Daria Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #35782 Skrevet 13. juni 2023 ✔️ Fysiotime - overraskende god ✔️ Kafé - earl grey, rabarbramuffin og lovende ny bok ✔️ Biblioteksbesøk - seks levert, fem lånt (to romaner, en historiebok, en diktsamling, en psykologibok) ✔️ Første ladning klesvask i maskina Jeg får jo effektive formiddager når fysio tvinger meg opp og ut så tidlig - men jeg ble ikke veldig lei meg av at hun hadde flyttet fredagens time fra 8.30 til 9...
Daria Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #35783 Skrevet 13. juni 2023 Jeg var ikke helt forberedt på at min nye vifte skulle komme som byggesett, men nå er den montert og fungerende og klar til den varslede hetebølge. Levert på døren av en smilende ung mann med omtrent like lang hestehale som meg (men en del mer skjegg ) - han kunne holdt kurs for en del av Meny- og Oda-budene om hvordan møte kunder...
Daria Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #35784 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Daria skrev (På 12.6.2023 den 20.48): Og med dagens innsats har jeg faktisk lest ut alle bøkene jeg holdt på med, og har valg å ta for morgendagen... Jeg har i løpet av dagen begynt på tre nye bøker og sjelen er igjen i vater (Jeg innså at to av dem handler om å ta livet av herskere (tsaren og Kennedy), men akkurat det er en ren tilfeldighet). Endret 13. juni 2023 av Daria
Daria Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #35785 Skrevet 13. juni 2023 Noen tar ansvar for den viktige journalistikken i anledning Trumps nye rettsak og snakker med interiørdesignere om lysekroner på do. Noe drittprat må påregnes...
Daria Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #35786 Skrevet 14. juni 2023 Jeg har en regel jeg prøver å overholde om at jeg bare skal kjøpe stoff jeg har en konkret plan for. I dag: Tynt svart stoff til et underskjørt (et ord den ansatte ikke kunne. Jeg skjønner at det ikke er det første ordet man lærer seg på et nytt språk, men når du jobber i en av byens største sømforretninger som selger både mønster og stoff til klær...?). Da er det jo litt dårlig gjort at de har en stor kurv med restestoff utenfor døra... Jeg har en plan om at det rosa forstoffet også kan bli et underskjørt (et plagg jeg bruker stadig mer av det kommer vel med alderen, og da øker jo også behovet for flere farger, fasonger og kvaliteter), og man kan jo ikke gå forbi blomstermønstret silke (jeg har beviser på at dette har skjedd meg før...). Før dette lille anfallet av svekket viljestyrke avla jeg mitt ukentlige besøk hos vestlendingen med kleenexboks, innsikt og vifte (større enn min - hvertfall viften; sannsynligvis innsikten også...), etterpå leste jeg i parken hvor jeg kunne glede meg over badende spurver i en nyrestaurert fontene og ignorere mannen på nabobenken som dro den klassiske replikken Du har med deg bok? En innledning som sjelden vekker annet enn oppgitthet og irritasjon (en innsiktsfull kommentar om den konkrete boken, derimot - da er det muligheter...). Avlevert uten at jeg på noe tidspunkt hadde så mye som sett i hans retning, ergo kunne jeg fint late som om jeg ikke oppfattet at det var meg han snakket til, og han skal tross alt ha for at han tok hintet...
Daria Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #35787 Skrevet 14. juni 2023 Vi har hatt reality-tv med matlaging, baking og søm - nå byr BBC på pottemakeri. Første oppgave skal ta fire dager...
Daria Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #35788 Skrevet 14. juni 2023 Det har dukket opp regnskyer på langtidsvarselet, jeg gleder meg allerede... I mellomtiden lurer jeg på om totalforbudet om ild i Oslo, inkludert grilling andre steder enn i egen hage, betyr at kaféen i første må legge sin grilling, som foregår på fortauet, på vent inntil videre? Jeg ville jo ikke sørge...
Daria Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #35789 Skrevet 14. juni 2023 Jeg blir alltid så fornøyd med meg selv når jeg ikke bare skjønner hvorfor dingsene mine ikke virker, men også klarer å fikse det helt på egen hånd. Nå er også skriveren koblet til det ikke-lenger-så-nye-nettverket...
Daria Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #35790 Skrevet 15. juni 2023 Jeg fant en nytt stort tre å sitte og lese under i Slottsparken i dag - skjermet og skyggefullt og med stamme formet som en lenestol (samt en kontaktsøkende edderkopp). Noen timer senere kom det en advarsel på parkens instakonto mot å sitte under store trær - de kan slippe grener uten forvarsel når det er så tørt...
Daria Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #35791 Skrevet 15. juni 2023 Dagens oppdagelse: Rullebåndet på Rema er i drift igjen. Kanskje jeg ikke var den eneste som påpekte at valget deres om å skru det av faktisk ikke var å gjøre kundene en tjeneste... Jeg hadde et håp om at blomsterbutikken de deler inngangsparti med hadde en pasjonsblomst til balkongen, men etter reaksjonen å dømme, hadde ikke engang hun som jobbet der hørt om det...
Daria Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #35792 Skrevet 15. juni 2023 Kikket litt på balkongmøbler på Plantasjen og hadde nesten bestemt meg - men det hjelper ikke med hjemlevering når det understrekes at det ikke inkluderer innbæring, bare levering på gateplan. Hvis jeg uansett må be noen om bærehjelp, kan jeg jo like gjerne finne bærer med tilgang på bil også...
Daria Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #35793 Skrevet 15. juni 2023 Hvorfor finnes ikke ananastøfler i min størrelse...?
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2023 #35794 Skrevet 16. juni 2023 Reka har fått sparken… Man sørger ikke
Daria Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #35795 Skrevet 16. juni 2023 Nei, altså, det er jo ikke pent å lyve... Godt tidspunkt å gjøre det på, med landslagspause og kampfri, så får de litt tid til å omstille seg. Trond Henriksen er jo et navn med god RBK-klang, bare det kan bidra til at det nye trenerteamet får både ro og tillit i starten.
Daria Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #35796 Skrevet 16. juni 2023 Ble ikke stoppet da hun gikk på jobb rett ved brannen - Noen burde ha sett at jeg gikk inn i bygget. Men alvorlig talt. Hun visste at det hadde vært storbrann i nabobygget kvelden før, men sjekket ikke hvordan det lå an om morgenen. Det var sperringer, men hun valgte å krysse dem i den tro at politiet bare ikke hadde rukket å rydde dem vekk ennå. Hvordan skyldes dette noe annet enn hennes egen idioti? 1
Daria Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #35797 Skrevet 16. juni 2023 Daria skrev (På 12.6.2023 den 20.48): 12.06: Syv lest, tre kjøpt. Jeg sa jo noe om en dagsplan som involverte tre bøker... 16.06: Åtte lest, tre kjøpt. Helen Rappaports The race to save the Romanovs tar primært for seg det internasjonale diplomatiske spillet rundt tsarfamilien og deres eventuelle frigiving i perioden fra tsaren abdiserte og til det ble kjent at hele familien ble drept. Hun graver til nå ukjente kilder om både politikere, diplomaters og kongeliges innsats (eller mangel på) og ser på rykter, sannsynlighet og sannheter i alle plot og planer som var i omløp, ikke minst når det gjelder diskusjonene rundt et eventuelt eksil i England. Hadde kong George like mye skyld i at det aldri skjedde som historien har villet ha det til? (Spoiler: Nei.). Det var nytt for meg at en nordmann var involvert i en av de potensielle planene, når sant skal sies var Jonas Lied fullstendig ukjent for meg... Dette er ikke den første boken man leser om tsarens skjebne, det forventes en del bakgrunnskunnskap, men når man har den er det spennende lesning.
Daria Skrevet 16. juni 2023 Forfatter #35798 Skrevet 16. juni 2023 Det er den tiden på året (og det været, ikke minst) som gjør at enkelte synes det er helt naturlig å komme en høyrøsted gjeng med ditto musikk og begynne å spille bordtennis etter midnatt. Jeg er ikke i furie-modus (ennå...), håper noen andre føler seg kallet snart...
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2023 #35799 Skrevet 17. juni 2023 Ble det du eller noen andre som ble furie???
Daria Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #35800 Skrevet 17. juni 2023 De forsvant på egen hånd etter hvert. Ved siden av å bli irritert, blir jeg stadig litt naivt overrasket over at man tydeligvis ikke tenker på at det finnes andre mennesker i verden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå