Daria Skrevet 28. september 2023 Forfatter #36761 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) I dag var jeg ikke forberedt på å trenge regnfrakk - det regnet som møtte meg da jeg kom ut fra Ullevål var både uventet og uønsket. Derimot var resten av antrekket svært gjennomtenkt, med en topp med veneflonkompatibele erme og vid nok til at bhen lett kunne lirkes av, og for øvrig metallfritt og løstsittende. Forrige gang jeg tok MR hadde jeg ikke tenkt på det overhodet - gangen før fikk jeg jo skjorte å skifte til - og hadde flaks med at jeg tilfeldigvis hadde en kjole som var både uten metall og med vide nok ermer. I dag var vi selvfølgelig tilbake til sykehusskjorten... Endret 28. september 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36762 Del Skrevet 29. september 2023 Trikk kolliderte med politibil og kjørte videre. Sitat Senere varsler politiet at de har funnet trikken. – Vi har fulgt sporene til trikken og har nå kontroll på trikkefører på Grefsen. Vi undersøker nå årsaken til uhellet, opplyser politiet. Mozartkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. september 2023 #36763 Del Skrevet 29. september 2023 Daria skrev (18 minutter siden): Trikk kolliderte med politibil og kjørte videre. Mozartkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36764 Del Skrevet 29. september 2023 Den danske teksteren oversatte the camper, i dette tilfelle en gammel folkevognbuss, med rugbrødet. Jeg antar at det er et etabler kallenavn (relatert til formen, formoder jeg) heller enn en tabbe, men jeg vet jo egentlig ikke Tro jeg må spørre google og se om det gir meg fred i sjelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36765 Del Skrevet 29. september 2023 Google sier et rungende ja - et søk på rugbrød volkswagen ga nesten 47 000 treff. Dagens språklige oppdagelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36766 Del Skrevet 29. september 2023 Kan jeg få straffe læreren som tydeligvis syntes det en kjempeidé å sende en ungdomsskoleklasse i butikken på egen hånd for å handle inn til heimkunnskapstimen (antar jeg)? Det var et lydnivå av en annen verden og gjorde handleturen mye mer slitsom enn den burde ha vært. Det er en grunn til at jeg har oversikt over når storefri er og unngår å handle da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2023 #36767 Del Skrevet 29. september 2023 Daria skrev (6 timer siden): Trikk kolliderte med politibil og kjørte videre. Mozartkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2023 #36768 Del Skrevet 29. september 2023 Daria skrev (4 timer siden): Kan jeg få straffe læreren som tydeligvis syntes det en kjempeidé å sende en ungdomsskoleklasse i butikken på egen hånd for å handle inn til heimkunnskapstimen (antar jeg)? Det var et lydnivå av en annen verden og gjorde handleturen mye mer slitsom enn den burde ha vært. Det er en grunn til at jeg har oversikt over når storefri er og unngår å handle da.. Du er ikke den eneste som vet når storefri er… Tar aldri 11-bussen til byen. Den er stappfull av ungdomsskoleelever som skal på butikken for å kjøpe lunsj… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36769 Del Skrevet 29. september 2023 Man lærer - og enkelte ting er som regel ganske enkle å unngå. Det er også en grunn til at det primært er etter de tidlige fysiotimene jeg går på kafé. Det er en viss forskjell på både lydnivå og folketettheten på Espresso House kl 9 og kl 11.30... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36770 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg holder på med en bok nå av det slaget man forsvinner inn i - plutselig har det gått 100 sider, tekoppen er for lengst tom og jeg har ingen anelse om hva klokka er. De beste leseopplevelsene, og jeg kan aldri helt sette fingeren på akkurat hva som gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2023 #36771 Del Skrevet 29. september 2023 Daria skrev (4 minutter siden): Jeg holder på med en bok nå av det slaget man forsvinner inn i - plutselig har det gått 100 sider, tekoppen er for lengst tom og jeg har ingen anelse om hva klokka er. De beste leseopplevelsene, og jeg kan aldri helt sette fingeren på akkurat hva som gjør det Sånne stunder er gull verdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 Forfatter #36772 Del Skrevet 29. september 2023 Daria skrev (På 27.9.2023 den 13.57): 27.09: 12 lest, tre kjøpt. Første del av bokklubbestillingen har ankommet (sånn går det når man bestiller bøker med forskjellig leveringstid. Platekompaniet venter og samler opp, Bokklubben sender fortløpende) og er lest for lengst - for et par år siden, for å være nøyaktig. Byens bokstaver av Lars Saabye Christensen er en nydelig liten samling Oslo-dikt det ikke holder å ha lest, jeg trenger å ha den tilgjengelig i hylla. 29.09: 13 lest, tre kjøpt. Jeg hadde hørt så mye bra om Alice Winns In memoriam, og det er en glede å kunne konstatere at den levde opp til forventningene. Jeg slukte nesten 400 sider på to dager, uten å så mye som se på en annen bok underveis, det sier vel egentlig det meste. Stikkordene her er første verdenskrig, kostskole og homoseksualitet - og poesi. Boka følger en guttegjeng fra en bedre britisk kostskole før og under krigen, med særlig fokus på to av dem. Det er hjerteskjærende grusomt - vi er i skyttergravene og slagene ved Ypres, Loos og Somme - det er spennende og dramatisk og gripende og innimellom overraskende morsomt, og veldig britisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36773 Del Skrevet 30. september 2023 Daria skrev (21 timer siden): 29.09: 13 lest, tre kjøpt. 30.09: 14 lest, fire kjøpt. Our town av Thornton Wilder er et skuespill som "alle" amerikasnek skoleelever må lese på et tidspunkt. Grunnen til at jeg har lest det, er at det stadig refereres til det i den nyeste roman til Ann Pratchett, som snart kommer min vei, og en bokblogger anbefalte sterkt å ha lest skuespillet først. Det ble først utgitt på 30-tallet og foregår ved århundrets start, i en småby i New Hampshire. Det handler om livet og døden - så stort og så banalt - og jeg kan se at det var nyskapende i sin tid, i form mer enn i innhold, men i dag føles det ganske utdatert og uspennende. Det lå en antikvariatpakke i postkassa, inneholdende en liten bok med tittelen Skikk og bruk før og nu. Nu er i dette tilfellet 1929, og det sier vel egentlig det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36774 Del Skrevet 30. september 2023 En tv-reklame bruke en cover av en låt jeg umiddelbart kjente, men brukte et øyeblikk på å plassere. Som alltid er originalen best, og 90-tallsmusikk i en klasse for seg når det gjelder nostagi-faktor. Hvilket minner meg på at jeg tror det er 90-tallskveld på Stjernekamp i dag - her kan det blir mye mimring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. september 2023 #36775 Del Skrevet 30. september 2023 Håper de har valgt noen gode klassikere i Stjernekamp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36776 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg forventer jo egentlig å kjenne til samtlige i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 30. september 2023 #36777 Del Skrevet 30. september 2023 Men blir det ikke litt feil å ha Tones (tidligere?) manager som ekspertdommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36778 Del Skrevet 30. september 2023 Men altså, hvis han er Tones mangeåringe manager, så blir han jo ikke nøytral bare av at de sier det. Det er ikke sånn habilitet fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36779 Del Skrevet 30. september 2023 Sauen Shaun skrev (2 minutter siden): Men blir det ikke litt feil å ha Tones (tidligere?) manager som ekspertdommer? Det blir jo litt som Anette Trettebergstuen, som bortforklarte at hun anbefalte venner til verv med at "Jeg tenkte at vennskapet ikke var så nært". ikke at alvorlighetsgraden er i nærheten av det samme her, men det blir litt ekstra umusikalsk sett i sammenheng med alle habilitetssakene vi har hatt i det siste, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 Forfatter #36780 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg trenger å høre svært lite om hvilke personlige utfordringer deltakerne slet med på den tiden *muter Damien* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå