Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (26 minutter siden):

Det høres jo plausibelt - og mer enn en smule desperat - ut... På en 90-talls-konsert kunne det vært et litt humoristisk-ironisk innslag, men på en festival som dette er det bare merkelig, både artisten og låtvalget.

De aller fleste tilstede var vel ikke født i 1994 en gang, da sangen var på sitt mest populære med OL på Lillehammer... 

#gammel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å regne på det, og fant ut at det var tryggest å la være :ler: 

Skrevet (endret)

Jeg takker jo ikke nei når youtube uventet byr på en ung  Aaron Tveit  - selv om akkurat dette  med å få boka nappet ut av hendene av en selvopptatt gutt ikke vekker de mest positive minner og følelser. Nå skal det sies at ingen av dem var like sjarmerende heller...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (På 6.7.2023 den 14.19):

06.07: En lest, to kjøpt.

Som sagt...The limit av Riikka Pulkkinen er kjøpt på bakgrunn av tidligere gode erfaringer med forfatteren. Det føles litt rart å lese finsk litteratur i engelsk oversettelse, men jeg har ikke funnet den hverken på svensk eller norsk. Barbara Trapido er et helt nytt bekjentskap, jeg leste en begeistret omtale av Temples of delight  på en blogg og lot meg friste (og er bare litt snurt over at omslaget på mottatt eksemplar er et helt annet og mye kjedeligere enn det som var avbildet på nettsiden...).

For de som måtte lure inneholdt tepakken tre grønne, med jordbær, med mynte og med aloe vera og granateple, og en svart med melon og jordbær.

07.07: To lest, to kjøpt.

Et langtidsprosjekt som har pågått i rykk og napp over flere år - første bind av Herman Wildenveys Samlede dikt. Utgitt i 1957 (et kassert bibliotekseksemplar) og redigert av dikteren selv, slik som jeg vil at de først og fremst skal bevares. En del er kjent stoff - jeg har vært begeistret for Wildenvey siden jeg var tenåring - men også mye jeg ikke har vært borti før, som at vårens og sommerens dikter  også har skrevet mye vakkert om høsten. Deilig gammeldags og tradisjonelt i form og vokabular - rim og rytme i dikt er undervurdert...

Skrevet

Ukas vanlige midtukefridag forsvant i utflukt onsdag og fysio torsdag i stedet for fredag, og i går var jeg på tur både formiddag og ettermiddag (ikke så lange, men  dog). I  dag tror jeg kroppen har innsett at den har blitt lurt og krever hviledagen sin tilbake :fnise: 

Skrevet

Kroppen liker ikke å bli lurt? 

Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

I  dag tror jeg kroppen har innsett at den har blitt lurt og krever hviledagen sin tilbake :fnise: 

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Kroppen liker ikke å bli lurt? 

Den bare holder på sitt :fnise: . Plan er plan. 

Skrevet

Kroppen liker rutiner - og vet å gi beskjed om sine behov (hodet kunne ha litt å lære der innimellom). Til dels med ganske solid argumentasjon hvis den ikke blir tatt på alvor i første omgang, så det er like greit å høre etter med det samme. Får den viljen sin nå, kan det være den blir mer samarbeidsvillig senere i dag...

Jeg har jo lært litt etter hvert både om når jeg kan presse meg og ikke, og hva som er verdt å presse seg for. I dag  må jeg ingenting, og ingenting på burde-lista er særlig presserende, da er det mer taktisk å la kroppen få det som den vil.

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg har jo lært litt etter hvert både om når jeg kan presse meg og ikke, og hva som er verdt å presse seg for. I dag  må jeg ingenting, og ingenting på burde-lista er særlig presserende, da er det mer taktisk å la kroppen få det som den vil.

Selv om det hadde vært noe på burde-lista så kan man fint overhøre det så lenge det ikke er flyttet til må-lista. 

Skrevet

Behandlings- og andre helseavtaler er stort sett det eneste på må-lista - og der skjer det ikke noe før 3. august. Utover det  er må-lista for det meste ikke-eksisterende - fordelen med å være eneboer er at det aller meste kan utsettes litt til uten at det plager andre... 

Skrevet

Burde ikke Thor  Hushovd, sin bakgrunn og erfaring tatt i betraktning, vite at det heter syklist, ikke sykElist? Mvh irriterer seg  daglig... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Burde ikke Thor  Hushovd, sin bakgrunn og erfaring tatt i betraktning, vite at det heter syklist, ikke sykElist? Mvh irriterer seg  daglig... :fnise: 

Jo, det burde han… :jepp:

Skrevet

Jeg er ikke alene om å ha lagt merke til det, nei? :ler: Jeg synes han er overraskende god - og humoristisk - som kommentator, men akkurat den talefeilen der...

Skrevet

Han lærte vel bare å bli syklist, ikke å stave eller uttale syklist… :fnise:

Skrevet

Han kan sikkert uttale det på fransk :ler: 

Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Han kan sikkert uttale det på fransk :ler: 

Jepp :ler:

Skrevet

Jeg kom meg ut på en liten tur etter middag - den ble ikke så lang, men tur er tur. Fysio har jo hevdet at for meg er tur = trening, ergo kan jeg faktisk påberope meg å ha trent litt også :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 7.7.2023 den 21.31):

07.07: To lest, to kjøpt.

08.07: Tre lest, to kjøpt.

Kiran Desais Tapets barn foregår i Darjeeling-distriktet i India midt på 80-tallet. Gorkhaene kjemper for sin egen stat, mens Sai, hennes pensjonerte dommer-bestefar  og naboene lever i relativ velstand i restene av kolonial fornemhet og  sønnen til dommerens kokk prøver å kjempe seg fram som illegal innvandrer i New York. Det ligger jo i kortene at her vil illusjoner briste og verdener møtes, med dramatiske resultater. Kronologien er innimellom litt uklar, men språket er glimrende.

Skrevet

På denne solfylte, vakre søndagssommermorgenen er jeg i det generøse hjørnet og øser min søvndepriverte vrede over både kaféen som ikke skrudde av musikken før etter midnatt og skrudde den på igjen 09.30, naboen som snakket entusiastisk i telefonen fra 3 til 5 og ungen som illskrek i lange perioder mellom 1 og  4 (ja da, sistnevnte kan ikke så mye for det, men lyden blir ikke mindre plagsom av det...).

Plan for formiddagen, så snart frokost er fortært: Gå ut  og finne en lesebenk helt uten bakgrunnsmusikk og annen støy... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...