Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig tikjemperen deler den alternative ordforståelsen - han omtalte nettopp diskosøvelsen som "kos" :fnise: I motsetning til 400 meter, som gjør vondt, og det tror jeg ham på :ler: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Det har helt klart skjedd ting i beina og hoftene mine - jeg mistenker at det har sammenheng med at jeg hadde det "gøy" før i dag, og at det er i kategorien for det hun med den alternative ordforståelsen kaller "deilig"... :ler: 

:ler:

Velkommen i klubben! 

Skrevet

Tvangsinnmeldt :ler: Og sadisten vil fryde seg over det... :fnise: 

Skrevet

Og den gale turisten gleder seg til å steppe opp treninga et hakk etter ferien. Har i grunnen ikke vært støl nok etter de siste treningsøktene… :ler: 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (19 minutter siden):

Og den gale turisten gleder seg til å steppe opp treninga et hakk etter ferien. Har i grunnen ikke vært støl nok etter de siste treningsøktene… :ler: 

Men det har altså blitt trening på ferie?  :klappe:

Skrevet

Hjemmeøktene blir jeg sjelden støl etter - jeg blir svett og sliten, men det blir ikke det lille ekstra. Ikke at jeg blir det etter hver fysiotime heller, det er primært når vi prøver noe nytt eller det har vært en pause. For øvrig kjenner jeg fortsatt gårsdagens moro... :fnise:

Danskene har en astronaut på vet til romstasjonen og har direktesending i den forbindelse. Nå er de i bane - og i kabinen flyter en bamse rundt... :ler: 🧸

Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Men det har altså blitt trening på ferie?  :klappe:

Ingen trening :risterpåhodet: Men gått mange skritt hver dag. Så føttene er ganske ømme. Men jeg føler at de siste øktene før ferien burde vært hardere… 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (19 minutter siden):

Ingen trening :risterpåhodet: Men gått mange skritt hver dag. Så føttene er ganske ømme. Men jeg føler at de siste øktene før ferien burde vært hardere… 

Hva har du gjort med @Sauen Shaun? Dette er ikke normale uttalelser fra den kanten...

Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Hva har du gjort med @Sauen Shaun? Dette er ikke normale uttalelser fra den kanten...

Jeg aner ikke hva som har skjedd… :vetikke:

Skrevet
Daria skrev (På 23.8.2023 den 20.37):

Jeg har 12 ferdige ruter, og på mystisk vis er de fem første påfallende større enn resten, uten at jeg finner en god forklaring på hvorfor :vetikke:  Hvilken betyr at jeg må finne en ny alternativ plan...

Jeg har et ferdigsydd putetrekk :nigo: Jeg har også et lass nystekte rislapper (en naturlig følge av gårsdagens risengrynsgrøt), jeg har lest ut en bok og jeg kom meg i butikken - slett ikke verst dagsinnsats. Ikke helt på linje med tikjemperne, som fortsatt holder det gående, men alt er relativt. Jeg er sikkert bedre på å sy enn dem :ler: 

Skrevet
Daria skrev (På 25.8.2023 den 11.36):

25.08: Ti lest, tre kjøpt.

Jeg ramlet på Platekompaniets 3 for 250-tilbud på engelsk pocket forleden, og resultatet lå på dørstokken i dag tidig, i form av tre romaner... Jon McGregors nyeste, Lean stand fall - jeg innså at jeg ikke aner hva det handler om, den er kjøpt på forfatternavn - og to forfattere som er helt ukjente for meg, men jeg har lest fine ting om bøkene. Lucy Caldwells These days om to søstre i Belfast under krigen og James Runcie om Johan Sebastian Bach - The great passion

26.08: 11 lest. tre kjøpt.

Jeg lånte Therese Bakkevolls Tallboy, om etter å ha lest flere gode anmeldelser, men min begeistring er ikke like stor. Historien om T som jobber på psykiatrisk avdeling, har en over middels interesse for krigsskipet Tirpliz (Tallboy er navet på bombene som ble brukt til å senke det) og får et så på alle måter upassende forhold til en pasient at jeg er tilbøyelig til å kalle det et overgrep, vekker mest irritasjon - jeg klarer ikke helt å tro på historien som går både litt langt og litt raskt, og i tillegg inneholder mer drømmer og fantasier (og overgangene er tidvis litt uklare) enn jeg setter pris på. Skildringene av livet og pasientene på psykiatrisk er fine, da, selv om jeg i stadig større grad tenker at T er i ferd med å krysse linjen fra ansatt til potensiell pasient - og det er godt mulig at det er mye av poenget, å vise hvor liten forskjellen kan være.

Skrevet

Stavsprang er ganske spektakulært - og for hodet mitt er det utfordrende nok å se på... :ler: 

Skrevet

Tur (hvor jeg så spurv og sopp og hørte en dame referere til en mann (anledning ukjent) som "helt brukbar" - kanskje ikke betegnelsen han drømte om :fnise: ) og trening, inkludert avspenningsøkt, gjennomført i god tid før 12 på en søndag - det må jo være godkjent. Dagens største og minst fristende utfordring gjenstår dog - oppvasken jeg burde ha tatt for et par dager siden... :plystre: Men først mat og dusj - og kanskje en tekopp og et kapittel eller tre... Jeg holder på med en reiseskildring fra 1949 - tiden gjør den egentlig mer interessant enn stedene.

Skrevet

Både oppvasken og jeg er ren, en kanne rooibos og restene av gårsdagens rislapper er fortært og sider om 40-tallsreising og mer moderne underholdninger er unnagjort. Nå står en kyllingfilet med fetaost, sopp og spekeskinke i ovnen (#snikskryt) og jeg skal snart gå og sørge for at den vil få selskap av ris og salat når den er ferdig. Dagens assosiasjonslåt er en naturlig følge av David Mitchells essay om nedleggelsen av quizshowet Who wants to be a millionaire (jeg måtte vri hodet for å komme på den norske tittelen - det het vel Vil du bli millionær?), ytterligere utdyping burde være unødvendig..

Skrevet

-Han tar ofte ansvar for å følge lyset.

Hvis man ikke kjenner til konseptet lyshare i friidrett, kan den setningen forstås på så mange alternative måter... :fnise: 

Siste kveld i friidretts-vm - hvorvidt bokas lesere anser det som en god eller dårlig ting får være opp til den enkelte - men trøsten kan jo være at neste lørdag begynner sesongen for live-kommentering av Stjernekamp :ler: 

Skrevet

Godt for Jakob Ingebrigtsen at han fikk gullet sitt :flagg: Men må vi høre i det vide og det brede fra både kjæreste og bror etterpå? Det foregår andre ting på den banen også...

Skrevet

Har ikke sett stort fra VM i friidrett, men fikk med meg kveldens gullmedalje! :opplyser:

Og direkte kommentering fra Stjernekamp passer fint - får ikke sett sendingen til lørdag... :sjenert:

Skrevet

Skal du prioritere danserne i år også...? 💃

Håret og pannebåndet til den indiske spydkasteren har et snev av 90-tallet over seg - min indre fjortis blir litt nostalgisk :fnise: 

Skrevet

Du vant, Jakob - hva med å droppe sutringen over form og sykdom og heller være glad for en gangs skyld...?

Skrevet

Når kommentatorene også etterlyser litt idrettsglede, er det ikke bare jeg som synes det blir litt sært...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...