Daria Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #36001 Skrevet 13. juli 2023 Jeg undrer meg stadig over kaféen daglige metamorfose fra matsted til feststed - på et eller annet tidspunkt blir det tydeligvis helt greit at gjestene gauler høylydt til musikken, hviner og er generelt høyrøstede og utagerende på en møte jeg forbinder både med andre typer etablissementer og andre tider. Nå er jeg ikke så mye ute på kveldstid, men jeg har aldri opplevd når jeg har blitt sittende litt utover kvelden etter mat at det har blitt den typen feststemning før klokka 22 på en hverdag.
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36002 Skrevet 14. juli 2023 Jeg skrur på tv2, forventer å finne Tour de France og det første jeg ser er tekstlinjen Det er ikke noe pust her. Det tok et øyeblikk før jeg innså at det var en episode av Dyrepasserne, ikke sykkeldrama... Tre bøker er hentet på biblioteket, og meldinger om at de to siste var klare til henting, kom selvfølgelig fmens jeg var på vei hjem. Hjemturen gikk via en solfylt benk i Slottsparken hvor jeg leste om Samuel Pepys, drakk grønn te med salt karamell (ikke så tvilsomt som det høres ut) og delte kokoskjeks med en dristig, eventuelt grådig, spurv.
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36003 Skrevet 14. juli 2023 Daria skrev (19 timer siden): Nå meldes det at det primært har gått ut over stoltheten, men det så jo skummelt ut - den stolpen var nærme... -Hvordan går det med deg i dag? -Jeg er litt flau, da...
Roadrunner Skrevet 14. juli 2023 #36004 Skrevet 14. juli 2023 Kallenavnet "Veltepetter" er vel mulig å tildele ulykkesfuglen?
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36005 Skrevet 14. juli 2023 Det vil jo ikke være direkte upassende - han skal nok være glad han ikke faktisk heter Petter, da hadde media vært der for lenge siden
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36006 Skrevet 14. juli 2023 Daria skrev (På 9.7.2023 den 20.50): 09.07: Fire lest, to kjøpt. Annie John av Jamaica Kincaid er en liten bok om oppvekst, løsrivelse og morsforhold. Annie vokser opp på Antigua, enebarn og skoleflink og med et svært nært forhold til sin mor - helt til hun kommer i puberteten og alt endrer seg. Boka fortelles av Annie selv i enkeltstående episoder fra hun er 12 til hun er 17, og om hun ikke alltid framstår like sympatisk, er det ikke vanskelig å leve seg inn i tenåringens finne-seg-selv-prosess. 14.07: Fem lest, tre kjøpt. Julie Otsuka har en spesiell skrivestil, med et distansert og utenfra, gjerne kollektivt, blikk. I The swimmers veksler hun med hell mellom flere av dem, i en roman som åpner med en gruppe mennesker som er faste brukere av dem samme svømmebassenget og etter hvert snevrer inn til å handle om en kvinne på vei inn i en demenssykdom og hennes datter. Usentimentalt og samtidig hjerteskjærende, og det meste ligger mellom linjene - her fortelles mye mer enn de knapt 180 små sidene skulle tilsi. Særlig minneverdig på alle måter er kapitlet som introduserer demensinstitusjonen. Bokklubben har sendt meg litt reiselektyre (og siden dette var siste bok i siste bestilling, har de også sommersalg med 25% på alt, bare i dag. Det kan da ikke være tilfeldig...? ) - Vita Sackville-Wests rapport fra sine Twelve days in Persia fra 1928.
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36007 Skrevet 14. juli 2023 Tre menn diskuterer barbering av leggene - inkludert egen praksis og de respektive koners preferanser - åpenlyst og usjenert på riksdekkende tv.
Sauen Shaun Skrevet 14. juli 2023 #36008 Skrevet 14. juli 2023 Daria skrev (3 timer siden): Tre menn diskuterer barbering av leggene - inkludert egen praksis og de respektive koners preferanser - åpenlyst og usjenert på riksdekkende tv. Jeg synes bare jeg ser eselet barbere leggene… Og ikke minst diskutere det med sine kompiser…
Daria Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #36009 Skrevet 14. juli 2023 Et samtaleemne primært forbeholdt sykkel- og svømmerelaterte situasjoner
MarianneE Skrevet 15. juli 2023 #36010 Skrevet 15. juli 2023 Sauen Shaun skrev (12 timer siden): Jeg synes bare jeg ser eselet barbere leggene… Og ikke minst diskutere det med sine kompiser… 😂😂😂 Hårete mannebein ❤️
Cata Skrevet 15. juli 2023 #36011 Skrevet 15. juli 2023 Sauen Shaun skrev (15 timer siden): Jeg synes bare jeg ser eselet barbere leggene… Og ikke minst diskutere det med sine kompiser… Der fikk jeg rare bilder i hodet
Daria Skrevet 15. juli 2023 Forfatter #36012 Skrevet 15. juli 2023 Det slo meg plutselig at jeg tror jeg drømte at noen barberte leggene mine i natt... Jeg husker ikke detaljene - og det skal vi alle være glade for - men jeg skjønner jo nå hvor det kom fra
Daria Skrevet 15. juli 2023 Forfatter #36013 Skrevet 15. juli 2023 Dagens episode av denne fascinerende franske føljetong (mvh den danske kommentator) rakk så vidt å komme i gang før det ble massevelt og full stopp. Nå har de stått stille et kvarters tid i regnværet; en ideell start på en tur i Alpene... Verst for de to (så langt) som ikke kom videre, men ikke bra for noen. Og vi venter... 🚲
Daria Skrevet 15. juli 2023 Forfatter #36014 Skrevet 15. juli 2023 De tilskuerne som hadde stilt seg opp akkurat der feltet ble stående, fikk jo mer enn de hadde sett for seg... Og der er de i gang igjen, etter nesten en halvtimes stillstand for alle bortsett fra rittlegene.
Daria Skrevet 15. juli 2023 Forfatter #36015 Skrevet 15. juli 2023 I går ble det snakket om at det var historisk få som hadde brutt årets tour - i dag har fem brutt så langt, og det er vel bare et spørsmål om tid og/eller fornuft for sjettemann, som bare kan tråkke med ett bein etter massefallet. Det er en sånn dag - og det er fortsatt 120 kilometer igjen...
Daria Skrevet 16. juli 2023 Forfatter #36016 Skrevet 16. juli 2023 Jeg er litt usikker på hvordan det skjedde, men mens jeg ble distrahert av en sjarmerende ire som samlet på glass og datet en 99-åring, smatt klokka fra 9.30 til 11...
Cata Skrevet 16. juli 2023 #36017 Skrevet 16. juli 2023 Daria skrev (57 minutter siden): Jeg er litt usikker på hvordan det skjedde, men mens jeg ble distrahert av en sjarmerende ire som samlet på glass og datet en 99-åring, smatt klokka fra 9.30 til 11... Uh,...hææææ? Var det en rik 99 åring?
Daria Skrevet 16. juli 2023 Forfatter #36018 Skrevet 16. juli 2023 (endret) Hun kunne visst synge...? Jeg har drømt adskillig mer ulogiske og merkelige ting enn det... Jeg kan melde at det blåser ute (-I dag hadde det vært perfekt for draker!, overhørte jeg en entusiastisk unge konstatere...) og tidvis regner, men at dagens tur ned til sjøen er gjennomført og ble avsluttet med trappebestigning (det er bare så lenge jeg gidder å vente på heisen...). De neste timene skal primært vies til å se andre bedrive alpebestiging... Endret 16. juli 2023 av Daria
Daria Skrevet 16. juli 2023 Forfatter #36019 Skrevet 16. juli 2023 Daria skrev (På 15.7.2023 den 14.37): I går ble det snakket om at det var historisk få som hadde brutt årets tour - i dag har fem brutt så langt, og det er vel bare et spørsmål om tid og/eller fornuft for sjettemann, som bare kan tråkke med ett bein etter massefallet. Det er en sånn dag - og det er fortsatt 120 kilometer igjen... Han kom seg faktisk til mål i går og stiller til start i dag med hoven ankel og åpent sår på leggen og melder at det kunne jo gått bedre, men au courage! Gale, gale mann...
Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2023 #36020 Skrevet 16. juli 2023 Det er vel ganske mange gale menn samlet i Touren…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå