Daria Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #35881 Skrevet 28. juni 2023 -Krampa tok meg på steder jeg ikke visste at man kunne få krampe... Sliten, men fornøyd spiller som gikk videre i cupen Jeg har liknende erfaring med stølhet, uten at jeg skal sammenlikne hverken form eller innsats
Daria Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #35882 Skrevet 28. juni 2023 I skrivende stund er det fotball på alle nrks tre kanaler - det er en slitsom aften Raufoss har slått ut Viking av cupen - gøy for alle andre enn Viking-supporterne...
Daria Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #35884 Skrevet 28. juni 2023 Her har det gått fra cuprunde (hvor Tromsø har min dypeste sympati...) til U21-EM. Norge må vinne med to mål, så det er vel overhengende fare for at jeg slår av hvis Italia scorer først...
Daria Skrevet 29. juni 2023 Forfatter #35885 Skrevet 29. juni 2023 Ny dag, nye muligheter, ingen klare planer. Men ut en tur må man jo - den kommende uka blir grunnplanen å benytte seg av oppholdsværet når det er her - jeg får ta med en bok og se hvor langt jeg kommer...
Daria Skrevet 29. juni 2023 Forfatter #35886 Skrevet 29. juni 2023 Kroppen slo til med et av partytriksene sine. Jeg går tilsynelatende trygt og stødig uten staver og tenker at jeg skal nok klare et stykke til før jeg må ta dem i bruk, og så støter det dårlige beinet så vidt borti en ubetydelig liten hump i asfalten jeg ikke så - mer skal det ikke til før alt er i ulage og stavbehovet er umiddelbart. Det har skjedd før - psykofysio kaller det en sjokkreaksjon - irriterende, men også litt fascinerende. Jeg kom meg uansett min planlagte runde, fikk lest ved sjøen og kom hjem med en ny solhatt og en haug ankelsokker - begge deler ting jeg har kjent et helt reelt behov for. Jeg innså at en god andel av mine ikke-svarte/-hvite ankelsokker stammer fra Primark og Marks & Spencer, dvs London og Paris, hhv 10 og 9 år siden. Relativt anseelig alder for sokker, og egentlig ikke så rart at de er modne for utskifting...
Daria Skrevet 29. juni 2023 Forfatter #35887 Skrevet 29. juni 2023 Daria skrev (På 26.6.2023 den 20.27): 26.06: 14 lest, tre kjøpt. Louise Kennedys Trespasses er voksenversjonen av Across the barricades, som jeg neppe var alene om å måtte lese på skolen (jeg er muligens litt mer alene om å ha oppdaget at det var flere bøker om Kevin og Sadie og lest alle...) - kjærlighet på tvers av religion i Nord-Irland. Her er det midt på 70-tallet, the troubles preger alt og alle, og den unge katolske barneskolelæreren Cushla treffer Michael mens hun ekstrajobber i familiens pub. Han er dobbelt så gammel som henne, advokat, protestant - og gift. Det ligger jo i kortene at dette blir problematisk på så mange måter, og det blir dramatisk - kjærlighet, politikk og tragedie. En historie av det slaget som blir en veldig god bok, men tanken på hvor tett den sannsynligvis ligger på den tidens virkelighet er ganske hjerteskjærende. 29.06: 15 lest, tre kjøpt. Jeg nærmet meg Natalie Fergies The sewing machine med litt skepsis - utgitt på et crowdfounding-forlag med stikkord som familiehemmeligheter og gamle, gjenoppdagede notatbøker kunne vi fort havne i dameromanfella, men samtidig leste jeg så mye pent om den at jeg ble nysgjerrig - og en symaskin? Her er tre hovedfortellinger - Jenny som jobber på Singer-fabrikken i 1911, Connie som jobber på systua på et sykehus i Edinburgh på 50-tallet og Fred som rydder i bestefarens dødsbo i samme by i 2015. Det ligger jo i kortene at det vil dukke opp sammenhenger etter hvert, og det gjør det, noen mer forutsigbare enn andre - den siste så jeg overhodet ikke komme - men det er så fint gjort at når avsløringene kommer føles det ment som en bekreftelse mer enn en overraskelse. Dessuten sys det gjennom hele boka, jeg kjenner jo inspirasjon og sylyst strømme på.
Daria Skrevet 29. juni 2023 Forfatter #35888 Skrevet 29. juni 2023 Kveldens skremmende opplevelse Jeg hadde knapt fått på plass batteriene i røykvarsleren før det begynte å lukte rart, og på det lille minuttet det tok meg å skjønne sammenhengen, var batteriet allerede så varmt at det nesten ikke gikk å ta i det. Ny røykvarsler ser ut til å være en god plan...
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35889 Skrevet 30. juni 2023 PostNord er festlige - rett før klokka 9 pep det inn en melding om at en pakke jeg venter på er estimert levert i dag mellom kl 08 og 22. Vennligst hold deg hjemme og vent... I utgangspunktet er jeg jo hjemme og planløs, men en viss antydning om når på dagen de har tenkt å komme er kjekt - jeg har tenkt meg en tur ut (det ligger en annen pakke og venter i en pakkeboks...), en treningsøkt med påfølgende dusjing, et par runder ned i kjellerboden. Ting som kan gjøres når som helst i løpet av dagen, men fortrinnsvis ikke akkurat når det ringer på døra... Jeg kunne endre det til at de skulle komme mellom 17 og 22, men å sette noe tidsvindu på dagtid (som hadde vært det mest praktiske) var ikke mulig. Jeg hadde også på mer generelt grunnlag satt pris om det ble spesifisert når jeg bestilte noe, om hjemlevering betød "du må være hjemme" eller "vi setter det på dørmatta i nattens mulm og mørke" - jeg har blitt overrasket mer enn en gang...
Skravla Skrevet 30. juni 2023 #35890 Skrevet 30. juni 2023 Post nord er overhode ikke greie. Heller ikke bring. Men de er også nesten eneste mulighet som finnes. Her har ferien satt seg i kroppen og alt er stivt og vondt. Startet dagen med noen tøyeøvelser, frokost og kaffe, så får vi se hva som skjer videre.
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35891 Skrevet 30. juni 2023 Jeg synes Bring/Posten er hakket bedre - de varsler i det minste i forkant, ikke etter at leveringstidspunktet er pågående... Kroppen din har noen ferieuvaner den burde slutte med - ferie er tid for å være avslappet, ikke anspent...
Skravla Skrevet 30. juni 2023 #35892 Skrevet 30. juni 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg synes Bring/Posten er hakket bedre - de varsler i det minste i forkant, ikke etter at leveringstidspunktet er pågående... Kroppen din har noen ferieuvaner den burde slutte med - ferie er tid for å være avslappet, ikke anspent... Jeg har forberedt den litt bedre i år med å ikke jobbe til langt på natt siste uken. Men jeg satser på at en dag med avslappende stilling i stolen, evt smålurer i sengen vil gi en roligere kropp videre.
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35893 Skrevet 30. juni 2023 Man skal ikke undervurdere nytte av og behovet for akklimatisering.
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35894 Skrevet 30. juni 2023 (endret) Pakke er hentet (det var disse salgsklærne jeg ikke trengte), litt el-avfall levert (en røykvarsler som fortsatt lukter svidd vil jeg helst slippe å ha i hus...) og en relativt solid treningsøkt gjennomført. Nå en liten pause før jeg går i dusjen, og en litt lenger pause etterpå... Endret 30. juni 2023 av Daria
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35895 Skrevet 30. juni 2023 PostNord sender både mail, sms og app-varslet for å si fra at pakken er lastet på bil. Ettersom den skal leveres i ettermiddag tar jeg for gitt at det skjer på et tidspunkt, jeg trenger ikke trippel-varsel om selvfølgeligheter...
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35896 Skrevet 30. juni 2023 Jeg tror dagens sjåfør er et lavmål på de fleste områder. Han gadd ikke engang gå bort til døra - han ringte og ba meg komme ned og sto og ventet ved bilen, hvor han overleverte pakken uten et ord i min retning mens han var opptatt med en telefonsamtale... Men jeg har nå utvidet samlingen av treningsutstyr med to balansepinnsvin (et lilla og et oransje - man kunne ikke velge farge selv. Og ja, jeg synes de kunne ha funnet farger som passet bedre sammen... ), på sterk oppfordring fra psykofysio.
Skravla Skrevet 30. juni 2023 #35897 Skrevet 30. juni 2023 Her er det konsert fra verandaen. Såpass grei lyd at jeg hører ordene i sangene.
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35898 Skrevet 30. juni 2023 Det blåser i riktig retning i kveld? Du kunne sikkert solgt billetter
Daria Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #35899 Skrevet 30. juni 2023 Leseåret er halvveis, og tallens tale er klar: 92 lest og 19 kjøpt, hvorav 11 er lest. Tilsvarende tall for samme tid i fjor var 64 lest og 17 kjøpt, hvorav 12 nå er lest. I fjor leste jeg mer i høsthalvåret enn på våren, opprettholder jeg den trenden kan fort 200-grensa stå for fall...
Cata Skrevet 1. juli 2023 #35900 Skrevet 1. juli 2023 Daria skrev (På 29.6.2023 den 23.59): Jeg hadde knapt fått på plass batteriene i røykvarsleren før det begynte å lukte rart, og på det lille minuttet det tok meg å skjønne sammenhengen, var batteriet allerede så varmt at det nesten ikke gikk å ta i det. Ny røykvarsler ser ut til å være en god plan.. Ser for meg avisoverskriften: "Brannen i Storbygate 13 forårsaket av røykvarsler."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå