Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært på utflukt med min mor i dag - til Ramme gård i Hvidsten, hvor vi har sett på kunst, spist lunsj og vandret i parken- Det siste var strengt tatt ikke var en walk in the park - her var det mye bratte stier og ujevne trapper og i bunn og grunn en hinderløype helt etter fysios ønsker (ujevnt underlag, ulendt terreng, ukjente omgivelser og mye input på alle måter ✔️). Det vil nok bli nevnt i morgen :fnise: 

Mamma hadde for øvrig også sett på Symesterskapet og irritert seg over den sukkersøte stemmen - hun nevnte det helt på eget initiativ :ler: 

Jeg har sett de to første episodene, og er helt enig. Brogan - var det ikke? 

Viktig å skryte til fysio etter en slik dag! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet er i det minste ikke så sukkersøtt...

Det spørs vel om ikke dagens eskapader vil sette sitt preg på morgendagens innsats, så det er mulig det blir en skryt/unnskyldning-kombinasjon :fnise: 

Skrevet

Den sukkersøte stemmen er irriterende ja, men jeg skulle gjerne vært like flink som henne til å sy… 

Og godt jobba i dag. :klappe: 

Skrevet

Det er vel med søm som med så mye annet - det gjelder å legge ned tid, innsats og øvelse...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Det er vel med søm som med så mye annet - det gjelder å legge ned tid, innsats og øvelse...

Mulig det er der mitt problem med symaskina ligger ja… :sjenert:

Skrevet

Jeg har ambisjoner for sommerferien på det området - så hun overmodig, og gjorde fallhøyden stor...

Skrevet

Det kom noen nesten glemte toner snikende inn gjennom vinduet fra kaféen (som i kveld også har  bydd på ballader fra  Josh Groban og Bryan Adams - man skulle tro de var ute etter å blidgjøre meg...), og hjernen kunne som vanlig hvert ord. Den finnes i hylla på en samle-cd jeg en gang kjøpte på grunn av  denne og en TenSing-hit (gi meg et øyeblikk og jeg se om ikke youtube kan hoste  opp den også...).

Skrevet

Selvfølgelig var den å oppdrive - men lytt til teksten og fortell meg så hvordan noen kunne synts denne var et naturlig valg til en cd med kjærlighetssanger...

Skrevet

05.07: En lest, ingen kjøpt.

Reisedikt 2007-2017 er en samleutgave med tre av Jo Eggens diktsamlinger - Stavkirkedikt, Øydikt og Ruindikt. Det er sånne dikt som bringer en diktanalyserende elev til frustrasjon, her er fine bilder og mye mening, men den må graves etter - det er ikke  den lettest tilgjengelige poesien jeg har vært borti. Samtidig er den veldig konkret forankret i tid og sted, alle diktene kommer med stedsbestemmelse, og jeg får mer ut av de diktene hvor jeg har egne referanser å knytte det til.

Skrevet
Daria skrev (45 minutter siden):

Det kom noen nesten glemte toner snikende inn gjennom vinduet fra kaféen (som i kveld også har  bydd på ballader fra  Josh Groban og Bryan Adams - man skulle tro de var ute etter å blidgjøre meg...), og hjernen kunne som vanlig hvert ord. Den finnes i hylla på en samle-cd jeg en gang kjøpte på grunn av  denne og en TenSing-hit (gi meg et øyeblikk og jeg se om ikke youtube kan hoste  opp den også...).

Denne kan jeg ikke huske, men melodien (spesielt rundt refrenget) ligner da veldig på en annen (eller flere andre) sang(er)?? Hjernen virker bare ikke helt her... 

Skrevet

Gratulerer, du har funnet noe å gruble på i natt :fnise: Meld fra om du kommer til noe resultat...

Skrevet

Med et skybrudd som satte regnkåpen min på prøve, er ferien offisielt i gang - fire uker uten en eneste helsevesenrelatert avtale. Jeg var en tur innom posten etter fysio for å hente nødvendige forsyninger - fire pakker te og to bøker...

Skrevet
Daria skrev (17 timer siden):

05.07: En lest, ingen kjøpt.

Reisedikt 2007-2017 er en samleutgave med tre av Jo Eggens diktsamlinger - Stavkirkedikt, Øydikt og Ruindikt. Det er sånne dikt som bringer en diktanalyserende elev til frustrasjon, her er fine bilder og mye mening, men den må graves etter - det er ikke  den lettest tilgjengelige poesien jeg har vært borti. Samtidig er den veldig konkret forankret i tid og sted, alle diktene kommer med stedsbestemmelse, og jeg får mer ut av de diktene hvor jeg har egne referanser å knytte det til.

06.07: En lest, to kjøpt.

Som sagt...The limit av Riikka Pulkkinen er kjøpt på bakgrunn av tidligere gode erfaringer med forfatteren. Det føles litt rart å lese finsk litteratur i engelsk oversettelse, men jeg har ikke funnet den hverken på svensk eller norsk. Barbara Trapido er et helt nytt bekjentskap, jeg leste en begeistret omtale av Temples of delight  på en blogg og lot meg friste (og er bare litt snurt over at omslaget på mottatt eksemplar er et helt annet og mye kjedeligere enn det som var avbildet på nettsiden...).

For de som måtte lure inneholdt tepakken tre grønne, med jordbær, med mynte og med aloe vera og granateple, og en svart med melon og jordbær.

Skrevet

Jeg får som regel neste ukes (eller i dag - neste måneds) fysio-timer på en post-it-lapp før jeg er helt ferdig med pågående økt, og siden treningstøyet mitt mangler lommer, havner den gjerne i bhen. Når timen er ferdig legger jeg den over i veska - hvis jeg husker det, det skjer jo ikke alltid. Jeg hadde nettopp et forvirret øyeblikk da jeg kom ut av dusjen og så at det lå en post-it-lapp på badegulvet... :fnise: I god brutal tradisjon vil for øvrig min første fysiotime på nesten fem uker finne sted klokka 08.30... :gjesp:

Skrevet

Jeg synes jo det er litt dårlig timing av Meny å komme med varene mine akkurat i det en nordmann er først over etappens tøffeste - og en av Tourens mest kjente - fjelltopper... 🚲

Skrevet

-Det er også fire mil med langrennsløyper der oppe - vel å merke når det er snø...

En viktig presisering :fnise: 

Skrevet

Mårrån! Her var jeg uventet og uplanlagt tidlig våken og er ikke bare påkledd, bespist og oppdatert på dagens avis, jeg har også vært i kjelleren for å sjekke om planene om vaskedag var gjennomførbare. Det var de ikke, så her er alle muligheter åpne (med de begrensninger som naturlig følger av at kroppen melder om behov for en rolig dag). Gå tur? Blåse støv av symaskinen? Fortsette prosjekt rydde bokhylle, eventuelt kombinert med tur for å levere den bunken jeg alt har plukket ut for å donere til lesekiosken? Det er etter hvert Tour de France på tv, det er pågående bøker på soverommet - og det jeg ikke har gjort så langt i dag er å drikke te. Et godt sted å starte... 🍵 

Skrevet

Hva er vel mer underholdende enn en patriot-fornærmet bergenser :rulle: Men det høres jo ut som et lite gjennomtenkt artistvalg, ikke ulikt (om enn med motsatt fortegn) den gangen jeg var på utenførskonsert på Molde Jazzfestival, ca 2007. På scene sto i rur og orden India Arie, Silje Nergaard, Anja Garbarek - og Mira Craig. Det var en viss kulturkollisjon mellom sistnevnte og det lett tilårskomne jazzpublikummet, for å si det  sånn...

Skrevet
Daria skrev (38 minutter siden):

Hva er vel mer underholdende enn en patriot-fornærmet bergenser :rulle: Men det høres jo ut som et lite gjennomtenkt artistvalg, ikke ulikt (om enn med motsatt fortegn) den gangen jeg var på utenførskonsert på Molde Jazzfestival, ca 2007. På scene sto i rur og orden India Arie, Silje Nergaard, Anja Garbarek - og Mira Craig. Det var en viss kulturkollisjon mellom sistnevnte og det lett tilårskomne jazzpublikummet, for å si det  sånn...

Jeg mistenker kanskje at det var en nødløsning etter en avlysning? Hørte hun hadde fått svært kort frist, så regner med noen har kastet seg rundt? 

Skrevet

Det høres jo plausibelt - og mer enn en smule desperat - ut... På en 90-talls-konsert kunne det vært et litt humoristisk-ironisk innslag, men på en festival som dette er det bare merkelig, både artisten og låtvalget.

Jeg kom meg ut på en formiddagstur, leverte fire bøker i en lesekiosk og fant en (en svensk forfatter jeg har gode erfaringer med) i en annen og leste under magnoliatreet  som  nå slipper frøkapsler med samme entusiasme som det drysset blomsterblader tidligere i vår. Nå sykles det igjen; det påstås at i dag er det en etappe laget for Kristoff. Jeg har vage minner om å ha hørt noe liknende før... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...