Daria Skrevet 21. august 2023 Forfatter #36261 Skrevet 21. august 2023 Symbiosen mellom NRK sport og idrettsutøverne lever i beste velgående. Den raskeste måten for Karsten Warholm å få tak i sko å skifte til etter løpet? Deponere dem i intervjusonen hos Ida Rasch...
Daria Skrevet 21. august 2023 Forfatter #36262 Skrevet 21. august 2023 Daria skrev (På 15.8.2023 den 21.01): Nå har jeg fem ferdige og fire halvferdige og mer enn nok stoff, så spørsmålet er hvor mange jeg gidder å sy og/eller hvor stor pute jeg vil ha... Jeg har ni ferdige patchwork-ruter - som viste seg å ikke være nok til den puten jeg hadde tekt å lage trekk til. Så nå har jeg tre pågående og to alternative planer i hodet... Dessuten har jeg en Stoff & stil-pakke klar til henting, inneholdende nødvendigheter til tre planlagte og/eller pågående prosjekter.
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36263 Skrevet 22. august 2023 Det var ingen svale involvert og han skulle bare hente avisen, men synet av en munk spaserende i haven var jo nok til at denne datt ned i hodet i dag tidlig...
Sauen Shaun Skrevet 22. august 2023 #36264 Skrevet 22. august 2023 Du som følger med litt: kan du fortelle en ferierende i utlandet om det er noen spennende finaler i friidrett i kveld? *frikveld med mulighet til å se litt*
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36265 Skrevet 22. august 2023 (endret) Daria skrev (På 19.8.2023 den 13.43): 19.08: Åtte lest, ingen kjøpt. Plottet i Barbara Trapidos Temples of delight er av det overdådige slaget når det gjelder både hendelser, vendinger og karakterer, her spares det ikke på eksentrisiteten. Det krever sin forfatter å likevel få det til å bli en troverdig historie (litterært sett, det er noe helt annet enn å være faktisk virkelighetstroverdig...), og Trapido, som var helt ukjent for meg, viste seg å være en sånn forfatter, jeg sluker dette med stor glede, offentlige latterutbrudd og få motforestillinger. Vi befinner oss på 80-tallet (boka er fra 1990) og i Alices klasse dukker Jem opp. Hun er særdeles veltalende og trollbinder Alice med de mest fantastiske historier om familien sin, som skurrer ørlite hos den voksne leseren , før hun forsvinner sporløst ut av Alices liv igjen. Så går det fire år, Alice er i Oxford og historien tar nye vendinger... 22.08: Ti lest, ingen kjøpt. Tom Lotheringtons Wildenvey : Et dikterliv er - kanskje ikke så overraskende - en biografi om dikteren Herman Wildenveys liv og virke. Her er dikt og damehistorier (han og hans Gisken var gift i 50 år, trofastheten var variabel på begge sider...), suksesser og sykdom, forlis (helt bokstavelig), fiendeskap og forsoning. Lotherington har et godt kildetilfang og en velformulert og avslappet stil som kler hans objekt. Sommeroverfart av Truman Capote er en liten roman som foregår noen varme sommeruker i New York, sannsynligvis på 30-tallet (manuset ble funnet etter Capotes død og er uten tidsangivelse...). 17 år gamle Grady, bemidlet sosietetspike, er alene i byen for første gang mens foreldrene tilbringer sommeren i Europa. At et upassende kjærlighetsforhold er en sentral del av historien er vel ingen stor overraskelse... Endret 22. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36266 Skrevet 22. august 2023 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Du som følger med litt: kan du fortelle en ferierende i utlandet om det er noen spennende finaler i friidrett i kveld? *frikveld med mulighet til å se litt* Jeg vet det er spennende finaler i morgen, med både Warholm og Ingebrigtsen Ut over det har jeg egentlig ikke oversikt, jeg bare setter på tven og lar den stå og surre...
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36267 Skrevet 22. august 2023 Nå som skoleferien er over og turiststrømmen begynner å avta, er på det tide å begynne å ta tilbake byen. I dag var jeg en tur i Frognerparken etter fysio (formen holdt ikke lenger enn til kaféen, men tanken (og sjokolademuffinen) var god...), i morgen har jeg planer om festningen etter ukas samtale med vestlendingen om alle de gode psykologiske tingene som har pågått i hodet mitt (hans formulering ved en tidligere anledning...) siden forrige time. Fysisk hjemmetrening kan jeg velge om jeg gjør eller ikke, det jeg legger ned av arbeid mellom psykologtimene er mindre selvstyrt...
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36268 Skrevet 22. august 2023 (endret) -Hun har nettopp blitt forlovet med treneren sin, som hun var vært sammen med i mange år, så noe positivt har jo skjedd denne sesongen allerede... Christina Vukicevic opprettholder Karen Marie Ellefsens tradisjon også når det gjelder å holde oversikt over de mindre sportslig relevante detaljene Endret 22. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 22. august 2023 Forfatter #36269 Skrevet 22. august 2023 Når man er ung og lovende og akkurat har gått til vm-finale, men egentlig synes det var nesten like stas å sitte ved siden av forbildet sitt. -Jeg klarte å søle litt vann på ham, men det gikk bra...
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36270 Skrevet 23. august 2023 Morgenstund er et så mye bedre konsept når den kommer etter en lang og god natts søvn, og i tillegg ikke altfor tidlig. Fire timers oppstykket søvn og klokka på 6.30 vs nesten ni timer realtivt sammenhengende og klokka på 9 - det gjør jo en viss forskjell... Ikke at stressnivået lar seg påvirke nevneverdig, da - det kan ikke soves bort.
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36271 Skrevet 23. august 2023 Noen giftet seg i slottskirken på Akershus i dag - da jeg kom forbi sto bruden og skiftet sko... 1
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36272 Skrevet 23. august 2023 -Hva er taktikken din i kveld? -Først og fremst å ikke gjøre noe dumt... God plan
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36273 Skrevet 23. august 2023 -Hun har hatt fall på ugunstige tidspunkt... Hva er et gunstig tidspunkt å falle på for en hinderløper...?
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36274 Skrevet 23. august 2023 Daria skrev (På 21.8.2023 den 20.52): Jeg har ni ferdige patchwork-ruter - som viste seg å ikke være nok til den puten jeg hadde tekt å lage trekk til. Så nå har jeg tre pågående og to alternative planer i hodet... Dessuten har jeg en Stoff & stil-pakke klar til henting, inneholdende nødvendigheter til tre planlagte og/eller pågående prosjekter. Jeg har 12 ferdige ruter, og på mystisk vis er de fem første påfallende større enn resten, uten at jeg finner en god forklaring på hvorfor Hvilken betyr at jeg må finne en ny alternativ plan... Jeg har også et strykejern som lekker, det er ikke et god tegn. Fra en pakning på håndtaket, så det kan fortsatt brukes, men jeg tror et nytt står øverst på ønskelisten til jul, om behovet ikke blir akutt før den tid. Det skal sies at det er 23 år gammelt, og vannkokeren og vaffeljernet som ble kjøpt samtidig er for lengst byttet ut, men det skal også sies at de var hakket mer hyppig brukt
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36275 Skrevet 23. august 2023 Og så er det bare å se fram til intervjuene med en grinete Jakob Ingebrigtsen, han er jo ikke den mest sprudlende og sjarmerende selv på en god dag. Men medalje til Narve Gilje Nordås er jo ganske imponerende - jeg vet hvem av dem som er gladest... Men får de virkelig bare medaljene kastet på seg etter målgang? Hva med nasjonalsang og seremonier?
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36276 Skrevet 23. august 2023 Ah, det er bare en symbolsk lekemedalje de får nå - den ekte kommer senere. Så unødvendig...
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36277 Skrevet 23. august 2023 Så utrolig fascinerende - når det står likt mellom de to gjenstående stavhopperne, er det opp til dem om de vil bli enige om å dele gullet eller gå til omhopping. Det så ut til ut de ble enige om å dele - et delt gull er jo bedre enn potensielt sølv...
Daria Skrevet 23. august 2023 Forfatter #36278 Skrevet 23. august 2023 Karsten Warholm. Selvfølgelig. Ikke at vi er blaserte eller kravstore eller noe, altså...
Sauen Shaun Skrevet 24. august 2023 #36279 Skrevet 24. august 2023 Daria skrev (9 timer siden): Og så er det bare å se fram til intervjuene med en grinete Jakob Ingebrigtsen, han er jo ikke den mest sprudlende og sjarmerende selv på en god dag. Men medalje til Narve Gilje Nordås er jo ganske imponerende - jeg vet hvem av dem som er gladest... Men får de virkelig bare medaljene kastet på seg etter målgang? Hva med nasjonalsang og seremonier? Her slapp jeg å høre på en sur Jakob. Han la ikke turen innom danske kommentatorer. Og det var like greit. Men jeg skulle gjerne hørt intervjuet med Narve. Daria skrev (9 timer siden): Så utrolig fascinerende - når det står likt mellom de to gjenstående stavhopperne, er det opp til dem om de vil bli enige om å dele gullet eller gå til omhopping. Det så ut til ut de ble enige om å dele - et delt gull er jo bedre enn potensielt sølv... Jeg trodde regelen var at den med flest riv på tidligere høyder ble sist av to hoppere som har klart samme høyde. Men de hadde kanskje likt antall riv også? Daria skrev (9 timer siden): Karsten Warholm. Selvfølgelig. Ikke at vi er blaserte eller kravstore eller noe, altså... Her var det fasinerende å høre en dansk ekspert fortelle om alle svakhetene i løpet hans. Og hvor imponert hun var over at han var så overlegen til tross for alle skrittfeil han gjorde… Da var det gøy å være norsk i Danmark.
Gjest Lurven Skrevet 24. august 2023 #36280 Skrevet 24. august 2023 Daria skrev (11 timer siden): -Hun har hatt fall på ugunstige tidspunkt... Hva er et gunstig tidspunkt å falle på for en hinderløper...? Etter målgang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå