Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (17 minutter siden):

Pussig nok tenkte jeg umiddelbart på deg da han dukket opp :ler: Tenk deg ham i storband - eller, det har man jo sett, så man vet :ler: 

Yeah.... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte ting må man vite konteksten til - uten at det nødvendigvis gir så mye mer mening av den grunn :rulle: 

Skrevet
Skravla skrev (6 minutter siden):

Yeah.... 

Nå skulle jeg finne storband-René å lade opp med, men så fant jeg denne i stedet - et klassisk Beat for beat-kupp :ler: 

Skrevet

Samt denne - hans 90-tallsfortid som langhåret popstjerne...

Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at jeg kommer til å følge så nøye med i år…. Når jeg leste her kom fordommene mine fram på løpende bånd… :sjenert: :fnise:

Skrevet

-Do you see my gusset?

Et spørsmål ingen anstendig, godt voksen kvinne stiller med entusiasme på tv - med mindre hun syr sparkedress på Symesterskapet :ler: 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (39 minutter siden):

Jeg er ikke overbevist om at jeg kommer til å følge så nøye med i år…. Når jeg leste her kom fordommene mine fram på løpende bånd… :sjenert: :fnise:

Ikke undervurder gleden ved å få disse fordommene bekreftet på direktesendt tv :ler: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Ikke undervurder gleden ved å få disse fordommene bekreftet på direktesendt tv :ler: 

Sant nok :ler: 

Skrevet

Og morgentrening ble fulgt av formiddagslur :gjesp: Søvnen har vært tvilsom den siste uka, jeg satser på at det bare er overgangen til hverdagsrutinene som krøller seg til litt midlertidig. Men trening ble det, med en ny perversitet: Knebøy på balansepute med medisinball som skal løftes på strake armer, og påfølgende ballkast, hvor fysio igjen kunne le litt av hvor synlig det er når balansegrenen min nås :ler: 

Skrevet

Dagens husmortips: Egget koker fortere hvis man skrur på platen :opplyser: 

Skrevet
Daria skrev (35 minutter siden):

Og morgentrening ble fulgt av formiddagslur :gjesp: Søvnen har vært tvilsom den siste uka, jeg satser på at det bare er overgangen til hverdagsrutinene som krøller seg til litt midlertidig. Men trening ble det, med en ny perversitet: Knebøy på balansepute med medisinball som skal løftes på strake armer, og påfølgende ballkast, hvor fysio igjen kunne le litt av hvor synlig det er når balansegrenen min nås :ler: 

Knebøy på balansepute??? :sjokkert: 

Daria skrev (10 minutter siden):

Dagens husmortips: Egget koker fortere hvis man skrur på platen :opplyser: 

Kjekt å vite. :jepp:  *noterer*

Skrevet
Sauen Shaun skrev (13 minutter siden):

Knebøy på balansepute??? :sjokkert: 

De blir mye mindre dype enn på gulvet - da har jeg ball/vekt nede ved anklene, nå er den bare litt nedenfor knærne - men ja. Jeg har brukt tid på å komme dit, for å si det sånn...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Knebøy på balansepute med medisinball som skal løftes på strake armer, og påfølgende ballkast

Jeg er mektig imponert! :pls:

Skrevet

Jeg bestiller stort sett hjemlevering fra Meny, fordi jeg synes varene er bedre (ikke minst frukt og grønt), men Oda skal ha for at de er mye bedre på informasjon og logistikk rundt levering. Jeg venter Meny-levering mellom kl 16 og 18 - 17.45 kommer det beskjed om mulig forsinkelse pga stor pågang, uten noen videre detaljer...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Jeg bestiller stort sett hjemlevering fra Meny, fordi jeg synes varene er bedre (ikke minst frukt og grønt), men Oda skal ha for at de er mye bedre på informasjon og logistikk rundt levering. Jeg venter Meny-levering mellom kl 16 og 18 - 17.45 kommer det beskjed om mulig forsinkelse pga stor pågang, uten noen videre detaljer...

Enig i at Oda er bedre på leveringsinformasjon. Foretrekker også Meny på hjemlevering - både på kvalitet og utvalg. 

Skrevet

Jeg fikk standardmeldingen om at de regnet med å være hos meg i løpet av en halvtime - i følge "se hvor vi er"-linken som fulgte med har sjåføren ikke rørt på seg siden, mens estimert leveringstidspunkt jar endret seg fra 18.02 til 18.25. Og dette hadde irritert meg mindre om ikke dagens middag hadde vært i den leveringen...

Skrevet

Og plutselig kom de - selv om linken påstår at de fortsatt befinner seg et annet sted. 26 minutter for sent, ergo fire minutter unna at jeg slapp leveringsgebyret...

Skrevet
Daria skrev (På 11.8.2023 den 21.15):

I stedet tok jeg fram et gammelt patchwork-prosjekt jeg kom over da jeg lette etter noe annet. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg anslår at det er 20 år siden jeg begynte :plystre: Jeg mener å huske at planen var en løper, nå heller jeg mer mot en pute hvis jeg har nok stoff. Det var to ferdige og tre nesten ferdige firkanter i posen, nå har jeg fem ferdige. Der jeg strengt tatt ikke har er nøyaktigheten (og den tilhørende tålmodigheten) som egentlig kreves for sånt arbeid, men heldigvis har jeg heller ikke særlig anlegg for perfeksjonisme :ler:

Nå har jeg fem ferdige og fire halvferdige og mer enn nok stoff, så spørsmålet er hvor mange jeg gidder å sy og/eller hvor stor pute jeg vil ha...

Kveldens nostalgi-musikk har en kobling her - trodde jeg... Whitney Houston har spilt i en film (jeg ikke har sett) basert på en bok (jeg har lest) som på norsk het Lappeteppet - kunsten å sy et liv (How to make an American quilt er vel originaltittelen). På en TenSing-festival en gang på 90-tallet sang vi en gospellåt gjort kjent av Houston gjennom en film og jeg trodde det var denne - men den gang ei. Den er fra The preacher's wife (som jeg heller ikke har sett), men er fortsatt verdt et gjenhør :ler: 

Skrevet

I natt har jeg sovet godt og vel åtte timer relativt sammenhengende, det var ganske deilig og etterlengtet... Til gjengjeld våknet jeg med høyt stressnivå som det tok meg et øyeblikk å plassere - det er selvfølgelig til ære for den ventende vestlendingen. Hvorfor det er ekstra høyt akkurat i dag har jeg ingen god forklaring på, men da har vi jo et sted å begynne timen...

Etterpå må jeg visst en tur innom Sømsenteret igjen (det er både fordeler og ulemper med at de er naboer :ler: ), og så tyder været på at utelesing kan stå på programmet. Jeg får vel ta med meg en termos for sikkerhets skyld, man kan jo ikke risikere å sitte der teløs...

Skrevet

Man vet ikke hvor verdifull god søvn er, før man blir uten… 

Sømsenteret ja, hva står på handlelista i dag? Noe spennende på gang?  Lurer på om jeg kommer over noen spennende butikker av det slaget i utlandet… :lur: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...