Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rett over veien for den amerikanske ambassaden.

Då skal eg klare å finne frem. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor bør ein forresten sitte på Nationaltheatret om ein kan velje fritt?

Skrevet

Jeg er overlykkelig over ethvert dårlig resultat for FrP, og ja, de har mange tullinger -det finnes det da nok av beviser på. Andre er like lykkelige over at SV gjorde det dårlig -jeg føler meg da ikke tråkket på av den grunn, det kalles politisk ueninghet... At enkelte FrP-ere vissnok skal ha sagt at det er på tide at Kristin Halvorsen går av fordi hun er en dårlig politiker, synes jeg er direkte latterlig og faller på sin egen urimelighet, men jeg føler meg fortsatt ikke tråkka på.

Å være omstridt og hårsår er en dårlig kombinasjon...

Skrevet

Kor bør ein forresten sitte på Nationaltheatret om ein kan velje fritt?

Langt foran, midt på pleier å være bra -litt avhengig av scenografien.

Skrevet

FrP-velgere pleier å være av den hårsåre sorten faktisk! :jepp:

Skrevet

Ja, livet og verden kan være urettferdig... :roll:

Skrevet

Nå må du huske at velgere er svake sjeler som lett lar seg lede på ville veier av de slemme journalistene...

Skrevet

Nå må du huske at velgere er svake sjeler som lett lar seg lede på ville veier av de slemme journalistene...

Noen velgere..... Jeg lot meg ikke lede på ville veier. Gikk pent og rolig på den brede vei jeg.....

Skrevet (endret)

Eg er ikkje einig i alt Elin Ørjasæter skriv i det her innlegget, særskild det om at FrP har gode poeng når det gjeld økonomisk politikk, men ellers er ho i høgste grad inne på noko:

Ta deg sammen, Siv!

Endret av Rosalie
Skrevet
Det var påfallende hvordan både Siv Jensen og Carl I. Hagen skyldte på alle andre da nederlaget var et faktum etter valget.

Påfallende og påfallende -det var vel som det pleier... :vetikke: Det er alltid noen andres feil hvis verden går FrP imot.

Og økonomisk rasjonell politikk? FrP? :daane:

Skrevet

Det er en ting (OK, det er strengt tatt ganske mye) jeg ikke helt skjønner på KG, som stadig går igjen. Hvis man gir uttrykk for å irritere seg over noe, er det umiddelbart ensbetydende med at det er det grusomste man vet, man har null toleranse for det og ønsker å utrydde årsaken til det fullstendig. Ethvert forsøk på å nyansere er nytteløst.

At jeg irriterer meg over bråkete unger, det være seg i butikken, på toget eller andre offentlige steder, betyr ikke at jeg ikke skjønner at små barn hyler fra tid til annen og at foreldrene, selv om de prøver, ikke får dem til å slutte umiddelbart. Jeg synes ikke, selv om jeg skulle komme til å se i deres retning med et annet uttrykk enn et medlidende smil, at foreldrene er dårlige foreldre eller at små barn burde holdes inne til skolealder. Det betyr hvertfall ikke at jeg synes barnestøy er et større problem enn global oppvarming. Det betyr bare at høye lyder kan framkalle et blaff av irritasjon der og da -jeg går ikke rundt og ruger på dette i timesvis. Irritasjon er forøvrig en følelse mer enn en bevisst framprovosert og styrt tanke, og de som påstår at de aldri irriterer seg over småting et eneste sekund er enten helgener eller løgnere, og jeg har mest tro på det siste.

Savvy?

(Nei, det er ikke noe poeng i å poste dette i den tråden det egentlig hører hjemme... :fnise: )

Skrevet

Ja, men eg synst det er veldig typisk forum-reaksjon i det heile, jeg. Og eg skal óg ærlig innrømme at eg har sagt til ungar som har brukt interiørbutikk som lekeplass, at "Eg får vondt i øyra slik du ropar. Har du ikkje lært at ein inne bruker innestemme? Og få no dei møkkete skoene ned frå sofaen. Får du lov til å ha utesko i sofaen heime?" Då blir det stille, gitt. Eg ungen sig saman av skam. Eg liker ikkje å måtte vere tante Sofie, men når foreldra tydeligvis driv med fri oppdraging ute blant folk må eg berre.

Skrevet

Kanskje foreldrene kan ta et hint da også...

Skrevet

Kanskje foreldrene kan ta et hint da også...

Om foreldra får det med seg (dei er jo som regel i andre enden av butikken glad for å sleppe ungemas når dei skal finne interiørting eller ny klede til seg sjølv), så gir dei meg "the evil eye". :ler:

Skrevet

Kanskje eg burde lage ein tråd om det? At foreldre jammen burde byrje sette pris på "tante Sofie"'ane i staden for å skjelle dei ut, sia "tante Sofie"'ane tek ansvar for oppdraginga når foreldra sviktar? :fnise:

Skrevet

Det er klart, du tar deg friheter -tenk, irettesette engelbarna deres :daane:

Skrevet

Ja, dei små må jo få trasse så mykje som dei vil - det er heilt naturleg, det. Sjølv ute blant folk. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...