Sauen Shaun Skrevet 8. august 2023 #36161 Skrevet 8. august 2023 Jepp Men jeg fant plutselig ut at det har begynt en ny reprise-sesong med Bake-off. Og det er sesongen med skotten i kilt. Den har jeg ikke sett før.
Daria Skrevet 8. august 2023 Forfatter #36162 Skrevet 8. august 2023 Jeg har sett den før, men jeg er ikke sikker på hvem som vant
Daria Skrevet 8. august 2023 Forfatter #36163 Skrevet 8. august 2023 Korsett-sying på Symesterskapet - det lar jeg meg neppe inspirere av...
Daria Skrevet 8. august 2023 Forfatter #36164 Skrevet 8. august 2023 I går så jeg bunnen i en teboks og tenkte at jeg kanskje skulle bestille mer av den teen - svart te med lavendel er god kveldste ut over høsten. I dag sendte forhandleren meg mail med rabattkode - noen er i hodet mitt... De hadde selvfølgelig ikke den teen lenger, men de har jo andre gode, til og med på tilbud... 80 kroner for 50 poser kvalitetste er jo et kupp - legg på frakt, og det er fortsatt billig...
Daria Skrevet 9. august 2023 Forfatter #36165 Skrevet 9. august 2023 Daria skrev (22 timer siden): Tidligste morgen og første treningstime på nesten fem uker - et utmerket tidspunkt for nye utfordringer, tenkte åpenbart fysio, før hun slo fast at jeg vil bli støl i morgen ...og ikke overraskende hadde hun helt rett Jeg snudde meg i senga i natt og tenkte Ah, der var det, ja...
Daria Skrevet 9. august 2023 Forfatter #36166 Skrevet 9. august 2023 Jeg har luftet min indre misantrop på Jernbanetorget og Oslo City (og fikk bare ordnet en av tingene på lista så det føltes ikke helt verdt bryet). Dagens kaktus går til han som helt plutselig begynte å bevege seg, uten å løfte blikket fra mobilen, med det resultat at han faktisk sparket til staven min mens jeg gikk. Nesten litt synd jeg ikke vaklet mer enn jeg gjorde... Jeg vurderer også å være vanskelig og sende Normal en mail om hvordan det er å være litt ustø og plasskrevende kunde når 15 uoppmerksomme medarbeidere skal rydde på plass varer samtidig og hele butikken er et kaos av vogner, esker, varer og avtagbare skapdører...
Daria Skrevet 9. august 2023 Forfatter #36167 Skrevet 9. august 2023 Det føles litt absurd å se alle flombildene og følgende av Hans . kanskje særlig fordi her nede hos meg føltes det litt som at det ble ropt ulv. Det regnet litt over middels på mandag, med noen heftige perioder, men ikke noe som kvalifiserer til ekstremvær.
Daria Skrevet 10. august 2023 Forfatter #36168 Skrevet 10. august 2023 Jeg har sittet ute og lest - en liten stund var det til og med sol Planen var egentlig festning etter sjelevrengingsøkta, men når hverken været eller formen (det er et sikkert tegn på at timen har vært krevende når jeg trenger stavene før jeg har kommet ut porten...) lever helt opp til forventningene, ble det en nærliggende bryggekant i stedet. Yr antyder mer lese-ute-vær framover, man kan jo håpe. I kombinasjon med te-pakke-henting på lørdag, for eksempel...
Daria Skrevet 10. august 2023 Forfatter #36169 Skrevet 10. august 2023 Jeg har en foret cape Alt som gjenstår er å finne en lur løsning for det stedet for foret er litt for stort og titter nedenfor kanten Å sy eller å klippe (og så sy), det er spørsmålet - som jeg ikke har tenkt å svare på i kveld...
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36170 Skrevet 11. august 2023 Fredagsrutiner er reetablert - fysio, kafélesing, biblioteket. Dessuten har jeg hatt nærkontakt med en medisinball for første gang på svært lenge - og holdt på å gå rett i gulvet. Jeg var forberedt på at den var tyngre enn de ballene vi har brukt før, men den kom litt brått på *skylder på fysio som kastet*
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36171 Skrevet 11. august 2023 Daria skrev (På 7.8.2023 den 21.59): 07.08: Fem lest, ingen kjøpt. 11.08: Seks lest, ingen kjøpt. Finsk roman betyr gjerne sex og sauna, og Riikka Pulkkinens The limit er intet unntak. Problemet er at en del av denne ganske eksplisitte sexen foregår mellom 16 år gamle Mari og hennes voksne, gifte lærer - det blir rett og slett ganske ubehagelig å lese, særlig fra hans synsvinkel. Jeg sliter i det hele tatt med den delen av historien, det skurrer litt også litterært. Den andre delen av historien handler om Maris tanke Anja, hvis demente mann er på sykehjem og hun har lovet ham noe hun ikke vet om hun kan holde. Livet og døden er overordnede temaer her, og det veksler mellom det vellykkede og det overtydelige. Jeg er litt skuffet, jeg har vært så begeistret for Pulkkinens øvrige og forventet mer. Det er også litt rart å lese nordisk på engelsk (jeg fant den ikke hverken på svensk eller norsk), jeg mistenker at det heller ikke hjelper.
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36172 Skrevet 11. august 2023 Målgang i sykkel-vm-løpet i dag er ved Stirling Castle. Jeg husker de bakkene som vanvittig bratte - og jeg forserte dem med buss... Den unge briten som nettopp tok ledelsen heter Tarling (etternavn) - det høres jo litt ut som babykjælenavn. Men holder det helt inn blir han vel hele landets tarling...
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36173 Skrevet 11. august 2023 På tv-skjermen: Symesterskapet. På pc-skjermen: Stoff og stils nettbutikk.
Sauen Shaun Skrevet 11. august 2023 #36174 Skrevet 11. august 2023 Her har syprosjektene kommet så langt at arbeidsplassen er ryddet og gjort klar…
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36175 Skrevet 11. august 2023 Daria skrev (23 timer siden): Jeg har en foret cape Alt som gjenstår er å finne en lur løsning for det stedet for foret er litt for stort og titter nedenfor kanten Å sy eller å klippe (og så sy), det er spørsmålet - som jeg ikke har tenkt å svare på i kveld... Svaret var limbånd Altså av det slaget man stryker på og primært er beregnet på å legge opp gardiner. Forsterket med noen små sting på hver side, så får vi se hvor lenge det varer. Sauen Shaun skrev (1 time siden): Her har syprosjektene kommet så langt at arbeidsplassen er ryddet og gjort klar… Det er jo en god start. Jeg merker jo nå som jeg er i litt i siget og lysten og inspirasjonen blomster, så hjelper det også at jeg ikke må rydde meg plass før jeg kan begynne - alt er klart og tilrettelagt, det er bare å slå seg løs. Jeg begynte på prosjekt veske-omsøm, men innså at det var lurt å vaske den mens den var demontert og som sagt, så gjort. I stedet tok jeg fram et gammelt patchwork-prosjekt jeg kom over da jeg lette etter noe annet. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg anslår at det er 20 år siden jeg begynte Jeg mener å huske at planen var en løper, nå heller jeg mer mot en pute hvis jeg har nok stoff. Det var to ferdige og tre nesten ferdige firkanter i posen, nå har jeg fem ferdige. Der jeg strengt tatt ikke har er nøyaktigheten (og den tilhørende tålmodigheten) som egentlig kreves for sånt arbeid, men heldigvis har jeg heller ikke særlig anlegg for perfeksjonisme
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36176 Skrevet 11. august 2023 Noen samarbeidsprosjekter er mer overraskende enn andre Det virkelig fantastiske her er hvor alvorlige og seriøse koret ser ut, hvertfall de yngre. Voksenrekka bakerst har det litt mer gøy
Roadrunner Skrevet 11. august 2023 #36177 Skrevet 11. august 2023 Daria skrev (43 minutter siden): Noen samarbeidsprosjekter er mer overraskende enn andre Det virkelig fantastiske her er hvor alvorlige og seriøse koret ser ut, hvertfall de yngre. Voksenrekka bakerst har det litt mer gøy Det var også en kombinasjon!
Daria Skrevet 11. august 2023 Forfatter #36178 Skrevet 11. august 2023 Bjarne er vel inne på noe når han kaller det en legendarisk versjon...
Daria Skrevet 12. august 2023 Forfatter #36179 Skrevet 12. august 2023 Daria skrev (På 10.8.2023 den 14.22): Yr antyder mer lese-ute-vær framover, man kan jo håpe. I kombinasjon med te-pakke-henting på lørdag, for eksempel... Eller ikke... Det er vått, det er grått, kroppen er ikke i tur-humør - den pakken kan helt fint vente til mandag...
Daria Skrevet 12. august 2023 Forfatter #36180 Skrevet 12. august 2023 Jeg prøver å oppgradere en app. Google insisterer på at betalingen må bekreftes med bankID på mobil. Jeg har ikke bankID på mobil og kan heller ikke få det - banken er i ferd med å fase det ut. Jeg gidder ikke opprette paypal for en enkeltbetaling på 300 kroner. Det ironiske er at alt dette styret og stresset skyldes en mindfullness-app...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå