nok tatt den nye legevakta i nærmere øyensyn i morgentimene... Jeg fikk testet sålene på mine nye vinterstøvler, de var ikke så glatte som fryktet. Til gjengjeld oppdaget jeg hvor glatte stavenes gummiknotter er på stripene i fotgjengerfeltet...

Skrevet

Og i et uoppmerksomt øyeblikk bestilte hun seks pakker te (og litt sjokolade)... :plystre:

Skrevet

Noen plystrer Bjelleklang skjærende falsk i trappa. 'Tis the season - og heisen står fortsatt... :fnise: 🔔

Skrevet

Jeg hadde en plan om at dagens utflukt skulle innebære pakkehenting og kafélesing. I stedet ble det pakkehenting og kaféskravling - også kalt oppgradering... :kaffeprat:

Skrevet
Daria skrev (På 23.11.2023 den 11.14):

Og i et uoppmerksomt øyeblikk bestilte hun seks pakker te (og litt sjokolade)... :plystre:

To døgn senere var alt i hus... De siste par ukene har det samlede teinnkjøpet passert en kilo, hvorav 700 gram er advents- og julevarianter. Jeg garanterer ikke at jula varer helt til påske, men jeg burde klare meg greit til tjuendedag... 🍵  

Skrevet

Og her kjøper man ei pakke julete - og er forholdsvis sikker på at det holder til tjuendedag… :ler: 

Skrevet

Når det drikkes noen liter om dagen, holder  ikke en pakke så lenge :ler: 

Skrevet

Her går det som regel en kopp te om dagen til meg og et par kopper kaffe til hver av oss. Så ei pakke te holder ei stund… 

Skrevet

Jeg har presskanne på halvannen liter, der holder det ikke med en teskje, for å si det sånn... :ler: 

Skrevet

Jeg ble så glad da jeg fikk sånne engangs teposer som jeg kan fylle selv i gave fra ei venninne jeg. Da slapp jeg de der tesilene som legger igjen rusk og rask i tekoppen… :ler: 

Skrevet

-Her kommer Sturla Holm Lægreid og Juni Lægreid... Nei, hva var det jeg sa nå?!

NRKs utskremte gjør sitt beste for å skape rykter på direkten :ler: 

Skrevet

Nicolai Ramm og Christina Vukicevic skal konkurrere i issvømming, og alt jeg kan tenker er hvorfor noen vil seg selv så vondt... :fryse:

Skrevet

-Nicolai, jeg dreper deg etterpå. Hold kjeft!

:rulle:

Skrevet
Daria skrev (29 minutter siden):

-Her kommer Sturla Holm Lægreid og Juni Lægreid... Nei, hva var det jeg sa nå?!

NRKs utskremte gjør sitt beste for å skape rykter på direkten :ler: 

:ler:

Daria skrev (8 minutter siden):

Nicolai Ramm og Christina Vukicevic skal konkurrere i issvømming, og alt jeg kan tenker er hvorfor noen vil seg selv så vondt... :fryse:

:hakeslepp:

Skrevet

Det er jo fullstendig perverst (men ganske underholdende :fnise: ) Jeg er så glad for at jeg ikke er kjendis og slipper å være på sånt...

Skrevet

Jeg har et par venninner som har bestemt seg for å bade i sjøen minst en gang i uka i hele vinter jeg… :fryse: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...