Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mandag igjen, gitt... Ikke vet jeg hvor forrige uke ble av, men den var hvertfall tonesatt av Josh Groban :fnise: Min blanke helg var blank helt til lørdag formiddag, så ble det middag hos pappa lørdag kveld (and :sikle: ) og billettselgerskeoppgaver og konsert med koret til mamma søndag kveld. Litt smårydding i heimen ble det også, etter morgensdagens planlagte ikea-tur burde det være mulig å få orden på resten snart også.

En stor hvit billy til meg :nigo: Hadde planer om en liten furu-billy også, som skulle holde de to jeg fra før av med selskap, men furu-billy eksisterer visst ikke lenger :sur: Riktignok er de jeg har sikkert 20 år, men det er da ingen grunn til at de skal være ute av sortimentet... Kanskje gå for en svart som kan stå mellom furuhyllene og det svarte pianoet? Avgjørelser. avgjørelser... :filer:Badeskap må man også ha... Litt lei av å bo i relativt kaos nå kjenner jeg, det er fire måneder siden jeg begynte å pakke ned. En ukes høstferieryddefri burde gjøre susen...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens fra KrF-leder Hareide, som ble spurt (i Klassekampen eller Dag og Tid?) om musikk -"Alt fra Bjørn Eidsvåg til Sigvart Dagsland". Ikke det store spennet, med andre ord... :fnise:

Skrevet

Dagrunn eit-eller-anna i KrF vart spurt samme spørsmålet av P3 i valkampen. Ho brukar kristen-heavy til å peppe seg opp før debattar og slikt. Litt på kollisjonskurs dei to, altså. :ler:

Skrevet

Pepper seg opp med kristen-heavy :fnise:

Skrevet

Hverken Dagbladet eller Aftenposten er særlig imponert over den store humorgallaen i spektrum. Med andre ord stemmer teorien jeg hadde onsdag om at vi antagelig fikk mer å le av -og vakker sang i tillegg...

Humorgalla

Oslo Spektrum

Atle Antonsen, Bård Tufte, Harald Eia og John Cleese

Regi: Neppe

:fnise:

Skrevet

John Cleese kan vere artig, men dei andre han har såkalla "humorgalla" saman med finst ikkje artige for fem øre. Eller - ikkje min type humor, som det finare heiter...

Skrevet

Det er vel den diplomatiske måten å si det på ja... Men det er sikkert jeg som er sær -det er veldig få av de store norske komikerne jeg synes er noe særlig festlige.

Skrevet

Det er vel den diplomatiske måten å si det på ja... Men det er sikkert jeg som er sær -det er veldig få av de store norske komikerne jeg synes er noe særlig festlige.

Veldig einig med du (Ooo, for ei bombe...) Nett no hugsar eg ingen. Kristoffer Skau kan vere genial, men som satirikar, ikkje humorist. Eg er generelt ikkje slik "humorist"-fan, til dømes så er Jim Carry ein fin skodespelar i meir seriøse rollar, men som humorist orkar eg han ikkje. Jo, forresten: Ylvis og Raske Menn er artige. Og Hege Skøyen kan verkeleg slå til. Men ho er vel ikkje sjølverklært humorist...

Skrevet

Raske Menn er morsomme -men mer på scenen enn på tv :jepp: Det samme gjelder for Bye & Rønning -når de får alle muligheten som tv-mediet gir framfor scenen, synes jeg ofte det går på bekostning av det genuint morsomme. På scenen må de ha fokus på teksten, for de har ikke annet å støtte seg til.

De fleste humor-serier blir ofte mest pinlige, jeg orker ikke se på. Bare tanken på den nye serien til Thomas Gjertsen gir meg jo eksem...

Skrevet

Eg får utslett berre eg hører namnet Thomas Gjertsen. *grøss*

Skrevet

Det eneste jeg har likt av det han har gjort er dubbingen av eselet i Shrek -han kledte den rollen... :fnise:

Skrevet

Det eneste jeg har likt av det han har gjort er dubbingen av eselet i Shrek -han kledte den rollen... :fnise:

Den rollen var jo som skrevet for han.... :strix:

Ellers er det få/ingen humorister som egner seg for tv-mediet. Det blir helt feil for meg.

Espen Beranek Holm, Are Kalvø osv gjør det jo godt på radio.

Skrevet

Ja, der var han perfekt! Jeg tenker på Esel hver gang jeg ser Gjertsen. :hoho:

Forøvrig syntes jeg idéen om en svart bokylle sammen med de i furu og svart piano høres stilig ut. :tommelsmil:

Skrevet

Er det egentlig snillt av Nynorsk antikvariat å sende meg mail med emne "1000 romanar til 35 kr pr stk"?

Skrevet

Dagens fb-reklame:

For få gentlemen i ditt liv? La deg henføre i Oslo Konserthus 19. desember!.

:fnise:

Gentlemennene man skal la seg henføre av er Nordic Tenors, som skal få lov til å henføre meg i en annen konsertsal noen uker før -det hender jo at fb treffer blink med reklamene sine, selv om jeg ikke er overbevist om at de er så personlige som det sies. I så fall kjenner de meg ikke så godt som de tror...

Skrevet

Er det egentlig snillt av Nynorsk antikvariat å sende meg mail med emne "1000 romanar til 35 kr pr stk"?

Ja, hvordan skulle du ellers fått vite om det? :vetikke:

Skrevet

Det man ikke vet har man ikke vondt av, har jeg hørt...

Skrevet

Eg må innrømme at eg har ein ting for Håvard Tjora, altså. Kan hende eg har ein lærar-fetish? :gjeiper:

Flott intervju med blanke ark-mannen: http://www.dagbladet.no/2010/01/29/magasinet/pa_tomannshand/skole/havard_tjora/10160071/

Bladde bakover i dagboka på leting etter noe helt annet da denne kommentaren minnet meg på at jeg drømte om ham i natt :fnise: Jeg husker ikke hva anledningen var, men da jeg skjønte hvem han var tenkte jeg på Rosalie og ble opptatt av å sjekke om han virkelig var gråhåra :rulle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...