Daria Skrevet 17. juli 2023 Forfatter #36041 Skrevet 17. juli 2023 Dagens beste: Den mannlige modellen (i slåbrok) som stryker pysjjakken mens buksene blir sydd
Roadrunner Skrevet 17. juli 2023 #36042 Skrevet 17. juli 2023 Jeg så Symesterskapet på NRK TV, og vipps var finalen unnagjort
Daria Skrevet 17. juli 2023 Forfatter #36043 Skrevet 17. juli 2023 Jeg forventer at du tier om din kunnskap - andre sverger fortsatt til lineær tv...
Roadrunner Skrevet 17. juli 2023 #36044 Skrevet 17. juli 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg forventer at du tier om din kunnskap - andre sverger fortsatt til lineær tv... 🤐
Skravla Skrevet 17. juli 2023 #36046 Skrevet 17. juli 2023 Roadrunner skrev (46 minutter siden): Jeg så Symesterskapet på NRK TV, og vipps var finalen unnagjort You and me. Men har holdt kjeft i omtrent 2 uker allerede.
Sauen Shaun Skrevet 18. juli 2023 #36047 Skrevet 18. juli 2023 Daria skrev (12 timer siden): Det ble påstått at Brogan hadde latterlig mange pysjer, så jeg måtte telle mitt eget utvalg. Hun hadde 15, jeg kom bare til 11... Men det er rundt 50/50 sommer og vinter, så det er jo egentlig ikke unødvendig mange... Og jeg har en pysj (med korte ermer og shorts). Den blir kun brukt når jeg sover andre steder enn hjemme. Daria skrev (12 timer siden): Dagens beste: Den mannlige modellen (i slåbrok) som stryker pysjjakken mens buksene blir sydd Herlig Skravla skrev (11 timer siden): You and me. Men har holdt kjeft i omtrent 2 uker allerede. Takk. Det setter ihvertfall jeg pris på.
Daria Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #36048 Skrevet 18. juli 2023 Jeg har nostalgi-vandret på gamle barndomstrakter i dag, blant terrasseblokker og lekeplasser. Noe har selvfølgelig endret seg på de 30 årene som har gått siden jeg bodde der, men egentlig er overraskende mye likt, fra sandkasser og parsellhager til det dekorative metallgitteret på et soveromsvindu og statuen utenfor en av blokkene. I det øyeblikket jeg så det igjen, falt alt på plass med største selvfølgelighet. Deilig og fredelig område med mye grøntområder - om jeg skal flytte, kan jeg fint ende opp der igjen.
Daria Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #36049 Skrevet 18. juli 2023 Jeg pleier å synes at tempoetappene er tourens kjedeligste, med unntak av den gangen Pogacar knuste Roglic og sikret seg seieren i nest siste etappe, men det Vingegaard gjør mot Pogacar nå smaker det fugl av... 🚲
Daria Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #36050 Skrevet 19. juli 2023 Jeg elsker leserinnlegg hvor folk tror de deler sin nye innsikt og erfaring og i praksis bare deler sin egen idioti og mangel på kunnskap. At air condition sluker strøm på en el-bil og utgjorde en reell forskjell på rekkevidden er ikke akkurat noe nytt - selv for meg som ikke kjører bil av noe slag. At lading tar tid og at det ikke nødvendigvis er like enkelt og tilgjengelig i utkant-Spania som i Norge (at vi er Europa-ledende i el-bilbruk er igjen ikke noen nyhet, mvh hun med null bilinteresse)) burde heller ikke komme som noe sjokk, og at det beste de kunnefinne på å bruke denne uventede ventetiden på var å gå på nærmeste kjøpesenter og kjøpe klær ingen trengte kan strengt tatt ikke noen andre lastes for. Avslutningen var det jo også stil over: Trolig kommer vi inn i historiebøkene som elbilens svar på Roald Amundsen: Ingen hadde tatt denne ekspedisjonen før dem. Og ingen har gjort det etter. Potensielt livsfarlig polareksedisjon for å utforske ukjente landområder og dårlig planlagt familieferie i Spania. Same, same. Og dette setter folk navnet sitt på frivillig...
Daria Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #36051 Skrevet 19. juli 2023 Jeg hadde både en plan A (bruktbutikk, park) og plan B (butikkærend av varierende nødvendighet) for hva jeg skulle gjøre etter dagens tur innom biblioteket. Kroppen var ikke interessert i noen avdem, men lot seg overtale til kompromissløsning C - kafélesing og en ikke så lang tur hjem (tross alt bedre enn nødløsning D - første trikk hjem). En av mine faste lesekaféer har vært steng for oppussing og jeg måtte jo teste resultatet. Den har blitt mye mer innbydende - mer kafé, mindre stasjonskafeteria . men heldigvis like tynt befolket og musikkfri som før. De utrendy tekannene i metall og deler av den omfangsrike temenyen har dessverre også gått med i dragsuget, men de har i det minste klart å finne tekopper som både er store (nesten på størrelse med de gamle kannene...) og samtidig gode å drikke av (og prisene har ikke blitt oppgradert, det er også et pluss). Jeg tror at jeg og det lille tomannsbordet i vinduskroken kan bli omgangsvenner... 🍵
Roadrunner Skrevet 19. juli 2023 #36052 Skrevet 19. juli 2023 Godt det finnes alternative ruter og planer på sånne dager!
Daria Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #36053 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har som regel minst én nødløsning og fluktplan Fordelen ved å primært ferdes i sentrum, hvor det aldri er langt til hverken nærmeste kafé eller nærmeste holdeplass...
Daria Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #36054 Skrevet 19. juli 2023 Jeg puster lettet ut i ren sympati hver gang en ny rytter sliter seg over mål - siste del av den etappen er fullstendig hinsides. Ting tyder på at Pogacar er enig - den smellen ga gjenlyd mellom fjellene...
Daria Skrevet 19. juli 2023 Forfatter #36055 Skrevet 19. juli 2023 Denne 90-tallsklassikeren presenteres av assosiasjonshjernen med utgangspunkt i TdF-syklist Giulio Ciccone - og om noen skjønner hvorfor, blir jeg imponert
Daria Skrevet 20. juli 2023 Forfatter #36056 Skrevet 20. juli 2023 Bortimot 40 000 tilskuere på åpningskamp i VM i fotball for kvinner er ganske tøft. Etter gårsdagens fatiguesmell legger jeg opp til en lavterskel-dag hvor all aktivitet er en bonus. Det er en av ulempene og utfordringene med ferie hvor alle rutiner og vanlig program utgår - jeg mister de fleste indikasjonene jeg vanligvis har på dagsformen, da kan tegnene være vanskeligere å ta (og samtidig lettere å ignorere fordi det er ingenting jeg skal og må) og kreftene ta slutt litt plutselig.
Sauen Shaun Skrevet 20. juli 2023 #36057 Skrevet 20. juli 2023 Daria skrev (12 timer siden): Denne 90-tallsklassikeren presenteres av assosiasjonshjernen med utgangspunkt i TdF-syklist Giulio Ciccone - og om noen skjønner hvorfor, blir jeg imponert Ingen idé om hvordan den koblingen henger sammen
Daria Skrevet 20. juli 2023 Forfatter #36058 Skrevet 20. juli 2023 Hvis jeg sier at denne også var en del av assosiasjonsrekken...?
Daria Skrevet 20. juli 2023 Forfatter #36059 Skrevet 20. juli 2023 Daria skrev (53 minutter siden): Bortimot 40 000 tilskuere på åpningskamp i VM i fotball for kvinner er ganske tøft. At New Zealand vinner åpningskampen på hjemmebane - son aller første vm-seier, så vidt jeg har fått med seg - foran fulle tribuner er jo stas på alle måter. Bortsett fra at det var Norge de slo, da...
Sauen Shaun Skrevet 20. juli 2023 #36060 Skrevet 20. juli 2023 Daria skrev (1 time siden): Hvis jeg sier at denne også var en del av assosiasjonsrekken...? Hjelper ikke… Sauehjernen er ute av drift…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå