Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvis Christine Dancke gikk på Ski vgs og i klasse med to kommende store operasangere - da vil jeg anta vi snakker om Ina Kringlebotten og Mari Eriksmoen. Det må da være litt grenser for hvor mange operasangere den skolen kan ha fostret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opera i Stjernekamp får meg alltid til å tenke på Vidar Johnsen… :ler: 

Skrevet

Har han vært med? Det har jeg tydeligvis fortrengt :ler:  

Skrevet

Jeg synes jo Odd René kommer seg gjennom det med æren noenlunde i behold.

Skrevet (endret)

Oppgaven blir ikke lettere av at ariene som regel synges på originalspråket, ofte italiensk. [...] det blir både Verdi, Rossini, Bizet, Mozart og mere til når de åtte deltakerne settes på prøve.

Bizet, representert med to arier i kveld, synges på fransk (hvertfall i teorien - det er ikke veldig åpenbart at det er det Tone driver med nå). Tryllefløyten, som er kveldens Mozart, synges på tysk. Men bortsett fra det, Dagbladet...

Endret av Daria
Skrevet

Ingen stemme til Tone i kveld...

Skrevet

Nei, Rein Alexander, dette var ikke utrolig, hverken når det gjelder det musikalske eller det språklige... 

Skrevet

Det er jo godt hun sier det selv, at det ikke var så gjennomtenkt å velge en duett...

Skrevet

Kattejammer er ikke vakkert. :risterpåhodet: 

Skrevet

Katteduetten framført som faktisk duett med samspillet mellom to personer kan være veldig morsom - framført av en person blir den litt for statisk og monoton.

Skrevet

Jeg stemmer for å avskilte Rein Alexander som dommer...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Jeg stemmer for å avskilte Rein Alexander som dommer...

Jeg kan også gi en stemme på det…

Skrevet

Operakveld er lidelse.... I alle fall for meg...

Skrevet

Jeg tar Tone videre over Mia i dag, med god margin

Skrevet

Jeg holder en knapp på Mia - hun redder seg mye på erfaring og scenetrygghet, selv om det musikalske ikke imponerte.

Skrevet

Adrian, kjære, du kan ikke gi Mozart skylda for den norske librettoen...

Skrevet

Jeg tror jeg hørte én tone med et snev av operatendenser hos Adrian - men han får jo noen sjarmpoeng :ler:  Men det aller beste med nummeret hans er jo Kåre Magnus' reaksjon :rulle: 

Skrevet

Fuglefangeren sprer latter igjen… :rulle: 

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg hørte én tone med et snev av operatendenser hos Adrian - men han får jo noen sjarmpoeng :ler:  Men det aller beste med nummeret hans er jo Kåre Magnus' reaksjon :rulle: 

Kåre Magnus' reaksjon var herlig!

Skrevet
Sauen Shaun skrev (3 minutter siden):

Fuglefangeren sprer latter igjen… :rulle: 

Jeg vil påstå at Adrian var en smule mindre stiv og konsentrert - men Vidar Johansen vinner jo overlegent musikalsk...

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Kåre Magnus' reaksjon var herlig!

Kveldens øyeblikk :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...