Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Plutselig ramlet denne ned i hodet - jeg vil påstå at både sangen og mannen har holdt seg bra (og ja, videoen er 12 år gammel, men det er vel ytterlige 12 år siden jeg var borti noen av dem...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Daria skrev (På 21.4.2023 den 15.43):

Min Etsy-erfaring fra de siste par måneder...

[...]
3)Pakken kom flere uker etter anslått leveringstid. Sendt fra Taiwan, ikke Australia, med bare en postboks-avsender. da jeg  åpnet konvolutten fant jeg en ny, forseglet konvolutt adressert til en annen mottaker i Norge, og i den konvolutten lå det noe helt annet enn den brosjen jeg hadde bestilt(og jeg tror neppe det var en phone case, som var beskrivelsen på den andre konvolutten, heller. Mer en beholder for tannpirkere...). Ikke noe følgebrev av noe slag. Jeg har sendt beskjed til selger, men har ikke så store forhåpninger.

Det er ikke sikkert jeg gjør dette til en vane...

Daria skrev (På 28.4.2023 den 19.44):

Etter litt kommunikasjon med selger fikk jeg valget mellom ny forsendelse eller pengene tilbake, så jeg krysser fingrene for at  den faktisk kommer fram denne gangen...

Den som venter på noe godt, får en veldig søt jordbær-brosje i posten til slutt :strix: Den var faktisk finere enn forventet, den var billig og selger skal ha pluss for å ha ordnet opp og vært ryddig.

Jeg har hatt et par timers hyggelig skravling med Sauen, det var lenge siden sist :skravle: 🍵 Etterpå fikk jeg hentet en bok, siden jeg først var i Bjørvika og den har vært utlånt på Majorstua. Nå venter jeg i angst og spenning på hvordan kvelden skal utvikle seg - kaféen  dro i gang grillfest med ekstra høyt lydnivå og en tåke av tennvæske (jeg lukket alle vinduer, det hjalp ikke  nevneverdig for noen av delene) før klokka var 12, men da jeg kom tilbake nå var det så stille og fredelig at jeg kan ha verandadøren åpen. Enten har de fått påpakning eller så er det stille før stormen...

Endret av Daria
Skrevet

⚠️ MC-spoiling ⚠️ 

Spoiler

Julie! :grine: Hvis ikke Daniel - med tidenes krisehåndtering i dag  - ikke tar det nå, blir jeg snurt. Jeg kan under tvil akseptere Keyma, men Bilie og Sarah har jo ikke personlighet...

Skrevet

Takk for hyggelig skravling :skravle: i dag. Veldig kos å se deg igjen. Satser på at det ikke blir år til neste gang. 

Skrevet

Hjemme allerede?

Skrevet

Jepp. Var hjemme 22.05 :veslejenta:

Skrevet

Da har det jo gått relativt radig og køfritt...

Skrevet

Det var ikke kø noe sted. Og vi hadde bare to små pauser. Den ene for å fylle bensin, og den andre for å kjøpe hver vår pølse i brød (også kalt middag). 

Skrevet
Daria skrev (16 timer siden):

⚠️ MC-spoiling ⚠️ 

Skjul innhold

Julie! :grine: Hvis ikke Daniel - med tidenes krisehåndtering i dag  - ikke tar det nå, blir jeg snurt. Jeg kan under tvil akseptere Keyma, men Bilie og Sarah har jo ikke personlighet...

:grine:  Så enig. Nå MÅ Daniel klare det. :pls: 🤞

Skrevet
Sauen Shaun skrev (8 minutter siden):

:grine:  Så enig. Nå MÅ Daniel klare det. :pls: 🤞

Enig! 

Men er det bare jeg som føler Julie mistet det litt på målstreken fordi stekeovnene allerede var fylt opp? Uansett eget ansvar forsåvidt, men tviler på at kakene hadde blitt brent om hun hadde hatt egen ovn til disposisjon. :kjefte:

Skrevet

Jeg stusset litt på at de stekte flere ting i samme ovn, både med tanke på innstilt temperatur og at det må bli mye åpning av ovnsdøren underveis. Men det er jo en del av spillet :vetikke: Nå forsvinner jo også gleden av å se forholdet mellom Daniel og Julie, de har helt klart funnet tonen. Hvem skal Daniel slenge alle blødmene sine til nå...?

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Hvem skal Daniel slenge alle blødmene sine til nå...?

Han mangler lydhør mottaker ja, men de er vel på vei inn i finaleuka så det er ikke så mye  tid igjen for blødmer uansett hvordan det går eller ikke går. 

Skrevet
Daria skrev (På 17.5.2023 den 21.14):

17.05: Ni lest,  tre kjøpt.

Eskil Skjeldals Byrået er en roman om et begravelsesbyrå. Det ligger i en liten by nordpå og drives av Olav, som er kom flyttende sørfra for 15 år siden. Førsteinntrykket av Olav er at han kanskje ikke er den mest oppegående sosialt sett, men han viser seg å være veldig god med klientene sine. Historien fortelles primært gjennom dødsfallene Olav håndterer (her ligger det en potensiell novellesamling og vaker) og noen tilbakeblikk - vi får brokker og antydninger om Olavs forhistorie og hva som har ledet ham fit haner, men ingen klare svar - og det er egentlig helt greit.

20.05: Ti lest, tre kjøpt.

Oppbruddstid av Carmen Korn er oppfølgeren til Døtre av en ny tid, som jeg leste for et par uker siden. Der handler fortsatt  om fire venninner i Hamburg og deres familier og omgangskrets, nå på 1950- og -60-tallet. Krigen hviler fortsatt tungt over alt og alle, men det går mot bedre tider - stort sett. Jeg blir igjen sugd inn i dette universet og sluker hele boka på et drøyt døgn, og er litt lei meg for at jeg må vente på bind tre. Det foreligger på tysk, men det hjelper jo ikke meg...

Skrevet

Lydsporet til en av nattens drømmer. Nei, jeg har ingen ytterligere forklaring eller kontekst (og ja, det  burde selvfølgelig heller vært Queen of the night når jeg først skulle i The Bodyguard-territorium...)... :ler: 

Sosiale planer klokka 11 en søndag - sånn  går det når langveisfarende som var i konfirmasjon i går skal reise hjem i dag.

Skrevet (endret)

Et par timers kaféskravling og litt lesing på bryggen etterpå - slik går en formiddag :sol: Denne måneden har jeg ved tre forskjellige anledninger truffet venninner jeg ikke har sett på årevis - det har vært så hyggelig  :strix: 

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Høres ut som en perfekt formiddag :strix: 

Og ja, det er hyggelig å se igjen venner man ikke har sett på lenge.  :strix:

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

I morgen er psykofysio tilbake etter tre ukers fravær, det blir godt (med visse krevende unntak, mistenker jeg :fnise: ). Ikke minst blir det greit å få testet, både hos henne og hos fysio på tirsdag, litt mer om hvor påvirket formen er av denne siste smellen (sannsynlig tema også hos psykologen onsdag, mvh helgardering) også mer enn 500 meter hjemmefra og med eksterne utfordringer. Etterpå har jeg planer om å markere sommerens ankomst og Dronningsparkens sesongåpning - der finnes lesebenker både under syriner og kastanjer. Kanskje finnes der andunger også...?

Skrevet

Godt å få sjekket litt. 

Her har jeg hatt lørdag eller søndag i flere dager nå. Har jobbet to dager denne uken og hatt følelsen av skikkelig langfri. Det har vært veldig godt. Selv om hjernen har slitt med dagene. 

Skrevet

Det skal jo ikke så mye uregelmessigheter til før man går i surr - og det hjelper ikke når det er avisfrie dager, for de av oss som holder sånt. Ulempene med disse fridagene er at det er så mye folk overalt - på tide at de kommer seg tilbake på jobb nå :fnise: 

Skrevet

Jeg lærer stadig nye ting om kroppen min - i dag at når jeg trekker skulderbladene sammen, gjør jeg det ikke helt likt på begge sider. -Kjenner du hva du gjør forskjellig?, spør psykofysio og  er strålende fornøyd når jeg klarer å finne ut av det,  som involverer at jeg løfter den ene skulderen mer enn den andre. Hva jeg skal med denne kunnskapen? Ingen anelse, men min indre skoleflinke elev liker å svare riktig :fnise:

Det var ingen andunger å se i Dronningparken, men overvekten av andriker i dammen tyder på at damene er opptatt med å ruge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...