Skravla Skrevet 11. september 2023 #36601 Del Skrevet 11. september 2023 Skolen her flagget og det ble litt diskusjon på bussen. En ble meget frustrert over at Norge var så i amerikanske hender at vi flagget 11. september også..... Et par av oss sa med den største selvfølge at valgdag er flaggdag. Men da lærte jeg også noe nytt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36602 Del Skrevet 11. september 2023 Skravla skrev (3 minutter siden): En ble meget frustrert over at Norge var så i amerikanske hender at vi flagget 11. september også..... Av og til er det lurest å holde frustrasjonene sine for seg selv, hvis man ikke er helt sikker på at de er berettiget. Det ville jo for øvrig vært en rar grunn til å flagge på så mange måter - flagg i Norge betyr jo enten høytidsdag eller fest. Vi flagger på 8. mai, ikke 9. april... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. september 2023 #36603 Del Skrevet 11. september 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Av og til er det lurest å holde frustrasjonene sine for seg selv, hvis man ikke er helt sikker på at de er berettiget. Det ville jo for øvrig vært en rar grunn til å flagge på så mange måter - flagg i Norge betyr jo enten høytidsdag eller fest. Vi flagger på 8. mai, ikke 9. april... Ja, jeg synes også det var merkelig. Men det er patriot day i USA og det har vært litt på SOME så mulig han hadde fått overload i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36604 Del Skrevet 11. september 2023 Valgvaken er så smått i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36605 Del Skrevet 11. september 2023 -Vi mener at å være størst er bra. Jonas Gahr Støre kommer med sjokkerende beskjed... Sp i Oslo har valgvaken sin på Høymagasinet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36606 Del Skrevet 11. september 2023 SV har hatt valgvakene sine på Rockefeller siden jeg var aktiv i SU for 25 år siden - det er sikkert gamle kjente i salen fortsatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36607 Del Skrevet 11. september 2023 Prognoser på landsbasis er egentlig ikke så veldig relevant i et lokalvalg, men for oss som husker 36.9-bataljen er det jo litt spesielt å se et Ap som så vidt er over 21%. Dødt løp i Oslo foreløbig, dette blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36608 Del Skrevet 11. september 2023 Jeg liker jo Henrik Asheim når han snakker om ESC enn når han begeistret snakker om Høyres framgang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36609 Del Skrevet 11. september 2023 SV har jo en nestleder med en noe spesiell hybriddialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36610 Del Skrevet 11. september 2023 -Drammen er av de stedene som er rammet av den blå vinden, sier distrikt-programlederen, og jeg tenker akkurat det kommentatoren påpeker om ordvalget. Kvelden lille freudianske glipp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36611 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) I det jeg vurderer å ta kvelden, sier nrk at Vi venter på at Sylvi Listhaug skal gå på scenen. Også kjent som øyeblikket av-knappen blir det åpenbare valget... Haha, Gaute Grøtta Grav taper grovt for SVs rivaliserende ordførerkandidat. Det er ikke så mange kommuner hvor SV har over 40%... MDG gjør et dårlig valg - min teori er at de taper på å være så vage på sidevalg og blokktilhørighet. For veldig mange velgere er det avgjørende, uansett hvor opptatt de er av miljø og klima. Jeg kunne aldri stemt på et parti som vurderte å bidra til et blått maktskifte i Oslo, og klarer hvertfall ikke å se at det kan være en god ting for klimapolitikken... Endret 11. september 2023 av Daria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. september 2023 Forfatter #36612 Del Skrevet 12. september 2023 Dagens plikter unnagjort, og en ikke ubetydelig andel av dagens krefter likeså - tilgangen er ikke så stor for tiden. Fysio kom med en liten pep-talk om progresjon og erfaringer - vi har jo vært her før - og viste igjen at hun fanger opp humøret og sinnsstemningene mine i større grad enn jeg tror. Det bakes biscotti på Bake-off -jeg får lyster... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. september 2023 Forfatter #36613 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Daria skrev (På 7.9.2023 den 18.31): 07.09: Tre lest, to kjøpt. Jeg har samlet på meg lange leselister både på deichman og hos bokklubben - når jeg leser eller hører om bøker jeg tenker at jeg har lyst til å lese havner de på en av dem og blir kanskje lest før eller senere, når jeg ikke nødvendigvis husker noe om hvorfor den havnet der... Gwendoline Rileys Opposed positions er an av dem, og etter å ha lest det har jeg fortsatt ingen idé om hvor og når jeg hørte om den, eller hvorfor den hørtes fristende ut. Det handler om Aislinn, nå forfatter, og hennes noe traumatiske oppvekst, morsforhold og de mange mer eller mindre dysfunksjonelle vennskapene hun har hatt. En helt grei bok, men ikke en jeg følte ga meg så mye på noe nivå. Tror jeg må sjekke bokbloggene mine og se om noen av dem har skylda for dette... 12.09: Fem lest, to kjøpt. Å utgi avisspalter, i utgangspunktet en øyeblikksgenre, i bokform er alltid en risiko; det kan veldig fort oppleves som utdatert. David Mitchells Thinking about it only makes it worse er utgitt i 2015 og de eldste bidragene er fra 2009 - det begynner å bli lenge siden. Når jeg i tillegg mangler en del av referansene til personer, hendelser og populærkultur i Storbritannina på den tiden, føles mye ganske uinteressant. Jeg er generelt begeistret for David Mitchells velformulerte intelligente humor og angry logic, og innimellom ler jeg høyt, men det er ikke nok. Damene i Fiolveien av Iselin Theien er historien om Simensbråten kvinneforening og forsamlingshuset de fikk bygget seg i Fiolveien, og samtidig en historie om husmødrene plass i og betydning for samfunnet, ikke minst lokalt, gjennom 1900-tallet. Den store historien fortalt gjennom den lille - det fantes mange kvinneforeninger av ulikt slag (og finnes vel fortsatt, om ikke i like stort utstrekning), og denne var neppe så veldig annerledes enn flertallet. Interessant, for de av oss med sånne interesser... Endret 12. september 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. september 2023 Forfatter #36614 Del Skrevet 13. september 2023 Utelesing i knallsol og nesten sommervarme etter dagens sjelevrengning. Skarpheten i morgenluften tyder likevel på at sesongen for yttertøy og strømpebukser nærmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. september 2023 Forfatter #36615 Del Skrevet 13. september 2023 En liten time etter at jeg sendte en Stoff&Stil-bestilling (fordi de ikke hadde det jeg skulle ha på Sømsenteret før i dag), ser jeg på Symesterskapet UK og får et anfall av inspirasjon som krever mer innkjøp. Litt synd at det ikke går an å endre bestillingen innen midnatt, som hos Meny. Mulig det blir en tur innom Sømsenteret igjen neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. september 2023 Forfatter #36616 Del Skrevet 13. september 2023 Et par grytekluter er ferdigsydd - nå gjenstår bare overleveringen og så er jeg ferdig med julegavene for 2022... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. september 2023 Forfatter #36617 Del Skrevet 13. september 2023 Kor og strykere hever jo enhver sang - legg på et solid lag av nostalgi og fjortishormoner, og gåsehuden var heldekkende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. september 2023 Forfatter #36618 Del Skrevet 13. september 2023 Jeg oppdaget for et par uker siden at Kjell Westö skulle komme med ny bok 1. september og har sjekket Deichman daglig siden. Noen hadde likevel kommet meg i forkjøpet, men nummer 2 på venteliste skal jeg vel klare å leve med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. september 2023 Forfatter #36619 Del Skrevet 14. september 2023 Daria skrev (På 11.9.2023 den 22.37): Haha, Gaute Grøtta Grav taper grovt for SVs rivaliserende ordførerkandidat. Det er ikke så mange kommuner hvor SV har over 40%... Og han skal faktisk ta det personlig... Skadefryd er ikke pent, jeg vet det, men det er noe med kjendiser, og kanskje særlig reality-utgaven, som tror de kan alt og så får en realitetsorientering... *ond* Forsåvidt også en leksjon til alle partier, organisasjoner og firmaer som tror at kjendisprofilering alltid er en god ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. september 2023 #36620 Del Skrevet 14. september 2023 Daria skrev (48 minutter siden): Og han skal faktisk ta det personlig... Skadefryd er ikke pent, jeg vet det, men det er noe med kjendiser, og kanskje særlig reality-utgaven, som tror de kan alt og så får en realitetsorientering... *ond* Forsåvidt også en leksjon til alle partier, organisasjoner og firmaer som tror at kjendisprofilering alltid er en god ting. Jeg kan kjenne på hint av samme skadefryd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå