Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inngående studier av egen navle :ler: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (7 timer siden):

Inngående studier av egen navle :ler: 

Det må jo være anatomistudier. 

Skrevet

Svært spesifikke sådan... 

Ettermiddagens studier har vært viet slitte klær - fire skjørt og en topp har under tvil blitt pensjonert. Klær som åpenbart er ødelagt er lette å kvitte seg med, likeså de som er i så god stand at de kan gis videre, men mellomstadiet "slitt, men stort sett helt og brukbart" er verre - hvor går grensen for når det er greit å kvitte seg med dem...? Det skal sies at alt som røk i dag er minst 10 år gammelt, alt er velbrukt (og det synes), to av skjørtene er farget og et er omsydd - fra en kjole jeg kjøpte da jeg var tenåring (bærestykket lever videre i puteform), så vi er stykke unna bruk og kast. Et par erstatningsplagg er allerede på vei fra ellos - en ny topp til treningsbruk (som vanlig ikke fra treningskolleksjonen) og et langt svart skjørt med strikk i livet - et must i en fra-fysio-til-kafé-garderobe...

Skrevet

Kikket etter en spesifikk julekule på Etsy, fant den heldigvis ikke!! 

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

06.09: To lest, to kjøpt.

En av mine planer for høsten er å ta mer i bruk og/eller kvitte meg med alle kokebøkene som samler støv på kjøkkenet. Første steg: Kjøpe en til... :sjenert: Men den har den geniale undertittelen A Totally Achievable Zero Waste Approach to Home Cooking og handler om å få mest mulig ut av rester og minimere matavfall, utren å bli veldig moraliserende og misjonerende, og det virket som en god idé og et område hvor jeg har potensiale. Her er både generelle tips og råd om det meste fra oppbevaring til innkjøp og fleksible oppskrifter, ordnet etter mattype og hvert kapittel ender med Use it up-ideas. Nå gjelder det bare å ta det i bruk...

07.09: Tre lest, to kjøpt.

Jeg har samlet på meg lange leselister både på deichman og hos bokklubben - når jeg leser eller hører om bøker jeg tenker at jeg har lyst til å lese havner de på en av dem og blir kanskje lest før eller senere, når jeg ikke nødvendigvis husker noe om hvorfor den havnet der... Gwendoline Rileys Opposed positions er an av dem, og etter å ha lest det har jeg fortsatt ingen idé om hvor og når jeg hørte om den, eller hvorfor den hørtes fristende ut. Det handler om Aislinn, nå forfatter, og hennes noe traumatiske oppvekst, morsforhold og de mange mer eller mindre dysfunksjonelle vennskapene hun har hatt. En helt grei bok, men ikke en jeg følte ga meg så mye på noe nivå. Tror jeg må sjekke bokbloggene mine og se om noen av dem har skylda for dette...

Skrevet (endret)

Inspirert, eventuelt provosert, av denne tråden har jeg for første gang tatt meg bryet med å legge inn bakgrunnsbilde på mobilen - av meg selv :ler: Alder ca 2,5, og ingen kommer uansett til å se det, men det er en liten prinsipiell protest mot folk som skal bry seg med alt...

Endret av Daria
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Kikket etter en spesifikk julekule på Etsy, fant den heldigvis ikke!! 

Flaks! :ler: 

Skrevet

At fotball-landslaget vinner 6-0 er verdt et utropstegn i seg selv, men at det var seks forskjellige målscorere som alle scoret sitt første landslagsmål er bemerkelsesverdig - og lovende... :ball: 

Skrevet

Jeg ønsker meg en morgen fri for både skrikende barn og bjeffende hunder (i det minste før 7...) og tenker igjen at tidligere tiders hybelhus for enslige kvinner nok hadde enkelte fordeler...

Jeg har noe så uvanlig som fire avtalefrie dager på rad - fysio kurser seg i dag, ergo hadde jeg time i går i stedet, og med psykofysio bare annenhver uke er mandagen også planløs, annet enn at jeg skal ut og stemme. Forhåpentligvis det kroppen trenger for å komme noenlunde i gjenge igjen, denne fatiguesmellen har vært solid. Målet for dagen er en liten tur ut - bok, te, benk og potensielt fontene er relevante stikkord. Når jeg bare har ork til å prioritere timeavtaler, blir det ikke så mye frisk luft og utetid, og det hjelper jo ikke på formen (det er alle disse tingene som henger sammen, på godt og vondt. Psykologtimen onsdag hadde pussig nok positiv innvirkning på formen, der falt tydeligvis noe på plass...).

Skrevet

Høres ut som om fire planfrie dager er akkurat det som trengs akkurat nå. Og benk, bok og fontene høres ut som en fin plan for dagen! Her ligger skydekket tett, og for øyeblikket også ganske solid tåke, så lite som skriker utevær. Greit å være inne på jobb da :jepp:

Og det er fredag! :nordvesta:

Skrevet

Det er ganske grått her også, men jeg satser på at det skal lysne litt etter hvert. Men generelt så er alt som innebærer oppholdsvær og plussgrader kvalifisert som utelesingsvær når jeg føler for det :ler: 

Skrevet

Under et døgn etter at ellos-bestillingen min ble sendt, er den klar for henting - det er jo ganske imponerende.

Skrevet

Vanligvis vet jeg omtrent når jeg kan vente innkalling til kontroll hos tannlegen, men den som kom nå var jeg på ingen måte forberedt på - jeg var jo der i februar. Når jeg tenker meg om, sa han vel noe om å ha kontroller litt oftere enn en gang i året, og så forstyrret jeg med en akutt hypokondertime sist høst - en fast og forutsigbar rytme er ennå ikke etablert :ler: 

Skrevet

Det ble bok, te, benk og fortene, samt måke og kjeks. Dessuten ble det to pakker - ellospakke hentet og knallrosa etsypakke i postkassa - og alt innholdet levde opp til forventningene. Den ene brosjen var større enn jeg trodde og den andre var mindre (men den tredje var riktig, mvh Gullhår :fnise: ), men alle tre var lekre :strix: 

Skrevet

Symesterskapet UK har undertøysuke, så jeg lot meg inspirere til å reparere en bh med vandrende spile. Egentlig burde jeg la meg inspirere av at de syr nattøy også - jeg har noe flanell jeg hadde en plan om å sy nattskjorte av. Plutselig er det sesong for vinterpysjamas, for de av oss som skiller på sånt :fnise: 

Skrevet

-Det så nesten litt farlig ut et øyeblikk, sa kommentatoren om nordmannens mislykkede stavhopp. Andre hylte og holdt seg for øynene :sjenert: Alt ser jo mye mer dramatisk ut når det involverer nesten seks meter fritt fall...

Skrevet

-Each race I get better and better and better, so I'm okay with that.

Noe annet hadde jo vært i overkant fordringsfullt :ler: 

Skrevet

Jeg har litt det samme forholdet til Jakob Ingebrigtsen som jeg hadde til Petter Northug - jeg er imponert over prestasjonene, men det store følelsesengasjementet uteblir :vetikke:

Skrevet
Daria skrev (På 8.9.2023 den 9.25):

Jeg ønsker meg en morgen fri for både skrikende barn og bjeffende hunder (i det minste før 7...) og tenker igjen at tidligere tiders hybelhus for enslige kvinner nok hadde enkelte fordeler...

Kranglende nabopar var sannsynligvis også en sjeldenhet hos peppermøene...

Dagens store hendelse så langt (klokka er tross alt bare 10 på en planløs lørdag...) har vært å teste syltetøyet jeg kjøpte på tur. Jeg hadde aldr sett ananassyltetøy før, ergo måtte jeg jo. Jeg har en teori om at det kanskje egner seg enda bedre i kaker, det var veldig søtt. Med denne spennende starten på dagen er standarden satt - akkurat hva den standarden er gjenstår å se :fnise: 

Skrevet

Kanskje syltetøyet passer sammen med ost? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...