Daria Skrevet 16. august 2023 Forfatter #36221 Skrevet 16. august 2023 (endret) Øverst på dagens handleliste sto nytt blad til rullekutteren min - ikke så spennende, men ganske essensielt når man leker seg med lappeteknikk. Dessuten ble det en dekorativ hekte til capen, jeg fundert mye og lenge på om det var en god idé, og innså at den eneste måten å komme til en konklusjon på var å kjøpe en og prøve. Siden slutten av juni har jeg fire besøk på Sømsenteret, to bestillinger fra Stoff & Stil (jeg vet at de har byttet navn, men jeg velger å ikke forholde meg til det...) og en tur innom Panduro - det koster å være inspirert Stressnivå og tilliggende tanker og følelser ble gravd i og utforsket og en drøy time tilbragt på bryggekanten med bok og te - full måloppnåelse i strålende sol Endret 16. august 2023 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 16. august 2023 #36222 Skrevet 16. august 2023 Her har man iløpet av få uker hatt fem handleturer i ulike syforretninger (og handlet alle gangene). Men foreløpig har man ikke kommet lenger enn til å rydde sybordet…
Daria Skrevet 16. august 2023 Forfatter #36223 Skrevet 16. august 2023 Jeg har også handlet alle gangene, i tilfelle noen var i tvil Men nå burde det holde en stund. Tror jeg. Kanskje. Det spørs jo hva jeg ender opp med å gjøre med dette pågående lappeprosjektet, da - plutselig kan jeg jo trenge noen bånd, eller putefyll, eller...
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36224 Skrevet 17. august 2023 Det skulle jo være knallvær i dag - sol og varme og sommer. Så langt er det grått og 18 grader... Langturplanene ble nedprioritert til fordel for ledig vaskekjeller - hvis finværet skulle innfinne seg kan det bli korttur i ettermiddag i stedet.
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36225 Skrevet 17. august 2023 Daria skrev (19 timer siden): Dessuten ble det en dekorativ hekte til capen, jeg fundert mye og lenge på om det var en god idé, og innså at den eneste måten å komme til en konklusjon på var å kjøpe en og prøve. Jeg sydde den på, tok den av, flyttet den en par centimeter og sydde den på igjen - og nå er jeg fornøyd. Tror jeg Om alt dette medfører at jeg nå faktisk vil bruke den, gjenstår å se...
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36226 Skrevet 17. august 2023 -I'm auditioning for MasterChef because I never really fail at stuff... Hvordan sikre seg at hele verden ler når du endelig mislykkes... Å ta til motmæle mot dommerne får deg heller ikke til å se bedre ut.
Sauen Shaun Skrevet 17. august 2023 #36227 Skrevet 17. august 2023 Daria skrev (5 minutter siden): -I'm auditioning for MasterChef because I never really fail at stuff... Hvordan sikre seg at hele verden ler når du endelig mislykkes... Å ta til motmæle mot dommerne får deg heller ikke til å se bedre ut. Har det begynt en ny sesong? Eller er det en gammel som går i reprise?
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36228 Skrevet 17. august 2023 Gammel reprise på dagtid - første episode i dag, og jeg vet hvem som vinner
Sauen Shaun Skrevet 17. august 2023 #36229 Skrevet 17. august 2023 Daria skrev (39 minutter siden): Gammel reprise på dagtid - første episode i dag, og jeg vet hvem som vinner Så spennende Hilsen hun som har sett flere sesonger flere ganger
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36230 Skrevet 17. august 2023 Utelesing og turgåing har skjedd - og en ny invitasjon til VIP-kveld hos Gudrun Sjödén er mottatt. Du handler mye - kom og kjøp mer!
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36231 Skrevet 17. august 2023 (endret) Daria skrev (På 11.8.2023 den 12.18): 11.08: Seks lest, ingen kjøpt. Finsk roman betyr gjerne sex og sauna, og Riikka Pulkkinens The limit er intet unntak. Problemet er at en del av denne ganske eksplisitte sexen foregår mellom 16 år gamle Mari og hennes voksne, gifte lærer - det blir rett og slett ganske ubehagelig å lese, særlig fra hans synsvinkel. Jeg sliter i det hele tatt med den delen av historien, det skurrer litt også litterært. Den andre delen av historien handler om Maris tanke Anja, hvis demente mann er på sykehjem og hun har lovet ham noe hun ikke vet om hun kan holde. Livet og døden er overordnede temaer her, og det veksler mellom det vellykkede og det overtydelige. Jeg er litt skuffet, jeg har vært så begeistret for Pulkkinens øvrige og forventet mer. Det er også litt rart å lese nordisk på engelsk (jeg fant den ikke hverken på svensk eller norsk), jeg mistenker at det heller ikke hjelper. 17.08: Syv lest, ingen kjøpt. Jonas Eika Rasmussens Lageret, huset, Marie har en tittel som dekker hele hovedpersonens liv - lageret hvor han jobber natt med å pakke netthandel-varer, det nedslitte huset han deler med noen kamerater (fuktflekker i stua, hasjplanter på badet) og kjæresten Marie, som han treffer på nyttårsaften. En bok som er litterært interessant på mange måter, men som aldri berører meg i særlig grad. Endret 19. august 2023 av Daria
Daria Skrevet 17. august 2023 Forfatter #36232 Skrevet 17. august 2023 Det er så mye jeg kunne ha lyst til å svare i en tråd med tittelen Spennende bruk av stangselleri, men jeg tror egentlig ikke noe av det ville vært spesielt hjelpsomt...
Roadrunner Skrevet 18. august 2023 #36233 Skrevet 18. august 2023 Daria skrev (7 timer siden): Det er så mye jeg kunne ha lyst til å svare i en tråd med tittelen Spennende bruk av stangselleri, men jeg tror egentlig ikke noe av det ville vært spesielt hjelpsomt...
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36234 Skrevet 18. august 2023 Jeg er ikke paranoid, jeg bare observerer at mannen som var den eneste andre kunden i tebutikken (jeg kjøpte bare én...) også dukket opp på biblioteket rett etter meg...
Sauen Shaun Skrevet 18. august 2023 #36235 Skrevet 18. august 2023 Daria skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke paranoid, jeg bare observerer at mannen som var den eneste andre kunden i tebutikken (jeg kjøpte bare én...) også dukket opp på biblioteket rett etter meg... En mann etter ditt hjerte?
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36236 Skrevet 18. august 2023 Men ikke etter min alder - under 30 føles litt uanstendig, selv på det helt hypotetiske planet Og når man snakker om alder - det kom en dame bort til meg på kaféen i dag -Det er Daria, ja? Vi har gått på skole sammen, i parallellklasser. Hun sa navnet sitt, og jeg er nesten sikker på at jeg har plassert henne riktig Jeg må tilstå at tanken Er vi like gamle? streifet meg... Jeg ble også minnet om at spørsmålet Går det bra med deg? er litt vanskelig i en sånn setting - det eneste riktige svaret er Ja, men det føles litt som en løgn. Ikke at jeg har lyst til å dele noe (Det har du ikke noe med ville vært det mest nærliggende svaret om ikke høflighet og normal sosial kompetanse spilte inn), jeg synes bare det er så bortkastet å spørre om. Som det litt asosiale og sære mennesket jeg er, ser jeg egentlig ikke helt poenget med å ta kontakt i utgangspunktet - vi har ikke sett hverandre på over 25 år, vi var ikke venner den gang da og det er ikke naturlig å ha noen lengre samtale nå. Hvis jeg mot formodning (ansiktsgjenkjenning er ikke min styrke) skulle se noen jeg vagt kjenner igjen, er mine umiddelbare instinkter heller å trekke meg unna og forbli usett
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36237 Skrevet 18. august 2023 -This dish is my Nonna on a plate. Er ikke det kannibalisme...?
Sauen Shaun Skrevet 18. august 2023 #36238 Skrevet 18. august 2023 Daria skrev (2 timer siden): Men ikke etter min alder - under 30 føles litt uanstendig, selv på det helt hypotetiske planet Og når man snakker om alder - det kom en dame bort til meg på kaféen i dag -Det er Daria, ja? Vi har gått på skole sammen, i parallellklasser. Hun sa navnet sitt, og jeg er nesten sikker på at jeg har plassert henne riktig Jeg må tilstå at tanken Er vi like gamle? streifet meg... Jeg ble også minnet om at spørsmålet Går det bra med deg? er litt vanskelig i en sånn setting - det eneste riktige svaret er Ja, men det føles litt som en løgn. Ikke at jeg har lyst til å dele noe (Det har du ikke noe med ville vært det mest nærliggende svaret om ikke høflighet og normal sosial kompetanse spilte inn), jeg synes bare det er så bortkastet å spørre om. Som det litt asosiale og sære mennesket jeg er, ser jeg egentlig ikke helt poenget med å ta kontakt i utgangspunktet - vi har ikke sett hverandre på over 25 år, vi var ikke venner den gang da og det er ikke naturlig å ha noen lengre samtale nå. Hvis jeg mot formodning (ansiktsgjenkjenning er ikke min styrke) skulle se noen jeg vagt kjenner igjen, er mine umiddelbare instinkter heller å trekke meg unna og forbli usett Der er vi like… Jeg trekker meg også helst unna. Det er veldig sjelden jeg tar kontakt først.
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36239 Skrevet 18. august 2023 En ting er folk som genuint er gamle venner og som jeg faktisk setter pris på å se igjen - et par vennskap har gjenoppstått på grunn av sånne treff - men når man knapt ville sagt mer enn hei i forbifarten den gangen man faktisk kjente hverandre, blir det fort bare stivt og rart. Med mindre situasjonen faktisk krever at man forholder seg til hverandre - den gangen jeg traff en annen parallellklasse-bekjent som lege på sykehuset, gjorde den bakgrunnen at vi snakket litt mer personlig og avslappet enn jeg har gjort med andre leger. Hadde vi truffet hverandre tilfeldig på en kafé, derimot...
Daria Skrevet 18. august 2023 Forfatter #36240 Skrevet 18. august 2023 En turkis russebuss. I august. Den befinner seg minst et kvartal unna, og huset rister...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå