Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde hun skulle flyte på de samiske stemmene litt til, men lever godt med å ta feil. Hun har vært dårligst flere uker på rad, så det var jo på tide.

Skrevet

I dag var hun så mye dårligere enn de andre, så alt annet hadde blitt feil…

Skrevet

Spørsmålet nå er jo om jeg kan unngå å gå på en 90-tallssmell på youtube... :plystre: 

Skrevet

Denne, for eksempel... Hun gruset jo Britney på de fleste områder, ikke minst musikalsk. 

Skrevet

Ikke bare husker jeg umiddelbart hver ord, jeg husker jo alle scenene i videoen også... :fnise: Jeg var på Backstreet Boys-konsert i spektrum da jeg var 16 - når Take That ikke kom, fikk man ta det som var tilgjengelig :ler: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg antar at @Skravla også er full av Evig ung-assosiasjoner nå :ler: 

Adrian har rappet før, det er det ingen tvil om. Han er jo best så langt i dag, nesten på walk-over...

Jeg må se det i morgen. 

Skrevet

Youtube bød på denne - jeg husker Cue fra Burning, men trodde ikke han hadde hatt andre hiter, og tittelen sa meg ingenting. Igjen kan hjernen hoste opp hvert ord fra ukjente dyp...

Skrevet

Noe av det jeg husker fra Westlife-konserten i Valhall i 2000 (2001?), var de fornøyde glisene da de snakket om at de hadde spilt inn en musikkvideo med Claudia Schiffer :ler: 

Skrevet

Og nå - 80-tallet... Jeg har av uvisse grunner hatt refrenget på denne på hjernen de siste dagene, uten å helt klare på plassere den. En vag tanke om Wenche Myhre festet seg, og med hjelp av youtube og wikipedia har sjelefreden igjen senket seg. Vi hadde dette albumet på kassett hjemme da jeg var liten, det er der jeg har den fra. Når jeg hører den nå, er det jo ikke akkurat overraskende at det er Jan Eggum som står for teksten, det er noe umiskjennelig Eggums'sk over den.

Skrevet

I dag er det høst 🍂 Det har vært strålende sol både i dag og i går, jeg har sittet ute og lest i akkurat de samme klærne på omtrent samme tidspunkt, men det var en skarphet i luften i dag som ikke var der i går. Oktober har kommet...

Jeg tok meg sammen og hentet fram matten - fysio forventer jo at jeg gjør en innsats mens hun nyter livet i sydligere strøk. Målt i øvelser og repetisjoner var det ganske symbolsk, målt i innsats og krefter er historien en litt annen...

Skrevet

Leseårets tredje kvartal er avsluttet, og årets tall så langt er 130 lest og 29 kjøpt, hvorav 15 er lest og to pågår. Tilsvarende tall for fjoråret var 110 lest og 23 kjøpt, hvorav 17 nå er lest. Jeg når nok ikke 200 i år heller, men 170 er ikke usannsynlig...

Skrevet

Det var en helt annen følelse i luften i dag enn i går ja. 

Skrevet

Jeg synes Black Cat snart kan ta inn over seg årstidsskiftet også - jeg trenger høstteer, men de fronter fortsatt sommervariantene...

Skrevet

Lyden av høst = lyden av løvblåsere... Høyt på lista over lyder jeg gjerne skulle vært foruten. Jeg skjønner behovet for å få fjernet løv når det blir mye av det, men så mye er det ikke ennå. Vaktmesteren på andre siden av veien tar kaka - der blåses bare løvet ut i veien...

Psykofysio har innledet behandlingsuka, som til tross for fysios feriefravær likevel har fire avtaler - tannlegen og krystallegen trår til og fyller hullene (uheldig ordvalg når tannlegen er involvert, strengt tatt...). Uka inkluderer også en teavtale med Skravla, og værmeldingen tyder på utelesing etter sjelevreningen på onsdag. Litt klesvask her og en bibliotekstur der, og sånn går en uke...

Skrevet

Ny vaskemaskin i fellesvaskeriet - mindre og tregere, jeg er ikke overbevist om ar jeg synes det var en god deal. Men til gjengjeld virker den, det er jo unektelig et pluss...

Skrevet

Da jeg satte på vasken, sa displayet at det skulle ta 1t 20min. Da jeg kom ned 1t 20min senere, sa displayet 32min - det var tydeligvis bare vaske-delen som til 1:20,skylleprogrammet har sin egen tidsregning. Er det for mye forlangt at en maskin skal kunne addere...? Med det har vi nå en maskin som bruker dobbelt så lang tid som den gamle på en vask - når man har begrenset vasketid har det en del å si. Den har hurtigprogram, da - mye av tøyet mitt er jo ikke mer skittent enn at en halvtime kanskje egentlig holder til vanlig...

Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Da jeg satte på vasken, sa displayet at det skulle ta 1t 20min. Da jeg kom ned 1t 20min senere, sa displayet 32min - det var tydeligvis bare vaske-delen som til 1:20,skylleprogrammet har sin egen tidsregning. Er det for mye forlangt at en maskin skal kunne addere...? Med det har vi nå en maskin som bruker dobbelt så lang tid som den gamle på en vask - når man har begrenset vasketid har det en del å si. Den har hurtigprogram, da - mye av tøyet mitt er jo ikke mer skittent enn at en halvtime kanskje egentlig holder til vanlig...

Nyere vaskemaskiner er et nesten håpløst prosjekt spør du meg. Et vanlig 90 graders program på min relativt nye vaskemaskin tar nesten 3 timer, og et vanlig 60 graders program nærmer seg vel 3 timer og 30 min. Heldigvis finnes det en "speed" knapp på begge programmene, hvor jeg får de ned rundt 1 t 30 min per program. 

Har også hurtigprogrammer på 25-40 minutter, men disse er bare på 30 og 40 graders vask. Funker dårlig med undertøy, treningstøy, håndklær osv, 

Oppvaskmaskinens ECO-program har jeg kun brukt et par ganger, da det klokker inn på 3:55 :sjokkert: Det er jo en halv dag! Heldigvis finnes det både Auto som er noe raskere, og et eget 1-times program (absolutt mest brukt). 

Skrevet

02.10: Ingen lest, en kjøpt.

Del to av en trippel bokklubbestilling - Memphis av Tara M. Stringfellow, om tre generasjoner afroamerikansk familie, fra 30-tallet til 2000-tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...