Daria Skrevet 22. juli 2023 Forfatter #36081 Skrevet 22. juli 2023 De siste månedene har facebook-algoritmene og jeg kommet til enighet - nesten alt jeg ser av reklame i feeden er boligannonser, stort sett for leiligheter i Oslo (det er tross alt bare det jeg klikker på). Jeg er litt usikker på hvorfor jeg nå plutselig fikk en annonse for småbruk i Lofoten, med utmark, jakt og fiske...?
Cata Skrevet 23. juli 2023 #36082 Skrevet 23. juli 2023 Daria skrev (11 timer siden): De siste månedene har facebook-algoritmene og jeg kommet til enighet - nesten alt jeg ser av reklame i feeden er boligannonser, stort sett for leiligheter i Oslo (det er tross alt bare det jeg klikker på). Jeg er litt usikker på hvorfor jeg nå plutselig fikk en annonse for småbruk i Lofoten, med utmark, jakt og fiske...? Syttitallet kaller - tilbake til bygda?
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36083 Skrevet 23. juli 2023 Tilbake er et ord som har svært lite å gjøre med hverken søttitallet eller bygda i min verden
Cata Skrevet 23. juli 2023 #36084 Skrevet 23. juli 2023 Daria skrev (8 minutter siden): Tilbake er et ord som har svært lite å gjøre med hverken søttitallet eller bygda i min verden Dine forfedre kom nok fra bygda - hvis vi regner tilstrekkelig langt tilbake.
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36085 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Da skal vi langt tilbake - her er det mange urbane generasjoner å ta av - og vi kommer aldri i nærheten av Lofoten... Endret 23. juli 2023 av Daria
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36086 Skrevet 23. juli 2023 Klokka hadde passert 3, søvnen lot vente på seg, og hva gjør hjernen? Den henter fram et sangfragment fra sine dype gjemmer og bruker så all sin energi på å plassere det - tittel, artist og etter hvert store deler av teksten (men det heftige pustingen hadde jeg fortrengt ). Alle husker selvfølgelig Blossoms lillebror Joey, og hans forsøk på å etablere seg som artist i 1993...? (jeg har sikkert fortsatt kassetten ).
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36087 Skrevet 23. juli 2023 Jeg trodde nesten vi skulle få noe så sjeldent i år som en julidag uten nedbør, men plutselig var det en eim av fuktighet i lufta... Men jeg har vært ute i sola i flere timer i dag, så jeg klager ikke... Det sykles på Champs Elysées; bildene da de syklet gjennom borggården på Louvre var ganske stilige.
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36089 Skrevet 23. juli 2023 Daria skrev (På 21.7.2023 den 20.16): 21.07: Åtte lest, tre kjøpt. I Detaljerne av Ia Genberg minrer en febersyk kvinne om fire mennesker som i forskjellige perioder har vært viktige i livet hennes på ulikt vis. I praksis forteller hun vel så mye om seg selv og sitt eget liv - 150 velformulerte sider fortellerkunst, man trenger ikke nødvendigvis så mye plass for å få sagt en hel del. 23.07: Ni lest, tre kjøpt. Majgull Axelssons Långt borta från Nifelheim foregår på tre plan. Nåtid, hvor diplomaten Cecilia steller sin dødssyke mor, hennes dramatiske opplevelser i nær fortid under et vulkanutbrudd på Filippinene (Pinatubo-utbruddet, som tidfester det til 1991) og oppveksten og tilhørende klassereise i en svensk småby. Alt henger (selvfølgelig) sammen, det er store linjer og alvorlige temaer og Axelsson syr det som vanlig godt og gripende sammen.
Daria Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #36090 Skrevet 23. juli 2023 ...og med helgens to svenske romaner (jeg er nå i gang med en dansk, for balansens skyld...) har jeg faktisk passert 100 leste bøker i år allerede. Fjorårets rekord på 151 står for fall...
Sauen Shaun Skrevet 24. juli 2023 #36091 Skrevet 24. juli 2023 Daria skrev (På 22.7.2023 den 21.55): De siste månedene har facebook-algoritmene og jeg kommet til enighet - nesten alt jeg ser av reklame i feeden er boligannonser, stort sett for leiligheter i Oslo (det er tross alt bare det jeg klikker på). Jeg er litt usikker på hvorfor jeg nå plutselig fikk en annonse for småbruk i Lofoten, med utmark, jakt og fiske...? Den siste der må være et virus fra meg. Det er jeg som stadig må inn og se på småbruk. *lengter tilbake til bygda* 1
Daria Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #36092 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Jeg har et og annet å si om kveldens semifinale i Symesterskapet, så Sauen bør komme seg a jour relativt snart... Men jeg har sydd selv i dag, for første gang på lenge - et underskjørt, enkelt og kjapt og greit. Med blondekant, siden jeg hadde en passende rest liggende, og farge og lengde tilpasset en omslagskjole som har det med å flagre og ikke overlapper like mye som den burde... Endret 24. juli 2023 av Daria
Daria Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #36093 Skrevet 24. juli 2023 Twitterfuglen er død... Ikke at jeg er noen ekspert på markedsføring, forretningsdrift og den slags, men man lurer jo litt på hva som er tankegangen til Elon Musk når han kjøper en av de største SoMe-plattformene og så systematisk går inn for å endre/ødelegge alle aspekter ved den.
Sauen Shaun Skrevet 24. juli 2023 #36094 Skrevet 24. juli 2023 Daria skrev (33 minutter siden): Jeg har et og annet å si om kveldens semifinale i Symesterskapet, så Sauen bør komme seg a jour relativt snart... Men jeg har sydd selv i dag, for første gang på lenge - et underskjørt, enkelt og kjapt og greit. Med blondekant, siden jeg hadde en passende rest liggende, og farge og lengde tilpasset en omslagskjole som har det med å flagre og ikke overlapper like mye som den burde... Sauen sendte eselet på besøk til en nabo. Og er oppdatert nå.
Daria Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #36095 Skrevet 24. juli 2023 Da vil jeg gjerne annonsere at jeg synes Brogan burde ha gått ut i kveld, på grunnlag av målsømsoppgaven - både fordi den faktisk ikke svarte på oppgaven og fordi den var det mest uflatterende plagget noen har presterte på det syrommet. Det er jo litt fristende å spekulere i at de ville ha henne med videre fordi hun er så teknisk god og at det hadde sett annerledes ut om det var Debra som hadde sydd teletubbien...
Daria Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #36097 Skrevet 25. juli 2023 Min hovedinnvending mot kveldens finaleresultat er at jeg ikke likte det avgjørende målsømplagget, særlig ikke på den modellen.
Daria Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #36098 Skrevet 25. juli 2023 Daria skrev (På 23.7.2023 den 20.32): 23.07: Ni lest, tre kjøpt. Majgull Axelssons Långt borta från Nifelheim foregår på tre plan. Nåtid, hvor diplomaten Cecilia steller sin dødssyke mor, hennes dramatiske opplevelser i nær fortid under et vulkanutbrudd på Filippinene (Pinatubo-utbruddet, som tidfester det til 1991) og oppveksten og tilhørende klassereise i en svensk småby. Alt henger (selvfølgelig) sammen, det er store linjer og alvorlige temaer og Axelsson syr det som vanlig godt og gripende sammen. 25.07: Ti lest, tre kjøpt. Audun Myskjas Kunsten å finne ro har snev av både selvhjelp og mindfullness og har havnet på leselisten på oppfordring - psykofysio var involvert... Det handler om å skape seg ro, både ytre og indre i hverdagen, med tankekontroll, pusteøvelser, meditasjonsteknikker og andre verktøy. Myskja er lege og har en ganske realistisk og jordnær tilnærming (samt erfaring på mange områder), og det, kombinert med et oppsett som plasserer øvelsene i et eget tillegg bakerst heller enn i den løpende teksten, gjør det mer lesbart og tilgjengelig også for litt mer avventende leser som meg. Noe er velkjent (jeg har jo folk til slikt...), noe nytt og nyttig tar jeg til meg og noe er mindre aktuelt, og sånn vil det jo være.
Daria Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #36099 Skrevet 25. juli 2023 Fordi jeg har tydeligvis har blitt solgt feil frimerker, var brevet jeg sendte underfrankert med 1 krone. Dette koster meg 76 kroner i ymse tillegg og avgifter... Det interessante er at jeg sendte to brev samtidig og var oppriktig bekymret for at det ene var underfrankert fordi det var så tykt - men det er bare det andre, som ikke holdt til tillatte to arkene, jeg har fått regning på. Foreløbig...
Daria Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #36100 Skrevet 25. juli 2023 Jeg satt og lurte på hvorfor jeg plutselig var så sliten og øm i lår og hofter, og så kom jeg at jeg tidligere i dag ikke bare gjorde ett ekstra sett med bekkenløft og flere repetisjoner pr sett enn jeg har gjort de siste gangene, men i tillegg la på både strikk og ekstra vekt. Ting kan tyde på at det faktisk har noe å si, pussig nok... Dessuten har jeg bedrevet motbakke-trening - jeg har aldri tenkt over hvor mange og relativt bratte bakker man forserer når man går fra perrongen på Stortinget t-bake og ut til Øvre Slottsgate...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå