Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2023 #35801 Skrevet 17. juni 2023 Daria skrev (22 timer siden): Nei, altså, det er jo ikke pent å lyve... Godt tidspunkt å gjøre det på, med landslagspause og kampfri, så får de litt tid til å omstille seg. Trond Henriksen er jo et navn med god RBK-klang, bare det kan bidra til at det nye trenerteamet får både ro og tillit i starten. Er nok ikke så dumt å gjøre det nå nei. Og Henriksen har vel vært med og tatt ansvar ved trenerbytter før han. Så det kan være et klokt valg. Daria skrev (16 timer siden): Ble ikke stoppet da hun gikk på jobb rett ved brannen - Noen burde ha sett at jeg gikk inn i bygget. Men alvorlig talt. Hun visste at det hadde vært storbrann i nabobygget kvelden før, men sjekket ikke hvordan det lå an om morgenen. Det var sperringer, men hun valgte å krysse dem i den tro at politiet bare ikke hadde rukket å rydde dem vekk ennå. Hvordan skyldes dette noe annet enn hennes egen idioti? Og selvsagt er det politiets skyld, som ikke stoppet henne…
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35802 Skrevet 17. juni 2023 Det hang et stort skotsk flagg med Tartan army fra en balkong i nabolaget. Jeg skal ikke trekke umiddelbare konklusjoner (ut over hvem de som bor der heier på i landskampen som akkurat startet), men det er jo fristende å koble det til mannen i kilt (riktignok arbeidskilt) jeg stadig ser i området Jeg har lest på skyggefulle benker, vurderer å ta til orde for forbud mot utendørs røyking i grønne områder i sommerhalvåret (jeg vil lukte blomstring og trær, ikke rullingsen til han på nabobenken ) og ser med lengsel på morgendagens værvarsel...
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35803 Skrevet 17. juni 2023 Jeg hørte en melodisnutt fra et vindu da jeg var ute før i dag. Den var velkjent, hodet var ganske sikker på at det var film- eller tv-musikk, men jeg ar ute av stand til å plassere den. Nå, fire timer senere, sto det plutselig klart for meg - den var selvfølgelig fra Flåklypa Her hare underbevisstheten vært på jobb
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35804 Skrevet 17. juni 2023 Jeg trodde dette var en sportsrelatert litt-på-kanten-morsomhet, men etter svarene å dømme er det visst en helt seriøs og forståelig cricket-kommentar. Så feil kan man ta (og så lite peiling kan man ha)
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35805 Skrevet 17. juni 2023 -Jeg minner om at vi rotet det bort mot Georgia. Det skal bare en ulykke til, så er Skottland a jour, sa kommentatoren, og hadde knapt fullført setningen før Skottland scorte, med noen få minutter igjen. Jinx, kalles sånt... ...og før jeg hadde fullført dette innlegget, scoret de igjen og leder nå 2-1. Landslaget leverer igjen...
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35806 Skrevet 17. juni 2023 Emil i Lønneberget-konsert på tv4 - nye versjoner av elskede sanger med artister som ikke nødvendigvis er så drevne i den type sanger kan være en variabel opplevelse, men foreløbig går det bra. Hyss cam var jo et genialt ordspill, dessuten Men ingen kan jo toppe Tommy Körberg når det gjelder Fattig bonddräng...
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35807 Skrevet 17. juni 2023 Jeg hadde helt glemt Linas muntre lille sang om kjærlighetens vesen...
Daria Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #35808 Skrevet 18. juni 2023 Det kom et hint at regn da jeg var ute. Ikke nok til å gjøre noen forskjell (for annet enn at jeg pakket vekk boka..), men det var ganske deilig - og luktet fantastisk. Mer er på vei, påstås det... Ettermiddagens store spørsmål er vaffel-relatert. Før middag? Etter middag? Før og etter middag? I stedet for middag? Og hva med is? Te og melon er allerede på bordet...
Daria Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #35810 Skrevet 18. juni 2023 Det ble vaffel før middag, ingen is
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35812 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Godt du tar ansvar -Vi har ikke hatt deg så mye på magen, sa psykofysio og gjorde umiddelbart noe med det. Det finnes jo verre måter å starte uka på enn en skikkelig ryggmassasje... jeg kan også fortelle, ikke helt urelatert, at man kan bli overraskende sliten av en time hvor mer enn halve tiden ble tilbragt liggende på en benk hvor man i stor grad blir gjort ting med vel så mye som å gjøre dem selv. På vei hjem pådro jeg meg tre pakker te - jeg skylder på Skravla, det var for å se etter noe for henne at jeg beveget meg i nærheten av det teutvalget i utgangspunktet. Dessuten skylder jeg på at det går litt teposer når jeg skal ha med meg termos på tur - teegget går ikke ned i åpningen - og utvalget av grønn te i pose var ikke så stort hjemme. Kokos og mango hørtes godt ut, salt karamell hørtes så sært ut at jeg måtte prøve... Endret 19. juni 2023 av Daria
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35813 Skrevet 19. juni 2023 Jeg fikk en telefon fra en kundebehandler i ice - du har jo vært kunde hos oss en god stund, og vi vil gjerne forsikre oss om at resten av husstanden også har et godt abonnement... Jeg påpekt at dette er en singelhusholdning, så akkurat det var under kontroll. Han lo...
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35814 Skrevet 19. juni 2023 Daria skrev (På 16.6.2023 den 21.43): 16.06: Åtte lest, tre kjøpt. Helen Rappaports The race to save the Romanovs tar primært for seg det internasjonale diplomatiske spillet rundt tsarfamilien og deres eventuelle frigiving i perioden fra tsaren abdiserte og til det ble kjent at hele familien ble drept. Hun graver til nå ukjente kilder om både politikere, diplomaters og kongeliges innsats (eller mangel på) og ser på rykter, sannsynlighet og sannheter i alle plot og planer som var i omløp, ikke minst når det gjelder diskusjonene rundt et eventuelt eksil i England. Hadde kong George like mye skyld i at det aldri skjedde som historien har villet ha det til? (Spoiler: Nei.). Det var nytt for meg at en nordmann var involvert i en av de potensielle planene, når sant skal sies var Jonas Lied fullstendig ukjent for meg... Dette er ikke den første boken man leser om tsarens skjebne, det forventes en del bakgrunnskunnskap, men når man har den er det spennende lesning. 19.06: Ni lest, tre kjøpt. De store strenders samtale er et utvalg av Kolbein Falkeids lyrikk, fra debuten i 1962 og fram til 1997, og har vært et langtidsprosjekt på sengekanten. Her er det hverdagsnære og det astronomiske, liv og død og tre sider om skogsneglenes parring...
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35815 Skrevet 19. juni 2023 Det britiske parlamentet debatterer rapporten om Boris' festing under koronaen. Hele regjeringen, statsministeren inkludert, glimrer med sitt fravær - med unntak av Penny Mourdant, som, i motsetning til ganske mange av sine partifeller, har annonsert at hun vil stemme for rapporten. Det er vel ikke så ofte, særlig ikke nå for tiden, at en konservativ politiker bli møtt av bifallende rop fra motsatt side. Det kommenteres på twitter at om hun ikke passer seg, risikerer hun å bli en seriøs politiker... Det er jo det toriene og britene trenger nå - en leder med integritet og en antydning til anstendighet, men det er neppe det de velger.
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35816 Skrevet 19. juni 2023 Kjære QI-tekster, selv om sod kan bety torv, betyr ikke Sod's law torvloven... 1
Daria Skrevet 19. juni 2023 Forfatter #35817 Skrevet 19. juni 2023 To die without issue betyr heller ikke å dø uten problemer. Snarere tvert imot, når vi snakker om regenter... 1
Daria Skrevet 20. juni 2023 Forfatter #35818 Skrevet 20. juni 2023 Regn ute, klamt inne. Jeg føler jeg at jeg gjør en ekstra god innsats når svetten renner allerede under oppvarmingen, men det handlet vel mest om utenforliggende årsaker... Fysio er neppe like lettlurt, selv om hun kom med løfte/trussel/oppmuntring om at neste uke gjeninnfører vi utfall. Straff for at formen blir bedre
Daria Skrevet 20. juni 2023 Forfatter #35819 Skrevet 20. juni 2023 Løver spiste slaktet sebra Vi vil gjerne komme tett på og se ville dyr, men vi vil helst slippe å se at de oppfører seg som ville dyr... Kortreist mat, god utnyttelse av tilgjengelige ressurser og mer naturlig føde enn mye av det andre løver i dyreparker antagelig blir foret med. Jeg klarer ikke helt å skjønne hva som er så problematisk her - er det den grusomme påminnelsen om at kjøtt ikke vokser ferdig oppdelt i ferskvaredisken?
Skravla Skrevet 20. juni 2023 #35820 Skrevet 20. juni 2023 Daria skrev (28 minutter siden): Løver spiste slaktet sebra Vi vil gjerne komme tett på og se ville dyr, men vi vil helst slippe å se at de oppfører seg som ville dyr... Kortreist mat, god utnyttelse av tilgjengelige ressurser og mer naturlig føde enn mye av det andre løver i dyreparker antagelig blir foret med. Jeg klarer ikke helt å skjønne hva som er så problematisk her - er det den grusomme påminnelsen om at kjøtt ikke vokser ferdig oppdelt i ferskvaredisken? Hadde de sluppet sebraen inn i løve-innhegningen og latt løvene jakte så kunne jeg reagert, men dette var jo "dead meat" bokstavelig talt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå