Daria Skrevet 4. juni 2023 Forfatter #35721 Skrevet 4. juni 2023 God søndag fra min favorittprest på twitter
Daria Skrevet 5. juni 2023 Forfatter #35722 Skrevet 5. juni 2023 I dag har jeg imponert psykofysio med styrke og magemuskler (en setning som burde være ironisk ment, men ikke er det...) og fascinert henne med alle måtene svimmelheten min kan trigges på. Etterpå tok jeg bussen hjem og leste en hel roman, et kapittel i psykologiboka og hadde framgang i Amtmannens døtre, samt spiste opp resten av vaflene fra i går. Produktivitet kommer i mange former
Daria Skrevet 5. juni 2023 Forfatter #35723 Skrevet 5. juni 2023 Daria skrev (På 3.6.2023 den 16.44): 03.06: En lest, ingen kjøpt. Walter Kempowskis All for nothing foregår i januar 1945 i Øst-Preussen, som jeg etter hvert innså at var den tyske betegnelsen på det jeg kjenner som Kalingrad-enklaven, som ligger mellom Polen og Litauen. Et geografisk poeng som gjorde ting litt klarere (ikke det eneste stedsnavnet jeg googlet underveis . utfordringen ved å lese tysk oversatt til engelsk). I et gammelt herskapshus bor to kvinner og et barn (og tre utenlandske tjenere) i relativ isolasjon og velstand, mens realitetene, krigen og russerne rykker nærmere for hver besøkende som finner veien innenfor portene. Deres verden er, til tross for omstendighetene på mange måter lukket og selvsentrert, med mer fokus på det som har vært enn det som er, til alt rakner. En bok som effektivt formilder en troverdig opplevelse av krigs mange sider, uten å bli hverken sentimental eller unødvendig brutal. 05.06: To lest, ingen kjøpt. Sveriges statsminister er skutt på åpen gate en kald februarkveld midt på 80-tallet. 30 år senere kommer en journalist over nye, sjokkerende opplysninger. Lena Anderssons nye roman Koryfeene har undertittelen En konspirasjonsroman og den etter hvert avdøde ministeren heter Carl Stjärne, men enhver likhet med virkeligheten må nok sies å være bevisst og tilsiktet... Ettersom jeg knapt var seks år da Palme ble skutt (og ikke er svensk) er det nok en del referanser både til personer og hendelser som går meg hus forbi, men hvis omtalen av den norske spionen Terje Fyrbåk er symptomatisk, er det mange av dem... I god Andersson-ånd er det skapt, ironisk og med idéroman-tendenser - og forhåpentligvis et stykke unna sannheten
Daria Skrevet 5. juni 2023 Forfatter #35724 Skrevet 5. juni 2023 Darias rojale opplysningstjeneste kan fortelle at det har blitt født en ny etterkommer etter dronning Elizabeth - prinsesse Eugenie har fått en sønn til. Det betyr at hun faktisk var åtte måneder gravid da hun satt gjennom den lange kroningsgudsseremonien - det er ganske imponerende (og tyder på at formen har vært grei).
Daria Skrevet 5. juni 2023 Forfatter #35725 Skrevet 5. juni 2023 Jeg har en synål på avveie. Jeg reparerer klær mens jeg ser QI og hadde nålen mellom leppene mens jeg festet tråden, og så fniste jeg og den forsvant (utover...)
Sauen Shaun Skrevet 6. juni 2023 #35726 Skrevet 6. juni 2023 Daria skrev (10 timer siden): Jeg har en synål på avveie. Jeg reparerer klær mens jeg ser QI og hadde nålen mellom leppene mens jeg festet tråden, og så fniste jeg og den forsvant (utover...) Takk og lov at den forsvant utover… 1
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35727 Skrevet 6. juni 2023 Og den er fortsatt forsvunnet - jeg regner med at jeg vil finne den igjen brått og uventet...
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35728 Skrevet 6. juni 2023 Hvis kjolen din er så subbesid at du må løfte den når du går på flatmark, er den elegante løsningen å løfte til midt på leggen, hvertfall ikke høyere enn kneet. Å løfte så du blotter halve låret ser bare vulgært ut. Dagens observasjon (fra en med lang erfaring når det gjelder å ferdes i lange skjørt...).
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35729 Skrevet 6. juni 2023 (endret) Kan noen lære den som tekster Symesterskapet på BBC at når man snakker om klær er det norske ordet for yoke bærestykke, ikke åk... Endret 6. juni 2023 av Daria
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35730 Skrevet 6. juni 2023 Daria skrev (På 2.6.2023 den 12.02): Radioen på fysikalske byr stadig på nye Oi, den sangen kan jeg jo - hvilken er det?-øyeblikk. I dag denne Backstreet Boys-klassikeren jeg ikke hadde hørt på mange år (men som den boyband-kjenneren jeg er, kan jeg som regel identifisere dem på stemmen Det dukket også opp en Westlife-sang - jeg hørte at det var dem før jeg hadde hørt nok av melodien til å kjenne igjen sangen ). Det gjør seg jo med en kjærlighetsballade når jeg pleier omgang med min nye venn (jeg gjorde et forsøk på å øke belastningen i dag - så gode venner er vi visst ikke ennå)... Jeg kan melde om framskritt (vi får vel kalle det det) i vennskapet i dag Den følelsen når treningsøkten går bedre enn ventet på flere områder - den er ganske god...
Sauen Shaun Skrevet 6. juni 2023 #35731 Skrevet 6. juni 2023 Daria skrev (1 time siden): Jeg kan melde om framskritt (vi får vel kalle det det) i vennskapet i dag Den følelsen når treningsøkten går bedre enn ventet på flere områder - den er ganske god... Så bra Det er en veldig god følelse
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35732 Skrevet 6. juni 2023 Jeg hadde også et par mindre elegante nedstigninger fra balanseputen - jeg skylder på at fysio kastet et par dårlige baller...
Daria Skrevet 6. juni 2023 Forfatter #35733 Skrevet 6. juni 2023 Kungen taler på Skansen (Stockholm ) på svenska flaggans dag. Det er en av de merkeligere nasjonaldager, de markerer ingen konkret enkelthendelse og har ingen store feiringstradisjoner - det føles litt konstruert.
Daria Skrevet 7. juni 2023 Forfatter #35734 Skrevet 7. juni 2023 Det jeg først og fremst festet meg ved i denne artikkelen om vanningsforbud - jeg har tross alt ingen hage å bekymre meg for - var det faktum at det er en giraff inne på Skullerud vanningsanlegg...
Daria Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #35735 Skrevet 8. juni 2023 Underveis i Tsjaikovskys Tornerose-ballett i operaen i går innså jeg at jeg kunne tekst til musikken. Hodet sa Disney, logikken tilsa at det burde være fra deres Tornerose-versjon - og youtube kunne bekrefte...
Daria Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #35736 Skrevet 8. juni 2023 Daria skrev (På 5.6.2023 den 20.51): 05.06: To lest, ingen kjøpt. Sveriges statsminister er skutt på åpen gate en kald februarkveld midt på 80-tallet. 30 år senere kommer en journalist over nye, sjokkerende opplysninger. Lena Anderssons nye roman Koryfeene har undertittelen En konspirasjonsroman og den etter hvert avdøde ministeren heter Carl Stjärne, men enhver likhet med virkeligheten må nok sies å være bevisst og tilsiktet... Ettersom jeg knapt var seks år da Palme ble skutt (og ikke er svensk) er det nok en del referanser både til personer og hendelser som går meg hus forbi, men hvis omtalen av den norske spionen Terje Fyrbåk er symptomatisk, er det mange av dem... I god Andersson-ånd er det skapt, ironisk og med idéroman-tendenser - og forhåpentligvis et stykke unna sannheten 07.06: To lest, tre kjøpt. Jeg fikk jo bursdagsgavekort fra Bokklubben, ergo lå det tre bøker i postkassen i går... En bok om britisk historie (denne gangen rent politisk, uten sosietet og kongelige...), en biografisk roman med den besnærende tittelen Personal librarian - om en svart kvinne som utgor seg for å være hvit og får jobb hos J. P. Morgan og musikalstjerne Michael Balls debutroman om, sjokkerende nok, teater...
Daria Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #35737 Skrevet 8. juni 2023 Akkurat det jeg har savnet i de siste ukers form-og-fatigue-karusell - ryggvondt... Jeg bøyde meg og plutselig hogg det til. Det skjer fra tid til annen og stort sett er det verste over på tre dager med paracet og voltarol (og klok av skade sørger jeg for å ha begge deler i hus). En uanstendig munter legevaktlege slo en gang fast at det var ganske vondt, men helt ufarlig, og fysio sa omtrent det samme forrige gang det skjedde - smertestillende, bevegelse og tid, så ordner det seg. Men det var jo litt synd med dette middagsbesøket jeg skulle på i dag...
Roadrunner Skrevet 8. juni 2023 #35738 Skrevet 8. juni 2023 Jammen, ryggvondt trenger du da vitterlig ikke!
Daria Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #35739 Skrevet 8. juni 2023 Jeg syntes jo strengt tatt det holdt med det jeg har... Gangen har umiskjennelige hint av Bestemor Duck over stuegulvet og elegant er ikke ordet for å beskrive nedstigningen når jeg setter meg. Kroppen har vel egentlig bare godt av litt bevegelse og en liten tur ut, men jeg vegrer meg foreløbig - vel så mye av forfengelighet som av smerte
Sauen Shaun Skrevet 8. juni 2023 #35740 Skrevet 8. juni 2023 Æsj… Ryggvondt trenger du ikke i tillegg til alt det andre du har… Håper det ikke blir langvarig Og vondt i forfengeligheten er heller ikke greit…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå