Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37181 Skrevet 6. november 2023 I natt sov jeg godt og vel ni timer tilnærmet sammenhengende, og brukte ytterligere en time på å bli helt våken og klar for å møte verden utenfor dyna. Sånne lange og langsomme morgenen innebærer gjerne pussige drømmer - ikke minst at jeg var på en form for psykiatrisk institusjon og terapeuten viste seg å være Nader Khademi som Einar Førde (jmf Makta), primært fokusert på min opphengthet i julekokebøker (det var nytt for meg...) Han var likevel et framskritt fra den terapeutgjengen jeg ble utsatt for forleden natt, ledet av en ubrukelig 18 år gammel praksiskandidat - jeg ble så frustrert at jeg våknet... Trøsten var at selv da drømmen var på sitt meste virkelige, var jeg helt sikker på at det bare var en midlertidig ekstraløsning og at det fortsatt var vestlendingen som var primærterapeuten min og at jeg skulle tilbake til ham etter dette Denne uken er han og kurser seg - helt på ordentlig - og skal sikker bli enda mer innsiktsfull og observant, så jeg har en uvanlig rolig uke med bare fysio på det obligatoriske programmer. Planen er å ikke lage alternative planer, men heller bruke den ekstra tiden på hjemmeaktiviteter av varierende nyttighet etter lyst-, ork- og behovsprinsippet. I dag viste det seg å bli klesvaskfokusert - vaskekjelleren var ledig og skittentøyskurven hadde rasfare...
Sauen Shaun Skrevet 6. november 2023 #37182 Skrevet 6. november 2023 Det er helt utrolig hva man drømme noen ganger
Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37183 Skrevet 6. november 2023 Man kan jo lure på hvor det kommer fra - uten å egentlig ha noe ønske om å vite svaret
Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37184 Skrevet 6. november 2023 En vask er på stativet, en i maskinen og en står klar. Dagnes første kanne te er snart tom, og det samme er flere tebokser. Jeg vurderer om det ikke er på tide å sende årets første bestilling på julete...
Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37185 Skrevet 6. november 2023 Skittentøyskurven er praktisk talt tom, inkludert alt som hadde hopet seg opp av større tekstiler. Sommertøy er båret ned i kjelleren. Nytt sengetøy er lagt på. Middagsambisjonene er noe nedskalert...
Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37186 Skrevet 6. november 2023 Daria skrev (På 2.10.2022 den 15.17): Jeg kommer til å savne middagsserveringen her - menyen er ikke like avansert og variert hjemme... Men man kan jo prøve å ta med seg noen gode vaner hjem, både dette med salat til alt og "skikkelig " mat. Det er jo neppe tilfeldig at jeg her spiser god, sunn og variert mat til samme tider hver dag og samtidig spiser mindre sjokolade enn hjemme, selv om jeg stort sett sitter på rommet og leser på kveldene (med sjokolade tilgjengelig i nattbordsskuffen). Daria skrev (På 2.10.2022 den 18.05): En annen ting jeg skal prøve å ta med meg hjem av nye vaner, er avspenningsøkter - det er jo så deilig. Det finnes vel nok av apper å ta av, det er bare å finne en og sette av tid jevnlig. Et drøy år etter rehab-oppholdet synes jeg faktisk at jeg kan tillate meg litt selvskryt - jeg opprettholder fortsatt gode vaner på begge disse områdene. Ikke bare er meditasjonsappen i daglig bruk (både psykofysio og psykologen er informert og bifaller, det aktiverer jo alle flink pike og lydig elev-instinktene...), men middagene er jevnt over både bedre og mer varierte. Som i dag, da jeg innså at suppen jeg hadde tenkt å lage krevde litt mer krefter enn jeg hadde igjen, gikk jeg ikke for ostesmørbrød, som jeg før hadde sikkert en gang i uka, men fant frosne vårruller i fryseren, kokte ris (jeg har funnet den med kortest koketid) og lagde salat, fordi jeg nå alltid har et utvalg friske grønnsaker i kjøleskapet og har vendt meg til at det er et naturlig følge til nesten alt. Om det har hatt så mye innvirkning på sjokoladeinntaket er en annen sak, men man kan jo ikke få til alt...
Roadrunner Skrevet 6. november 2023 #37187 Skrevet 6. november 2023 Bøyer meg i støvet! Hilsen Fjorland risgrøt til middag...
Daria Skrevet 6. november 2023 Forfatter #37189 Skrevet 6. november 2023 Jeg er jo faktisk ganske stolt av en del av det jeg gjør og gjennomfører, og siden det er ting ingen ser, tillater jeg meg å skryte litt av det innimellom...
Sauen Shaun Skrevet 6. november 2023 #37190 Skrevet 6. november 2023 Du har all grunn til å være stolt. Og skryte er lov. Dessuten er det jo litt smittsomt. Jeg blir ihvertfall motivert av at andre lykkes med ting jeg strever med…
Daria Skrevet 7. november 2023 Forfatter #37191 Skrevet 7. november 2023 Henger utenfor Fretex og venter på at de skal åpne - glemte at de ikke åpner før 11 og var her tilfeldigvis fire minutter på...
Daria Skrevet 7. november 2023 Forfatter #37192 Skrevet 7. november 2023 Specsaver sendte meg mail om at det er på tide med ny synsundersøkelse - fem minutter senere er time til i morgen bestilt. Greit med alt som er unnagjort... Jeg fant en fin strikkejakke på Fretex - til 600 kroner. Ja, det var ren ull og den var pent brukt, men det er fortsatt et brukt klesplagg, ensfarget og fabrikklaget, som ikke skiller seg ut på noe vis. En ny ulljakke koster bare et par hundre kroner mer på Gudrun Sjödén (jeg var dum nok til å gå inn på siden og sjekke, og oppdaget at de har 20% på alt, og en jakke i en farge jeg har tenkt på...).
Daria Skrevet 7. november 2023 Forfatter #37193 Skrevet 7. november 2023 Kveldens gratulasjoner går til kvinnen som i et uoppmerksomt øyeblikk ikke helt traff da hun skulle sette den fulle tekoppen fra seg på nattbordet. Innholdet fordelte seg mellom overmadrassen og gulvet, uten å i nevneverdig grad ramme hverken bøkene i senga eller skoeskene med syutstyr under nattbordet...
Sauen Shaun Skrevet 8. november 2023 #37194 Skrevet 8. november 2023 Daria skrev (12 timer siden): Kveldens gratulasjoner går til kvinnen som i et uoppmerksomt øyeblikk ikke helt traff da hun skulle sette den fulle tekoppen fra seg på nattbordet. Innholdet fordelte seg mellom overmadrassen og gulvet, uten å i nevneverdig grad ramme hverken bøkene i senga eller skoeskene med syutstyr under nattbordet... Jeg har en mistanke om hvem den kvinnen er…
Daria Skrevet 8. november 2023 Forfatter #37195 Skrevet 8. november 2023 Alternativene er vel strengt tatt ikke så mange... Våken og bespist og påkledd og presentabel - jeg skal jo treffe folk uten yttertøy og uten krav om treningskompatibelt antrekk, så jeg benytter anledningen til å innvie mine nye stripete strømper og lufte en brosje.
Daria Skrevet 8. november 2023 Forfatter #37196 Skrevet 8. november 2023 (endret) Jeg har spart masse penger i dag - jeg trengte ikke nye briller. Med potensielt 4 par å bytte ut kan det bli litt... Disse undersøkelsene blir mer omfattende for hver gang, og dermed også mer slitsomme, jeg måtte revurdere planen om å gå en tur for å få hentet en pakke etterpå. En annen dag... Men jeg har sett både netthinner med årer og nerverot og tverrsnitt av nervelaget og alt var visst veldig fint og symmetrisk, og det dårlige øyet bedre enn jeg tror når det får prøve seg på egen hånd. Det blir ganske undertrykket og dominert i det daglige - mest til pynt, som det ble sagt en gang Endret 8. november 2023 av Daria
Daria Skrevet 8. november 2023 Forfatter #37197 Skrevet 8. november 2023 Det jeg først og fremst får ut av Foodora-reklamene om folk som får mat levert i de mest upassende situasjoner, er at kundene deres er selvsentrerte egoister som mangler både impulskontroll og grunnleggende sosiale evner, og at Foodora bidrar til å tilrettelegge for handlinger som er forstyrrende og ødeleggende for kundens omgivelser. Hvordan bygge en god merkevare som skaper positive assosisjoner...
Sauen Shaun Skrevet 8. november 2023 #37198 Skrevet 8. november 2023 (endret) Synes du ikke det er passende å få levert mat i badstua??? Endret 8. november 2023 av Sauen Shaun
Daria Skrevet 8. november 2023 Forfatter #37199 Skrevet 8. november 2023 For ikke å si i teatersalen... Jeg så en gang noen spise McD-burger inne i operasalen, riktignok før forestillingen begynte, og synes det burde være gyldig grunn for bortvisning. Har man så lite begrep om normal oppførsel i det offentlige rom burde man hatt støttekontakt.
Daria Skrevet 9. november 2023 Forfatter #37200 Skrevet 9. november 2023 Daria skrev (På 6.11.2023 den 11.28): I natt sov jeg godt og vel ni timer tilnærmet sammenhengende, og brukte ytterligere en time på å bli helt våken og klar for å møte verden utenfor dyna. Jeg kjørte reprise på denne i dag, om enn ikke med like underholdende drømmer. Skjønt, takvinduet som var under vann (jeg så en stor stim med gule fisk ) mens resten av huset lå som normalt midt i en by var jo litt spesielt... Hente pakker burde man i løpet av dagen (men det kan gjøres på lørdag også) - der begynner og slutter dagens konkrete planer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå