Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (36 minutter siden):

OK, kan  vi kvitte oss med Reka nå? 

Veldig gjerne… 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det  er jo skandale, rett og slett. Alle kan ryke på en smell og et uheldig tap mot spillets gang, men vi er jo ikke der hverken i dag eller så langt i sesongen generelt.

Skrevet

Dagens ord :Rexit... :fnise: 

Skrevet

Lyn utlikner mot Enga - jeg får trøste meg med det... (og LSK ligger under mot Ull/Kisa - det var dette med at andres ulykke heller ikke er å forakte... :plystre: ).

Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Dagens ord :Rexit... :fnise: 

Det ordet liker jeg… :nigo:

Daria skrev (4 minutter siden):

Lyn utlikner mot Enga - jeg får trøste meg med det... (og LSK ligger under mot Ull/Kisa - det var dette med at andres ulykke heller ikke er å forakte... :plystre: ).

Stabæk er også ute. Ikke dumt det heller… 

Skrevet

Stjørdals-keeperens neste plan, etter å ha blitt tatt ut til U21-EM og cup-seier over Rosenborg på samme dag: Gå på vannet :rulle: 

Sauen Shaun skrev (5 minutter siden):

Stabæk er også ute. Ikke dumt det heller… 

Og slapp inn et mål mer - man får ta den trøsten man får :fnise: 

Skrevet

Lurer på hvordan han har tenkt å gjennomføre den planen… :rulle: 

Ja, her får man nyte de små gledene man har… :fnise:

Skrevet

Der var Lillestrøm også ute...

NRK truet jo med å ha kamera på ham i morgen for å dekke forsøket :fnise: 

Skrevet

Det stuntet bør filmes… :ler: 

Skrevet

Pride for musikalnerder. Det virkelig imponerende er at de ikke har endret et ord av sangteksten - men de har snudd intensjonen i Javerts linjer (dette er musikalnerding på viderekomne :fnise: ). Det er mulig jeg fikk litt gåsehud akkurat da...

Skrevet

Alternativ tastatur-lyd: Når man har så lange løsnegler at de smeller mot skjermen for hver berøring. Øyeblikksbilde fra Frognertrikken...

Skrevet

Hun likte tydeligvis lyden selv, da - da hun hadde tastet fra seg, ble hun sittende og tromme med neglene mot vinduskarmen... Og når jeg først er i det pedantisk misantropiske hjørnet, kan jeg også presentere hun som blokkerte fortauet da jeg var på vei hjem. Hun hadde plassert sin store handlepose på tvers og så seg selv på tvers ved siden av for å være sikker på å stå mest mulig i veien, dypt konsentrert  om mobilen og uten øyne og øre for verden rundt seg. -Unnskyld, du står veldig midt i veien, påpekte jeg (teknisk sett kunne jeg sikkert smøget meg rundt henne, men jeg kom sliten fra fysio og var ikke så føyelig) og hun så opp og tok allernådigst et lite skritt til siden, uten et ord eller en antydning til å prøve å innskrenke seg en smule. Alle kan stille seg klønete til i et øyeblikks uoppmerksomhet, men de fleste av oss vil jo si Oi, beklager og gjøre noe med det når det blir påpekt...

Skrevet

Radioen på fysikalske byr stadig på nye Oi, den sangen kan jeg jo - hvilken er det?-øyeblikk. I dag denne Backstreet Boys-klassikeren jeg ikke hadde hørt på mange år (men som den boyband-kjenneren jeg er, kan jeg som regel identifisere dem på stemmen :fnise: Det dukket også opp en Westlife-sang - jeg hørte at det var dem før jeg hadde hørt nok av melodien til å kjenne igjen sangen :plystre: ). Det gjør seg jo med en kjærlighetsballade når jeg pleier omgang med min nye venn (jeg gjorde et forsøk på å øke belastningen i dag - så gode venner er vi visst ikke ennå)... :ler: 

Skrevet

Jeg syntes den lille hunden som kom mot meg på fortauet da jeg var ute på en kveldstur til butikken hadde så merkelig fasong. Da den kom nærmere, innså jeg hvorfor - den gikk på forbeina. Noen går med nesa i sky, andre med halen... 

Skrevet

Hvorfor kan ikke klær og sko enten passe eller ikke passe, heller enn å legge seg i gråsonen den kan jo brukes, men...? Jeg bestilte meg sandaler for et par uker siden og fikk endelig hentet dem i dag (siden postnord fant ut at det ikke passet dem å levere dem som ønsket i pakkeboksen jeg går forbi flere ganger i uka, og heller levere dem på 7-eleven som ligger midt mellom to trikkestopp og er en lang omvei ved enhver anledning, med mindre jeg skal i Slottsparken. Ergo ble en tur i Slottsparken dagens plan...). De er ikke egentlig for store (bare en tanke for lange), de sitter greit på foten, de er fullt brukbare - de er bare ikke helt der. Da koker det ned til spørsmålet om det er verdt bryet å returnere dem, og med tanke på at  de koster 1200 tenker jeg at svaret er ja... Men jeg fikk meg hvertfall en fin tur i parken i dag, med lesing under trær og syrinbusker, og nå ligger det vel an til en reprise på mandag, ettersom pakken skal returneres fra samme sted... 

Skrevet

Sko til den prisen bør passe perfekt, hvis ikke er det absolutt en god plan å returnere dem ja… 

Skrevet

03.06: En lest, ingen kjøpt.

Walter Kempowskis All for nothing foregår i januar 1945 i Øst-Preussen, som jeg etter hvert innså at var den tyske betegnelsen på det jeg kjenner som Kalingrad-enklaven, som ligger mellom Polen og  Litauen. Et geografisk poeng som gjorde ting litt klarere (ikke det eneste stedsnavnet jeg googlet underveis . utfordringen ved å lese tysk oversatt til engelsk). I et gammelt herskapshus bor to kvinner og et barn (og tre utenlandske tjenere) i relativ isolasjon og velstand, mens realitetene, krigen og russerne rykker nærmere for hver besøkende som finner veien innenfor portene. Deres verden er, til tross for omstendighetene på mange måter lukket og selvsentrert, med mer fokus på det som har vært enn det som er, til alt rakner. En bok som effektivt formilder en troverdig opplevelse av krigs mange sider, uten å bli hverken sentimental eller unødvendig brutal.

Skrevet
Sauen Shaun skrev (4 minutter siden):

Sko til den prisen bør passe perfekt, hvis ikke er det absolutt en god plan å returnere dem ja… 

Det er noe med det - hadde de kostet 400 hadde det vært mer sannsynlig at jeg hadde tenkt skitt au og gitt dem en sjanse...

Skrevet

Vegetartaco til middag. En naturlig følge av at jeg glemte å ta ut kylling fra fryseren i tide... :fnise: 

Skrevet

-Det må snø oppover på Mallorca 17. mai for at Vålerenga skal kunne snu dette...

NRK... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...