Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skravla skrev (4 minutter siden):

Må jo bruke gratis-stemmene mine i hvert fall......

Jeg brukte to på Odd René og en på Adrian - mest fordi jeg er nysgjerrig nok til å ville ha ham med videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg brukte to på Odd René og en på Adrian - mest fordi jeg er nysgjerrig nok til å ville ha ham med videre.

You and me......

Skrevet

Ikke veldig sjokkerende hvem som fikk flest stemmer i kveld. 

Skrevet

Det blir jo alltid sånn med publikumsavstemninger - det handler om mer enn bare kveldens innsats.

Skrevet

En liten forsmak på neste uke - Odd Renés rockefortid... :fnise: 

Skrevet

Jeg skal vel være glad for at festen i huset ikke tok av før Stjernekamp var over, men det finne ikke noe tidspunkt hvor det er akseptabelt å spille Rosa helikopter så det gjaller i veggene...

Skrevet
Daria skrev (5 timer siden):

Aftenposten melder om vanvittig store ansjos:

Strømmene med ansjos, som er på størrelse med en fotballbane,

:overrasket: (Nei, jeg er på ingen måte pirkete og kverulerende...)

Og apropos denne spiller de nå Postgirobyggets sommerdag, som har en minneverdig feilformulering av samme type:

Det kryr av jenter der i gjennomsiktige bluser, som Andersen ble kjent med i fjor.

Jeg har alltid lurt på hvordan Andersen ble kjent med de gjennomsiktige blusene... :fnise: 

Skrevet

Mer kverulering... Bokklubben sender nyhetsbrev, og allerede det første avsnittet gir meg lyst til å gå i diskusjon med skribenten, som jeg jo må anta at er bokmenneske og derfor burde vite bedre... Hun skriver:

«Historisk roman» har vært min favorittsjanger siden jeg var i tenårene. Eller kanskje enda tidligere, hvis vi tenker på Jules Verne, Anne Cath. Vestlys 50-tallsbøker, Evi Bøgenæs’ bøker om motstandskjemperen Tove under 2. verdenskrig og Astrid Lindgrens Alle vi barna i Bakkebygrenda som barnevennlige varianter av sjangeren.

Dette er jo feil - Anne-Cath. Vestly og Evi Bøgenæs skrev samtidsromaner. At hun (og jeg) leste dem mange år senere gjør dem ikke til historiske romaner; det defineres ut fra forfatterens utgangspunkt, ikke leserens. Jeg stusser også litt på formuleringen Toni Morrison har [...] skrevet historiske romaner de senere årene - Morrison døde i 2019 og ga ut sin siste bok i 2015 - er det "de senere årene"...?

Skrevet

Hjemme fra ferie. Og har sett Stjernekamp - og oppdatert meg på skriveriene i denne dagboka. :opplyser: Her gjelder det å se viktige program før man åpner enkelte sider på KG… :fnise: Og overrasket ble jeg over Damien. Aldri hørt om fyren før, men vil gjerne høre mer. Den stemmen likte jeg. :jepp:

Skrevet

Her er det spoilervarsel på det aller meste til enhver tid :fnise: Damien var også ukjent av meg - og at de som overrasket positivt da han åpnet munnen, enten det var for å synge eller å snakke...

Ferien var vellykket? Neshornet dukket opp i postkassa i går og pryder nå kjøleskapet 🦏

Skrevet

Ferien var veldig vellykket. Full av opplevelser og inntrykk. :strix: Eneste minuset var litt lite søvn på meg. Varmt og en seng som var litt i smaleste laget (jeg er i en alder hvor termostaten ikke virker, så jeg kan ikke ligge trangt om natta :sjenert: ). Så jeg trenger å sove ut etter ferien… :fnise:

Skrevet

Egen seng er best, sånn er det bare :fnise: 

Skrevet

Jeg har vaffelrøre i kjøleskapet. Det burde jeg gjøre noe med. Snart...

Skrevet

-Paljettblind er nesten det samme som snøblind... :fnise: 

*spiser vafler og ser Symesterskapet* Vi trenger jo en ny norsk sesong snart...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

-Paljettblind er nesten det samme som snøblind... :fnise: 

*spiser vafler og ser Symesterskapet* Vi trenger jo en ny norsk sesong snart...

Ja, det trenger vi :jepp: 

Skrevet

Jeg er på episoden med paljettvaginaen - eller glitterglufsa, som Christine Hope nettopp kalte den :rulle: 

Jeg blir så full av ideer og inspirasjon av å se dette (om ikke akkurat når det gjelder glitrende kjønnsdeler...) - i morgen, i morgen... 

Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Jeg er på episoden med paljettvaginaen - eller glitterglufsa, som Christine Hope nettopp kalte den :rulle: 

Jeg blir så full av ideer og inspirasjon av å se dette (om ikke akkurat når det gjelder glitrende kjønnsdeler...) - i morgen, i morgen... 

Her begynner jeg å få forventninger til kommende bilder på snap… :ler: 

Skrevet

Legg merke til at jeg understreket at det ikke var det glitrende kjønnet jeg skulle la meg inspirere av (jeg kjenner jo mitt publikum...). :ler: Men setninger som Jeg må jo inspisere vaginaen sømmessig fra Andreas har jo underholdningsverdi :fnise: 

Skrevet

Hva er vel mer naturlig enn at jeg, etter å ha brukt helgen til å hvile etter tur-eskapadene, starter uka med en skikkelig fatiguerunde... Ikke at jeg er så veldig overrasket, jeg hadde egentlig regnet med at turen ville sitte i noen dager, det tok bare litt tid før det virkelig slo til for alvor. En morgentur til psykofysio, som var strålende fornøyd med at tursnakket hadde blitt til handling (pun not intended :fnise: ), og resten av dagen på senga med bøker og te. Nå venter jeg på Meny og satser på å gjenta gårsdagens kveldsaktiviteter - vafler (det er jo røre igjen) og Symesterskapet. Faktisk sying får vente til en annen dag med litt mer energi. I morgen venter fysio på det ugudelige tidspunktet 8.00 - jeg aner at innsatsen vil være noe redusert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...