Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (På 25.6.2023 den 21.37):

Det spørs vel om interessen er så stor... Men hun nevnes flere ganger i boka.

Boka er faktisk veldig bra. Jeg leste den flere ganger som ungdom. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet varmt batteri røykvarsler og fant nok av eksempler på at sånne overskrifter fort kunne ha skjedd, jeg skal visst egentlig være glad for at jeg merket det så fort og slapp unna både røykutvikling og stikkflammer...

Skrevet

Søster har vært på lunsjbesøk, nå er det årets første Tour de France-etappe som  gjelder. Ut burde man sikkert også, en eller annen gang...

Skrevet

Det er er noen desibel involvert når en svarttrost sitter og synger på balkongrekkverket en liten meter unna den åpne døren...

Skrevet

Det er jo litt gøy når sluttoppgjøret på etappen blir mellom to syklister fra forskjellige lag og samtidig mellom tvillingbrødre. Alternativ dobbeltseier :ler: 

Skrevet

Jeg mobiliserte viljestyrken og dro meg ut på tur. Noen ganger er dørstokken den verste utfordringen og det går overraskende greit når jeg først kommer meg  ut, andre ganger er det så tomt for krefter som det kjennes ut. Jeg kom meg de knapt 500 meterne bort til parken, drakk  te på en benk og tok korteste vei hjem igjen. Et lite steg for menneskeheten, en langtur for meg i dag - og et eksempel på hvorfor jeg ikke gjør så mye i forkant de dagene jeg har sen fysiotime...

På  hjemveien traff jeg en trosteunge - den hadde fortsatt så mye fluffy dun at det så ut som om den kom rett fra tørketrommelen :fnise:

Skrevet

Dette ligger an til å bli en dag  hvor all unødvendig aktivitet som ikke kan utføres sittende og avslappet blir en bonus. Det er jo greit at det sammenfaller med en regnværsdag med 6,5 timers TdF-sending... 🚴‍♂️

Skrevet

I all  verden - aksjonister på banen i Stockholm blokkerte banen og ødela hekkeløpet. Farlig både for dem og for løperne - at de styrte unna banen til Karsten Warholm kan jo ha handlet om rent overlevelsesinstinkt. Det store spørsmålet er jo hvordan de kom seg inn - her blir det vel en sikkerhetsoppvask. Tilsynelatende var det heller ingen som prøvde å stoppe og fjerne dem, men det kan jo igjen handle om sikkerhetshensyn.

Tour de France, Eliteserien og friidrett - det har vært en lang og hard idrettsdag :ler: Litt nyttig har jeg fått gjort, da, i form av smykkereparasjoner og klesrydding - sistnevnte en ikke-stillesittende bonus....

Skrevet

-Du er så trenbar!, sier psykofysio begeistret, og jeg føler meg litt som en veldressert hund :fnise: Siste økt før ferien er gjennomført, nå er det bare fysio som fortsatt holder stand (ut denne uka, eller muligens neste, jeg er litt usikker...).

Jeg kom meg en tur på Kid for å kjøpe sengetøy etterpå, og undret meg igjen over at en del butikker har heiser hvor man må holde knappen inne mens heisen er i bevegelse. Når jeg tar heis i butikk, er det gjerne fordi jeg har varer å bære på i tillegg til stavene og derfor ikke har noen ledig hånd til å holde meg i gelenderet i trappa. Det er vel neppe så enkelt alltid for rullestolbrukere, som heisene primært er beregnet på, heller. Ikke at det ville vært en problemstilling  akkurat der, ettersom  heisen var halvfull av pappesker og plastsekker, så de ville uansett ikke fått plass...

Skrevet

-This is why we train  a lot, så we should be able to do this...

Innsiktsfullt fra TdF-syklist Fabio Jacobsen :fnise: 

Skrevet

Hvis fysio hadde vært i nærheten av mas/"oppmuntring"snivået til Dag Otto Laurtizen på sykkeltur med Marius Skjelbek, er det mulig psykologen hadde fått et eksempel på sinnereaksjonene han så gjerne vil se... :fnise: 

Skrevet

En av deltakerne på Symesterskapet er så sukkersøt at jeg føler for å pusse tennene hver gang hun snakker...Det er godt mulig stemmen hennes bare er sånn, men det høres så tilgjort liten-pike ut

Skrevet

Politihelikopteret har hengt rett over her i snart 10 minutter - det var ikke meg, jeg lover! 🚁

Skrevet

-Jeg var skikkelig støl etter forrige gang, det satt i et par dager.
-Så deilig!
-Det var del ikke det første jeg tenkte...
-Det er kroppen din som takker deg
-Den kunne jo funnet bedre måter å vise takknemlighet på...

Og sånn går nu dagan på fysikalske... :ler: 

Skrevet

TdF er ikke bra for blodtrykket :dåne:

Daria skrev (21 timer siden):

En av deltakerne på Symesterskapet er så sukkersøt at jeg føler for å pusse tennene hver gang hun snakker...Det er godt mulig stemmen hennes bare er sånn, men det høres så tilgjort liten-pike ut

Veldig sukkersøt ja… Men hun er flink til å sy, så jeg tror hun henger med lenge. 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (30 minutter siden):

TdF er ikke bra for blodtrykket :dåne:

Dagens etappe var et 4t 20min langt gjesp og  tre minutter drama. Men flodhesten fra Mandal ser ut til å klare seg Det går bra, men det er flaut...  🦛 :fnise:  

Sauen Shaun skrev (33 minutter siden):

Veldig sukkersøt ja… Men hun er flink til å sy, så jeg tror hun henger med lenge. 

Spørs nok det ja  - det  er jo tross alt det som teller... Jeg har ingen klare favoritter, hvertfall ikke etter at Richy røyk. Det er jo noe med sære menn med sløyfe... :fnise: 

Skrevet

Trengs ikke mer enn tre minutters drama for å få blodpumpa i gang. :fnise: Resten av etappen sto bare på som bakgrunnsstøy…

Ingen klare favoritter i Symesterskapet jeg heller. Men heier vel litt på gutta. Det blir fort litt kjedelig med bare damer… :fnise:

Skrevet

Volumet steg litt mot slutten også, nå de smalt i bakken både her og der...

Lappeteppeklær av restestoff - nå snakker vi oppgave jeg kan bli fristet til å kopiere :hoppe:

Skrevet
Daria skrev (58 minutter siden):

Lappeteppeklær av restestoff - nå snakker vi oppgave jeg kan bli fristet til å kopiere :hoppe:

Gleder meg til å se det i opptak i morgen.  :hoppe: 

Skrevet

Jeg har vært på utflukt med min mor i dag - til Ramme gård i Hvidsten, hvor vi har sett på kunst, spist lunsj og vandret i parken- Det siste var strengt tatt ikke var en walk in the park - her var det mye bratte stier og ujevne trapper og i bunn og grunn en hinderløype helt etter fysios ønsker (ujevnt underlag, ulendt terreng, ukjente omgivelser og mye input på alle måter ✔️). Det vil nok bli nevnt i morgen :fnise: 

Mamma hadde for øvrig også sett på Symesterskapet og irritert seg over den sukkersøte stemmen - hun nevnte det helt på eget initiativ :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...