Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36241 Skrevet 18. august 2023 Hvorfor får Kåre Magnus lyst til å bygge en skigard når ham hører Vårsøg, en sang som handler om å ferdes i utmark og fjell...? *ser nrks sommerkonsert med kritisk, eventuelt kverulantisk, blikk som vanlig*
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36242 Skrevet 18. august 2023 (endret) Jeg har vært skeptisk til Sondre Lerche som musikalartist siden rollebesetningen til Moulin Rouge ble annonsert - og han trenger ikke mange linjer av Come what may på å overbevise meg om at all min skepsis er berettiget... Endret 18. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36243 Skrevet 18. august 2023 Faktisk framstilling av hodet mitt
Daria Skrevet 19. august 2023 Forfatter #36244 Skrevet 19. august 2023 Dagens første tekanne (sitron og honning) er påbegynt, frokost (toast, plommer) pågår og svenskene leder over Australia i bronsefinalen i fotball-vm, mens friidrett-vm sliter med været på åpningsdagen - god start... Dagens planer er av det hjemmesentrerte. lavtempo og lavintensive slaget - høyest på prioteringslista står henting av klesvasken som henger til tørk i kjelleren. Med mindre sola bestemmer seg for å dukke opp, da kan vel fort behovet for en tur ut bli påtrengende...
Daria Skrevet 19. august 2023 Forfatter #36245 Skrevet 19. august 2023 (endret) Klesvask hentet i kjelleren Noen hadde trengt snorene, så alt lå pent brettet og klart til henting på bordet. Riktignok ikke brettet helt sånn som jeg ville gjort det, men vi snakker om håndklær og sengetøy som skal ligge i en skuff - såpass fleksibel skal jeg vel klare å være (selv om det gnager litt ). Endret 20. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 19. august 2023 Forfatter #36246 Skrevet 19. august 2023 Det ble plutselig litt sol, så jeg helte teen over i termokopp, slag den og en bok i sekken og kom meg ut - og innen jeg hadde kommet til en passende lesebenk var det ikke mer sol... Men det var opphold og helt levelig temperatur, og jeg hadde jo bok, og sånn forsvant en drøy time helt ubemerket. Jeg hørte bursdagssalutten klokka 12, jeg leste ferdig boka og i mellomtiden hadde klokka passert 13...
Daria Skrevet 19. august 2023 Forfatter #36247 Skrevet 19. august 2023 Daria skrev (På 17.8.2023 den 18.58): 17.08: Syv lest, ingen kjøpt. Jonas Eika Rasmussens Lageret, huset, Marie har en tittel som dekker hele hovedpersonens liv - lageret hvor han jobber natt med å pakke netthandel-varer, det nedslitte huset han deler med noen kamerater (fuktflekker i stua, hasjplanter på badet) og kjæresten Marie, som han treffer på nyttårsaften. En bok som er litterært interessant på mange måter, men som aldri berører meg i særlig grad. 19.08: Åtte lest, ingen kjøpt. Plottet i Barbara Trapidos Temples of delight er av det overdådige slaget når det gjelder både hendelser, vendinger og karakterer, her spares det ikke på eksentrisiteten. Det krever sin forfatter å likevel få det til å bli en troverdig historie (litterært sett, det er noe helt annet enn å være faktisk virkelighetstroverdig...), og Trapido, som var helt ukjent for meg, viste seg å være en sånn forfatter, jeg sluker dette med stor glede, offentlige latterutbrudd og få motforestillinger. Vi befinner oss på 80-tallet (boka er fra 1990) og i Alices klasse dukker Jem opp. Hun er særdeles veltalende og trollbinder Alice med de mest fantastiske historier om familien sin, som skurrer ørlite hos den voksne leseren , før hun forsvinner sporløst ut av Alices liv igjen. Så går det fire år, Alice er i Oxford og historien tar nye vendinger...
Daria Skrevet 19. august 2023 Forfatter #36248 Skrevet 19. august 2023 Jeg oppdaget at boka jeg nettopp leste har en oppfølger, og min vanlige modus operandi da er å legge den i ønskelisten min i bokklubben og bestille den ved neste korsvei. Når bokklubben ikke har den, er Platekompaniet plan B - og det første som møter meg på nettsidene deres er ordene Høstens beste boksalg! Kun denne helgen. Dette kan få følger (og la oss ikke snakke om forrige onsdags trippelbestillingen. som ikke engang har kommet... ).
Daria Skrevet 20. august 2023 Forfatter #36249 Skrevet 20. august 2023 (endret) Dag to av friidrett-vm, og jeg har allerede fylt kvota for foreldre... Men han som løp inn til seier og norsk rekord i forsøksheatet, slo vantro ut med armene og ristet på hodet var jo herlig Det regnet litt i natt - nå har jeg basseng ute igjen... Tror det har kommet mer her det siste døgnet enn det gjorde under Hans, det kom noen skikkelige styrtbyger. Endret 20. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 20. august 2023 Forfatter #36250 Skrevet 20. august 2023 -Jeg vet ikke hva som skjedde der ute, jeg er litt i sjokk. Det skulle jo ikke gå så fort... Men han hadde ikke spydd, så han trodde ikke det hadde kostet så mye
Daria Skrevet 20. august 2023 Forfatter #36251 Skrevet 20. august 2023 -Det viktigste er å komme levende fra det... Karsten Warholm har prioriteringene i orden i forsøksheatene
Daria Skrevet 20. august 2023 Forfatter #36252 Skrevet 20. august 2023 Er det ikke litt unødvendig at det skyer til og begynner å ligge et hint om regn i luften igjen når jeg snart skal ut...?
Roadrunner Skrevet 20. august 2023 #36253 Skrevet 20. august 2023 Fantastisk her i dag! Skikkelig sommervarme og blå himmel (jada, noen skyer nærmer seg, men ser ikke i den retningen)
Sauen Shaun Skrevet 20. august 2023 #36254 Skrevet 20. august 2023 26 grader i skyggen her. YR meldte 15-18 grader hele uka. Og jeg har pakket deretter. Så det er mulig et par shortser ekstra står på handlelista til begge.
Daria Skrevet 20. august 2023 Forfatter #36255 Skrevet 20. august 2023 Jeg kom fram og inn før det verste styrtregnet kom. The ladies who lunch har innledet sesongen med en fire timers økt, inkludert to retter og en tekanne Og muligens litt
Daria Skrevet 21. august 2023 Forfatter #36256 Skrevet 21. august 2023 Retur til psykofysio i dag, men uvanlig sent på dagen, så jeg har noen timer å sose bort, uten å bruke for mye krefter, først. Dessuten er det vær til å lese ute etterpå, så viktige bok- og te-avgjørelse må tas...
Skravla Skrevet 21. august 2023 #36257 Skrevet 21. august 2023 Her er det hudpleie og forhåndsstemming som gjelder i dag. Og så blir det nok litt verandaliv senere.
Daria Skrevet 21. august 2023 Forfatter #36259 Skrevet 21. august 2023 Feriestemningen senker seg? Jeg liker å stemme på valgdagen, det er litt høytid i det. Forrige valg stemte jeg fra sykesengen på Ullevål noen dager i forkant (for øvrig en helt fantastisk ordning), så jeg har litt å ta igjen...
Daria Skrevet 21. august 2023 Forfatter #36260 Skrevet 21. august 2023 Det satt tre vg3-elever ved siden av meg på busstoppet, så jeg lyttet skamløst på samtalen som gled uanstrengt fra fagvalg via klassekamerater (særlig han som var så smart og kunne alt om astronomi - Jeg tror han vil blir astrolog (sic...) ) og til filosofiske funderinger rundt konseptet evighet og hvordan det egentlig er å være blind -Det er jo som om du skulle prøve å se ut av albuen. Som jeg savner å høre sånne samtaler på daglig basis...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå