Skravla Skrevet 29. oktober 2023 #37101 Skrevet 29. oktober 2023 Daria skrev (1 time siden): Altså, jeg hadde vel ikke gått kald, våt eller dårlig kledd gjennom vinteren med det jeg har i skapet, men det var dette med jåla og antrekk og anledninger og alternative behov og den slags... Sko med hull er det som regel en god løsning å kaste, med mindre det er noe en god skomaker kan gjøre noe med. Foreløbig står eskene med sommertøy midt på stuegulvet, men de kommer seg nok ned i kjelleren etter hvert... Dette var de "joggeskoene" jeg kjøpte i Malmø første gang vi var der. Så de var meget godt nedtråkket.
Daria Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #37102 Skrevet 30. oktober 2023 Kvinnen med den upåklagelige timingen slår til igjen - vintertøyet kom på plass i skapet i går, i dag er verden hvit... Snøen er ivrig og utålmodig i år.
Daria Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #37103 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg hadde egentlig en plan om å lete etter nye vintersko etter psykofyio - så så jeg ut av vinduet og tenkte at det haster jo ikke så voldsomt... Nytt forsøk i morgen, da er jeg uansett i nærheten av skobutikken. Nå er jeg i stedet i umiddelbar nærhet til varm te og pledd, og sender en vennlig tanke til turistene i cruisebåten som hadde lagt til i løpet av natten - dette er jo ikke Oslo fra sin mest sjarmerende side. Men det kan jo være det er gledelig eksotisk for noen av dem...
Daria Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #37104 Skrevet 30. oktober 2023 Det er mørkt og kaldt og surt og snø ute - så hva gjør disse ropende og lekende ungene ute i gata? Vet de ikke at de skulle vært hjemme foran en skjerm...?
Roadrunner Skrevet 30. oktober 2023 #37105 Skrevet 30. oktober 2023 Daria skrev (1 time siden): Det er mørkt og kaldt og surt og snø ute - så hva gjør disse ropende og lekende ungene ute i gata? Vet de ikke at de skulle vært hjemme foran en skjerm...? Mistenker at nøkkelordet er
Daria Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #37106 Skrevet 30. oktober 2023 Du er nok inne på noe... Jeg tenker at det er jo så surt, men når du er 8 og årets første snø er her, er det sannsynlig en bagatell
Daria Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #37107 Skrevet 31. oktober 2023 Når det er flere ansatte enn kunder i butikken og ingen så mye som ser i min retning, langt mindre hilser eller spørs om jeg trenger hjelp, selv når jeg står med en sko i hånda og studerer den, blir det jo ikke noe salg. Bedre lykke et annet sted i morgen... Jeg er i det hele tatt i det misantropiske hjørnet i dag - for mye folk på fysikalske, håndverkere som okkuperer heisen, hundeeiere (i flertall, både her og der - inkludert på venteværelset), motgående fotgjengere som synes det er helt naturlig at det er jeg, med staver og ustø gange, som skal vike på det isete fortauet... I kveld er det den årlige Halloweenfesten i gata rett utenfor, det vil neppe hjelpe (for ordens skyld - jeg synes det er et veldig fint tiltak, det medfører bare litt støy jeg ikke kan unnslippe. I år har de dessuten varslet skrikekonkurranse...). Men jeg har gjort et nytt bekjentskap i dag, og tror igjen jeg har blitt lurt... Siden beinpressen var opptatt (se over om mye folk...), foreslo fysio at vi kunne jo prøve apparatet ved siden av, med det gode norske navnet leg extention. Innen jeg var ferdig der var jo beinpressen ledig, så da ble det den også, og plutselig var begge en naturlig del av de neste to rundene - og komemr sikkert til å være det neste gang også. Fysios avskjedsord var Lykke til med støheten...
Daria Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #37108 Skrevet 31. oktober 2023 I ettermiddag har jeg gjort noe jeg aldri gjør - jeg har ligget på senga med pcen i fanget og strømmet serie. Med Halloweenfest utenfor virket aktivitet som innebar lyd i hodetelefoner som en god plan, og jeg fikk ikke sett de to første episodene av Makta på søndag... Morsom serie, jeg er glad jeg hadde lest litt anmeldelser og var forberedt på de noe alternative fortellergrepene og anakronismene.
Sauen Shaun Skrevet 1. november 2023 #37109 Skrevet 1. november 2023 Det eneste jeg merket til Halloween her var noen unger som hylte litt utenfor butikken. Ellers var det helt stille. Og det er helt greit, selv om jeg hadde kjøpt inn snop i tilfelle noen skulle ringe på.
Daria Skrevet 1. november 2023 Forfatter #37110 Skrevet 1. november 2023 Jeg har vintersko, jeg har en psykolog som tar Harry Potter-referanser fullstendig og umiddelbart og jeg er overraskende lite støl - alt i alt en vellykket dag
Sauen Shaun Skrevet 2. november 2023 #37111 Skrevet 2. november 2023 Daria skrev (20 timer siden): Jeg har vintersko, jeg har en psykolog som tar Harry Potter-referanser fullstendig og umiddelbart og jeg er overraskende lite støl - alt i alt en vellykket dag Og da er man jo nysgjerrig på hvilke vintersko du har kjøpt…
Daria Skrevet 2. november 2023 Forfatter #37112 Skrevet 2. november 2023 Disse Jeg vet av erfaringer at føttene mine trives i Rieker-sko, så jeg siktet meg inn mot en butikk jeg visste fører det merket (og som tilfeldigvis ligger vegg i vegg med både en stor bruktbutikk og en tebutikk Men jeg kjøpte bare støvler). Frokost og dagens første tekopp pågår. Dagen er planløs, værmeldingen var såpass lite innbydende ar jeg la bort tanken om en bytur for flere dager siden og ser ingen grunn til å bevege meg utendørs med mindre kroppen skulle få et akuttbehov for frisk luft (det hender, men neppe i null grader og sludd...). Dessuten har jeg en biblioteksbok som burde leveres i morgen...
Skravla Skrevet 2. november 2023 #37113 Skrevet 2. november 2023 Fine sko. Rieker er gode sko. Det er ikke noe særlig å gå ut nå uansett. Der er frossent regn som kommer ned og føles som glassbiter som treffer deg. Jeg har fått tatt covid booster i dag og fått kjøpt ny dyne. Jeg foretrekker tynn dyne selv på vinteren og bruker heller pledd i tillegg ved behov. Dynen jeg hadde fikk jeg som barn så den er godt voksen. Nå begynner stoffet å gå i stykker og er temmelig tynnslitt så en ny er på sin plass. Nå er det sofa og avslapning resten av dagen. Ikke enkelt å gå i dag så jeg er sliten etter fartingen. (og jeg har en feriedag for jeg trenger å få brukt opp noe)
Daria Skrevet 2. november 2023 Forfatter #37114 Skrevet 2. november 2023 Høres ut som det er på tide med ny dyne - min (store, tykke, varme) vinterdyne er adskillig yngre enn meg Kroppen er foreløbig mer lysten på å holde den med selskap enn å bevege seg utendørs, det meste tyder på at dagens primærposisjon etter hvert vil bli i senga med dyner og puter i ryggen under et reir av pledd og med det nødvendigste innen rekkevidde... Jeg vurderer vaksinepåfyll - hadde de hatt vaksinasjonsmuligheter i sentrum hadde valget vært enklere, nå må jeg i praksis sette av en dag.
Skravla Skrevet 2. november 2023 #37115 Skrevet 2. november 2023 Daria skrev (3 minutter siden): Høres ut som det er på tide med ny dyne - min (store, tykke, varme) vinterdyne er adskillig yngre enn meg Kroppen er foreløbig mer lysten på å holde den med selskap enn å bevege seg utendørs, det meste tyder på at dagens primærposisjon etter hvert vil bli i senga med dyner og puter i ryggen under et reir av pledd og med det nødvendigste innen rekkevidde... Jeg vurderer vaksinepåfyll - hadde de hatt vaksinasjonsmuligheter i sentrum hadde valget vært enklere, nå må jeg i praksis sette av en dag. Vaksinesentereret ligger litt utilgjengelig til - selv om det er grei offentlig kommunikasjon dit så er det ikke akkurat verdens navle. Hadde vært bedre om det lå nede i sentrum.
Daria Skrevet 2. november 2023 Forfatter #37116 Skrevet 2. november 2023 Særlig når det er utsatte grupper, som må forventes å ha mange forskjellige utfordringer, som primært anbefales å vaksinerer seg, burde det være litt enklere - ideelt sett med flere steder man kunne få gjort det.
Daria Skrevet 2. november 2023 Forfatter #37118 Skrevet 2. november 2023 Nerdeavdelingen har brukt den siste halvannen timen på å strømme en psykoterapidebatt fra Litteraturhuset - det var jo som vanlig ikke noe på tv...
Daria Skrevet 2. november 2023 Forfatter #37119 Skrevet 2. november 2023 02.11: To lest, ingen kjøpt. Jeg blir aldri helt sikker på hva Bjørn Hatterud egentlig vil med Blokka på Bjerke. Det handler litt om noen av naboene hans (bokas mest interessante og lesverdige deler), litt om ham og hans liv (mye av det før de tretten år i tredje etasje som undertittelen varsler) og flytteplaner, litt tanker om by- og samfunnsutvikling og trygdesystemet (ikke veldig nytt og radikalt) - ikke noe går veldig i dybden og den røde tråden er mildt sagt flisete til tider. Det slår meg underveis i lesingen at de stort sett korte og usammenhengende kapitlene kunne funket bedre som innlegg i en blogg, og når jeg leser i etterordet at en del av boka er mer eller mindre omarbeidete tekster opprinnelig skrevet i andre sammenhenger forklarer det mye. Gode anslag som ikke samles i den høyere enheten jeg forventer av en bok. Ann Pratchetts Tom Lake tilhører den relativt nye genren pandemiroman. På en kirsebærfarm i Michigan har familiens tre døtre i 20-årene kommet hjem, fordi studier og muligheter er covid-stengt og for å hjelpe til med innhøstingen. For å få tiden til å gå forteller mor om sin fortid som lovende skuespiller, først og fremst om sommeren hun spilte teater ved Tom Lake sammen med en senere filmstjerne. Fortid og nåtid knyttes gradvis sammen, jeg har flere Åh!-øyeblikk underveis når ting faller på plass. Skuespillet Our town - en amerikansk klassiker og pensumgjenganger - er sentral i boka, og jeg er evig takknemlig til bloggeren som anbefalte å lese det først, jeg tror jeg fikk mye mer ut av boka av å følge det rådet.
Daria Skrevet 3. november 2023 Forfatter #37120 Skrevet 3. november 2023 Dagens nye lærdom: Man kan ta utfall i sirkel... -Går utfallene noenlunde greit nå? Da kan vi jo gjøre dem litt mer avanserte. Det var jo tross alt hele tre dager siden hun introduserte et nytt apparat (som selvfølgelig var en helt naturlig del av dagens runder) Men jeg kom meg på kafé og biblioteket etterpå, så jeg overlevde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå