Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter den natta høres en stille benk ut som en god plan. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt slakt til frokost

Nå skal jeg straks skyte inn at barnslig er ikke nødvendigvis dårlig. Men i dette tilfellet er det dessverre slik. Voss gir barnslig «a bad name» med dette forsøket. Han gir også «hevnromanen» et dårlig rykte i samme slengen.

Ouch... Jeg har ikke lest denne, men jeg har lest boka den skal være et svar på (Johanna Frids Brenn, Oslo, brenn!), og hele dette prosjektet føles jo bare merkelig. For det første hadde jeg ikke engang fått med meg at den var selvbiografisk og for det andre kom så vidt jeg husker ikke mannen i den romanen så dårlig ut av det, det var primært seg selv hun harselerte med. Men det er vel krevende å ha et  så stort og samtidig så skjørt ego, da er det lett å skyte seg selv i foten når man føler seg truet...

Skrevet (endret)

Det dukket opp en godt voksen mann, uten skjorte og med en velholdt ølvom han bedrev pågående vedlikehold av, på nabobenken, observerte at jeg leste bok og lurte på hva den handlet om. Han fikk det vennlige, imøtekommende svaret Jeg er her for å lese den, ikke snakke om den. Den veloppdragne flinke piken føler seg slem og uhøflig, mens kjip pike påpeker at jeg faktisk ikke har noen forpliktelse til snakke med hvem som helst hvor som helst bare fordi de vil...

Endret av Daria
Skrevet

Trene burde man. Bare litt. Joda. Det føles godt etterpå, og da fortjener jeg dessuten is. 

Kielferga tuter, jeg velger å tro at den samtykker. Eller maser. :ler:

Skrevet

:dobbelis:

Fordi jeg fortjener det :nigo: Økten ble ikke så lang, men den ble, og det er tross alt det som teller.

Skrevet

Det er pur ondskap å legge målgang på toppen av  en bratt vulkan, men det blir jo god underholdning og ganske vanvittige prestasjoner av det... 🚲  

Skrevet

-Den var fucking hård - undskyld, jeg banner...

...sa en sliten danske om bakken etter å ha kommet  i mål. Jeg tror han er tilgitt :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (22 timer siden):

08.07: Tre lest, to kjøpt.

Kiran Desais Tapets barn foregår i Darjeeling-distriktet i India midt på 80-tallet. Gorkhaene kjemper for sin egen stat, mens Sai, hennes pensjonerte dommer-bestefar  og naboene lever i relativ velstand i restene av kolonial fornemhet og  sønnen til dommerens kokk prøver å kjempe seg fram som illegal innvandrer i New York. Det ligger jo i kortene at her vil illusjoner briste og verdener møtes, med dramatiske resultater. Kronologien er innimellom litt uklar, men språket er glimrende.

09.07: Fire lest, to kjøpt.

Annie John  av Jamaica Kincaid er en  liten bok om oppvekst, løsrivelse og morsforhold. Annie vokser opp på Antigua, enebarn og skoleflink og med et svært nært forhold til sin mor - helt til hun kommer i puberteten og alt endrer seg. Boka fortelles av Annie selv i enkeltstående episoder fra hun er 12 til hun er 17, og om hun ikke alltid framstår like sympatisk, er det ikke vanskelig å leve seg inn i tenåringens finne-seg-selv-prosess.  

Skrevet (endret)

Jeg var innom fretex etter å ha vært på biblioteket, og klarte å la være å kjøpte retro-gardinene som hadde potensiale til å bli et særdeles kult skjørt (hovedargumentet var mengden stoff og antall skjørt som alt befinner seg i skapene hjemme). Det  er mulig jeg angrer... :sur: :ler: Men ettersom blomsterbutikken ved siden av hadde pasjonsblomster, som jeg har lett etter i hele sommer og ikke hadde stor nok sekk til å få med meg nå, må jeg jo tilbake i nærmeste framtid - kanskje allerede i morgen... :plystre: :lur: 

Endret av Daria
Skrevet

Hvorfor man skal faktasjekke før man slenger med kjeften på twitter og andre steder:

The former Labour leader posted the famous ‘Rise like lions’ verse to promote his poetry anthology – but Twitter users thought it was his own, and weren’t impressed.

Jeg skal ikke påberope meg at jeg ville  gjenkjent Shelley - men jeg ville hvert fall skjønt at det ikke var Jeremy Corbyns eget verk...

Skrevet

Jeg har stoff :nigo: Jeg har blomst :nigo: Jeg har vært i en trikkekollisjon :overrasket: Ingen skade skjedd, bortsett fra på bilen (til gjengjeld har kanskje sjåføren lært et og annet), men jeg fikk en spasertur jeg ikke  helt var forberedt på da trikken plutselig ikke gikk lenger...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg har vært i en trikkekollisjon :overrasket: Ingen skade skjedd, bortsett fra på bilen (til gjengjeld har kanskje sjåføren lært et og annet), men jeg fikk en spasertur jeg ikke  helt var forberedt på da trikken plutselig ikke gikk lenger...

Oi :sjokkert:  Godt du er like hel. :klem3: 

Daria skrev (1 time siden):

Jeg har stoff :nigo: Jeg har blomst :nigo: 

Da håpes det på bilde av både stoff og kult skjørt snart :hoppe:

Jeg har forøvrig også stoff. Og jeg har har planer om tre større og mindre syprosjekt. Men det var noe med å rydde arbeidsplass og få fram symaskina da… :sjenert: 

Og blomst har jeg også. Esel glimtet til, og kom hjem med en bukett i dag. :rodmer:

Skrevet

Motepolitiet ønsker seg sanksjonsmuligheter og revurderer sine prinsipper når det gjelder fysisk avstraffelse. Helsetrøyeliknende singlet er aldri et godkjent antrekk for menn på 40+ - men å i det hele tatt tenke tanken når man skal synge i en messe i kirken? Jeg trodde bedre om deg, Sondre Lerche...

Skrevet
Sauen Shaun skrev (4 minutter siden):

Oi :sjokkert:  Godt du er like hel. :klem3: 

Jeg satt akkurat der det smalt, så jeg skvatt litt. Det var lav fart involvert - bilen sto praktisk talt stille - vi hørte det mer enn vi merket det inne på trikken, men bulken i bilen viste hvor tung trikken er og hvorfor alle har vikeplikt for den...

Sauen Shaun skrev (4 minutter siden):

Jeg har forøvrig også stoff. Og jeg har har planer om tre større og mindre syprosjekt. Men det var noe med å rydde arbeidsplass og få fram symaskina da… :sjenert: 

Min står framme, men akkurat nå er tilgangen sperret av tørkestativet. Strengt tatt har jeg også et par andre prosjekt som burde prioriteres først, men man skal jo ikke undertrykke inspirasjonen når den kommer...

Sauen Shaun skrev (5 minutter siden):

Og blomst har jeg også. Esel glimtet til, og kom hjem med en bukett i dag. :rodmer:

Det er noen som har det - jeg må pent kjøpe blomstene mine selv :ler: 

Skrevet

For de på trikken så er kollisjon mer lyd enn noe annet. Lyden av blikkboks som klemmes sammen. Bilen er ofte ikke like heldig. 

Her har symaskinen vært fremme i dag. Fikset noen bukser som ikke var helt perfekt. Men jeg bruker symaskinen såpass sjelden at jeg måtte rense og olje. Dessverre var oljeflasken nærmest tom, så mål for den nærmeste fremtid er å kjøpe ny. 

Skrevet

Hysj, du kan gi symaskinen min idéer - den har aldri sett en oljeflaske og vet ikke at den burde savne det...

Skrevet

Symaskina mi vet heller ikke hva olje er… Den er snart 40 år gammel, og har aldri fått noen form for omsorg… :sjenert: 

Skrevet

Min er 23 - jeg fikk den til 20-årsdagen, rett etter at folkehøgskoleåret på sømlinje var over og jeg skulle flytte hjemmefra. For øvrig også en av de siste gangene jeg så en sjekk :fnise: 

Skrevet

Nesten ikke overtenning når Måns Zelmerlöw er tilbake på Skansen og leder forsamlingen i  En kväll i juni :fnise: 

Skrevet (endret)

Siden de sang Fritjof og Carmencita på allsången i  kveld, kom jeg til å tenke på en tidligere versjon, Det er så mangt som har endret seg  siden den tid, rent visuelt... :fnise: Den ungen mannensom får dra til litt på ca 2.30, så jeg for øvrig igjen som Enjolras i Les Mis i London noen år senere.

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...