Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Pysjamas med fuskefjær

Alt jeg kan tenke er hvor vanvittig det vil kile (ikke minst med tanke på at jeg gjerne ligger med en arm i nærheten av ansiktet), men det er mulig dette er pysjamas for de som ser det som et hjemmeplagg på dagtid heller enn noe man sover i...

Det må da kile veldig? Spesielt for oss som gjerne har minst en hånd/arm nær ansiktet, som du nevner. Men mistenker at sånt også røyter? Ikke bare fibre fra selve stoffet, men i tillegg småfjær over alt... Urgh! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årets fredspris går til en kvinneaktivist i Iran. Jeg må tilstå at navnet ikke sa meg noen, men temaet og saken er jo aktuell og viktig.

Skrevet
Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Det må da kile veldig? Spesielt for oss som gjerne har minst en hånd/arm nær ansiktet, som du nevner. Men mistenker at sånt også røyter? Ikke bare fibre fra selve stoffet, men i tillegg småfjær over alt... Urgh! 

Og i tillegg i polyester. Jeg holder meg til mine mindre glamorøse, men adskillig mer praktiske og behagelige bomullspysjer. Den jeg er i ført i skrivende stund har kanskje ikke fjær, men den har pingviner, og det er jo bedre... :fnise: :lomvi:

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Og i tillegg i polyester. Jeg holder meg til mine mindre glamorøse, men adskillig mer praktiske og behagelige bomullspysjer. Den jeg er i ført i skrivende stund har kanskje ikke fjær, men den har pingviner, og det er jo bedre... :fnise: :lomvi:

Bare tanken på å sove i polyester med fjær får meg til å klø… :bond: Jeg bruker pysj bare når jeg sover andre steder enn hjemme. Og da er det bomullspysj med shorts og T-skjorte. *hilsen varm sau i overgangsalderen* 

Skrevet (endret)

*mett* Ny afternoon tea testet og godkjent - noen må jo ta jobben :ler: Fikk hentet en klespakke på vei hjem - høstens mest fargerike strømpebukser er i hus. 

Dagens beste setning ble overhørt på bussen -...en sammenlikning av Englands første monarki og monarkiet i Shrek... jeg er litt usikker på om det var en faktisk skoleoppgave eller en hypotetisk festdiskusjon, men det var jo en morsom tanke :ler: Dagens gentleman befant seg på bussen hjem - han overlot setet nærmest døren til meg. Bill mrk skrøpelig og takknemlig...

Endret av Daria
Skrevet
Sauen Shaun skrev (3 timer siden):

Bare tanken på å sove i polyester med fjær får meg til å klø… :bond: Jeg bruker pysj bare når jeg sover andre steder enn hjemme. Og da er det bomullspysj med shorts og T-skjorte. *hilsen varm sau i overgangsalderen* 

Overgangsalder driver jeg ikke med (ennå...), men jeg har aldri likt å sove uten pysj. Er det varmt, sover jeg heller uten dyne.

Skrevet

De første snøbildene har dukket opp i sosiale medier i dag... :sno:

Skrevet
Daria skrev (På 2.10.2023 den 12.31):

Ny vaskemaskin i fellesvaskeriet - mindre og tregere, jeg er ikke overbevist om ar jeg synes det var en god deal. Men til gjengjeld virker den, det er jo unektelig et pluss...

Alle maskiner nå om dagen er tregere :opplyser: . Hilsen Cata som nettopp har satt på en 30 gradersvask som skal vare i 2 timer (og da har jeg trykket "quick" knappen)

Skrevet

Det ser ut til at vår har en tidsinnstillingsfunksjon hvor jeg kan bestemme lengden på vasken selv. Jeg skal eksperimentere mer ved en passende anledning...

I dag har jeg hatt kvalitetstid med den ferske Nobelprisvinneren og hans manglende punktum i første bind av Septologien. Den største utfordringen er å finne et sted å stoppe...

Skrevet

Det er tid for hjerte, smerte og store hatter på Stjernekamp i kveld :cowboy: Jeg er i gang med oppvarmingen...

Have no fear, these are nowhere near the best years of your life... Jeg vil våge den påstand at de som hevder tenårene var  de beste årene, enten har dårlig (eventuelt selektiv) hukommelse eller et begredelig voksenliv...

Skrevet

Det vil jo være en god uke for å velge nynorsk, her i Edvard Hoems oversettelse. Jeg er i det hele tatt glad i Bjarte Hjelmelands norske countryalbum - det har hendt at jeg hører en sang på radioen og bruker et øyeblikk på å skjønne hvorfor jeg kan en norsk tekst på den melodien... :fnise: 

Skrevet

Tone har jo en stemme som kler country, selv hun sliter litt i det laveste registeret. Jeg kan mene en hel del om antrekket, men ble aller mest distrahert av at hun tydeligvis glemte tida i spraytan-boksen...

Skrevet

Ooh, jeg elsker også den låten Adrian skal synge - det betyr at fallhøyden er enorm...

Skrevet

I tilfelle jeg trenger å kunne søke tilflukt i originalen...

Skrevet

Og sjelden har jeg vært så rask på mute-knappen... Beklager Adrian, i kveld ryker du. Dette var umiddelbart grusomt, og en låt hvor det ikke er mulig å få sjarmpoeng.

Skrevet

Johnny Cash er jo ikke et dårlig låtvalg for Damien...

Skrevet

Odd René sier at han ikke skal "soule" det bort, men det er jo åpenbart fra første tone at det er soul, ikke country, som faller naturlig for ham. Hatt og lisseslips endrer ikke på det...

Skrevet

Kurt skal være country-ekspert, men hører ikke forskjell på soul og country... Altså, musikalsk er jo Odd René kveldens beste, men country vil jeg ikke kalle det.

-Herregud da mannj, som du syng! Ida Jenshus' kontantkommentar :ler: 

Skrevet

Mari Bella blir så veslevoksen og påtatt erfaren innimellom at jeg får litt lyst til å klappe henne på hodet... Jeg var sikkert ikke bedre da jeg var 19 selv, for all del, men det hjelper ikke.

Skrevet

Aleksander er en av de som høres mest country ut i kveld. Han begynner faktisk også å bli den som har overrasket meg mest positivt i årets sesong...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...