Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36581 Skrevet 9. september 2023 Skravla skrev (Akkurat nå): EHI, Mia og Melis blant de tre. Inger overraskelser der, basert på kveldens prestasjoner. Heller ikke overraskende at Ehi røk, han er av de minst kjente. Men da kan jo twitter igjen påpeke at de mørkhudede ryker tidlig, uten å ta høyde for at det som regel er andre, mer åpenbare grunner...
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36582 Skrevet 9. september 2023 Og nå - Last night of the Proms... Takk til DR2 som allerede er i gang.
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36583 Skrevet 9. september 2023 Sandi Toksvig er en av BBCs programledere - og passer på å understreke at selv om Lise Davidsen er norsk, er hun utdannet i København
Roadrunner Skrevet 9. september 2023 #36584 Skrevet 9. september 2023 Hadde håpet Mia skulle ryke, men det blir visst ei uke til.... Jaja! Ellers fryktelig mye ukjente fjes for min del, og dermed litt halvhjertet engasjement.
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36585 Skrevet 9. september 2023 Det er ingen jeg har veldig sterke følelser så langt i år - hvertfall ikke av det positive slaget...
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36586 Skrevet 9. september 2023 Lise Davidsen er på kveldens tredje kjole (som jeg har fått med meg) - men får vi bunad til slutt? Solistene avslutter jo gjerne med litt nasjonalistisk schwung - selv ingen noensinne vil trumfe peruaneren i gullhjelm...
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36587 Skrevet 9. september 2023 Fløytisten med hvalrossbart, røde briller og serpentiner på fløyta er jo kveldens mest tv-vennlige
Daria Skrevet 9. september 2023 Forfatter #36588 Skrevet 9. september 2023 Om det ikke ble bunad, ble det hvertfall en minneverdig fjerde kjole... Jeg får helt frysninger bare av å sitte hjemme og se det på min relativt lille skjerm, å stå foran det publikummet må være en helt fantastisk og spesiell opplevelse - og hun ser jo virkelig ut til å stortrives med det.
Sauen Shaun Skrevet 10. september 2023 #36589 Skrevet 10. september 2023 Ikke det helt store engasjementet for Stjernekamp her. Men greit å kose seg med det søndags morgen.
Daria Skrevet 10. september 2023 Forfatter #36590 Skrevet 10. september 2023 Frokost er fortært, kroppen er fortsatt i det mindre samarbeidsvillige hjørnet og for tredje dag på rad er det gråere ute enn yr vil ha meg til å tro. Men jeg får vel komme meg ut en liten tur etter hver likevel - kroppen vet jo at den egentlig liker, eller i det minste har godt av, det...
Cata Skrevet 10. september 2023 #36591 Skrevet 10. september 2023 Daria skrev (53 minutter siden): Frokost er fortært, kroppen er fortsatt i det mindre samarbeidsvillige hjørnet og for tredje dag på rad er det gråere ute enn yr vil ha meg til å tro. Det er nok sand fra Sahara som gjør det mer disig enn det skulle vært.
Daria Skrevet 10. september 2023 Forfatter #36592 Skrevet 10. september 2023 (endret) Men kan den ikke holde seg der...? Jeg har ruslet en liten tur, med innlagt lesepause og måkestudier, og samtidig vært godt innenfor det fysio, ut fra omstendigheter og dagsform, definerer som trening (og kroppen sier seg enig...). Et par småjenter hvinte av begeistret overraskelse ved synet av statuemannen ved Aker brygge - Han går på stylter i sjøen! Det er litt fint å få se med nye øyne det som for meg er så hverdagslig at jeg nesten ikke ser det lenger. Endret 10. september 2023 av Daria
Roadrunner Skrevet 10. september 2023 #36593 Skrevet 10. september 2023 Etter noen grå og disige dager her, klarnet det opp i går ettermiddag. Og etter litt tidlig morgentåke er det nå full sommerfølelse på verandaen Jeg har snart soltørket sengetøy, jeg har rene vinduer utvendig (mangler to, samt å ta de innvendig, men sistnevnte kan vente til en regnværsdag), jeg leser spennende bok og jeg er passe seig av solkrem og svette. Bortsett fra at sola nå står vesentlig lavere på himmelen, så skulle man nesten tro det var 10.juli og ikke 10.september!
Daria Skrevet 10. september 2023 Forfatter #36594 Skrevet 10. september 2023 Det klarner her også nå - men litt for sent på dagen til å redde sommerfølelsen...
Daria Skrevet 10. september 2023 Forfatter #36595 Skrevet 10. september 2023 Dagens gastronomiske eksperiment: Speltperler (siden de var på tilbud sist jeg handlet...). Alternativ til poteter og ris, og det smaker omtrent like mye som all mat gjorde da jeg hadde korona i vinter - det mest smakløse jeg har vært borti noensinne. Dessuten kokte jeg dem lenger enn det sto på pakken og syntes fortsatt de var litt harde, så jeg har ingen anelse om hva som egentlig er riktig konsistens. De blir nok spist opp, men neppe kjøpt igjen med det første, med mindre jeg ser et lys. Av andre, relativt nye forsøk som har blitt gjentatt, har jeg oppdaget at brokkolini, i likhet med vårløk, cherrytomater og minipaprika, er grønnsakavdelingens gave til singelhusholdningen...
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36596 Skrevet 11. september 2023 Min nye telefon byr uoppfordret på ukentlige rapporter om skjermbruken min. Tre minutter mer enn uka før tyder på relativt stabilt bruk - og en snitt på en drøy time om dagen er vel nokså akseptabelt. Uten at jeg fører statistikk, er nok tiden brukt på bøker ganske mye høyere...
Sauen Shaun Skrevet 11. september 2023 #36597 Skrevet 11. september 2023 Her er det nok best å holde kjeft om hvor mye skjermtid som blir brukt…
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36598 Skrevet 11. september 2023 Det skal jo sies at telefonen ikke vet hvor mye tid jeg bruker på pc-skjermen...
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36599 Skrevet 11. september 2023 Fire stemmelister behørig rettet, stemplet og lagt i urne. Neste stopp biblioteket, hvor (minst) fire bøker venter...
Daria Skrevet 11. september 2023 Forfatter #36600 Skrevet 11. september 2023 Jeg blir litt glad når jeg en jente på ca 7 låne en av mine favorittbøker fra barndommen - Toril Thorstad Haugers Røvet av vikinger Jeg elsket den serien, og har alle i hylla fortsatt. Glad blir jeg for så vidt også av entusiastiske 20-åringer som valgfunksjonærer, selv om jeg avbrøt forklaringene hennes og sa at jeg hadde gjort denne noen ganger før - jeg er kjent med konseptet... Dessuten har jeg lært meg at det bare er Stortingsvalget som er flaggdag - jeg stusset litt på skolens bare flaggstang og måtte google...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå