Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35541 Skrevet 11. mai 2023 Det er ikke pent å lyve - de har på ingen måte all been fantastic...
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35542 Skrevet 11. mai 2023 Har ikke Edward fulgt med på generalprøven? Dem finlandssvenske kommentatoren kom med et forhåndsvarsel om å se etter Peppa pig...
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35543 Skrevet 11. mai 2023 Hvem skal vi tro ryker i kveld, da... Danmark, Hellas, San Marino, Romania, Island og Georgia titter opp fra min krystallkule.
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35545 Skrevet 11. mai 2023 Måns var naken på ESC-scenen - hva skal han vel med glitterboksere...
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35546 Skrevet 11. mai 2023 Daria skrev (På 10.5.2023 den 20.50): 10.05: Fem lest. tre kjøpt. Ikke si at du er redd av Giuseppe Catozzella er en roman basert på en sann historie, om det somaliske løpetalentet Samia Yusuf Omar som deltok i OL i Beijing i 2008 og omkom i et forsøk på å krysse Middelhavet i 2012. Boka bygger i stor grad på samtaler Catozzella har hatt med Omars eldre søster og følger henne fra hennes jevnaldrende kamerat utnevner seg selv til treneren hennes når de er 8 år gamle, gjennom motgang, oppturer og flukt til det ender så tragisk. Det er en sterk historie, som var helt ukjent for meg. Boka er skrevet i første person og jeg spør meg innimellom om i hvor stor grad en italiensk mann kan skape en troverdig stemme for en ung og fattig somalisk jente, men det oppleves som en effektiv fortellermåte heller enn forstyrrende. 11.05: Seks lest, tre kjøpt. En linje i verden av Dorthe Nors er en essaysamling om den danske vestkysten. Nors oppsøker steder fra Skagen til Fanø (og med et par avstikkere til Tyskland og Nederland) og skriver om nåtid og fortid, kalkmalerier og fyrtårn, skipsforlis og egen barndom. Det er mange år siden jeg var på de trakter, men jeg kjenner igjen enkelte steder og severdigheter, som Strandingsmusem St George, som gjorde inntrykk da jeg var 15. (Jeg leste ut boka før semifinalen begynte, men drag queenene og ungene la så fint til rette for en skrivepause...)
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35547 Skrevet 11. mai 2023 Spania har potensiale til å bli slitsom...
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35548 Skrevet 11. mai 2023 Skal vi anta at den ene av ukrainerne har tilbragt hvertfall deler av livet på helt andre steder?
Daria Skrevet 11. mai 2023 Forfatter #35549 Skrevet 11. mai 2023 Daria skrev (33 minutter siden): Hvem skal vi tro ryker i kveld, da... Danmark, Hellas, San Marino, Romania, Island og Georgia titter opp fra min krystallkule. Många favoriter kvar, sier Edward med to finaleplasser igjen - og jeg traff på ti av ti
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35551 Skrevet 12. mai 2023 Når fysiotimen flyttes fra 9.30 til 13 (varslet i går), blir morgenen sen og avslappet. Dagens øvrige hovedplan er fortsatt biblioteket, jeg håper fortsatt at den tyske oppfølgerboka jeg bestilte på fredag skal dukke opp i løpet av formiddagen (men jeg har uansett tre andre å hente).
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35552 Skrevet 12. mai 2023 Jeg synes jo jeg skal ha for innsats og utholdenhet når jeg holder på til jeg nesten bokstavelig talt kneler - fysio rykket nærmere uvanlig raskt. To runder gikk greit, men det tok bare fire utfall før det ble åpenbart at en tredje runde ikke var på planen i dag. Onsdagens fatigue-smell er ikke et helt avsluttet kapittel...
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35553 Skrevet 12. mai 2023 Kaféen utenfor spiller Michael Jacksons Human Nature og kroppen kjenner det rykke i etterlevninger av for lengst glemt 30 år gammel jazzballett-koreografi. Hadde noen spurt meg for en halvtime siden om jeg hadde danset til denne ville jeg svart nei, men kroppen husker...
Sauen Shaun Skrevet 12. mai 2023 #35554 Skrevet 12. mai 2023 Daria skrev (2 timer siden): Jeg synes jo jeg skal ha for innsats og utholdenhet når jeg holder på til jeg nesten bokstavelig talt kneler - fysio rykket nærmere uvanlig raskt. To runder gikk greit, men det tok bare fire utfall før det ble åpenbart at en tredje runde ikke var på planen i dag. Onsdagens fatigue-smell er ikke et helt avsluttet kapittel... Du skal absolutt ha for innsats og utholdenhet. Daria skrev (1 time siden): Kaféen utenfor spiller Michael Jacksons Human Nature og kroppen kjenner det rykke i etterlevninger av for lengst glemt 30 år gammel jazzballett-koreografi. Hadde noen spurt meg for en halvtime siden om jeg hadde danset til denne ville jeg svart nei, men kroppen husker... Utrolig hva kroppen husker…
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35555 Skrevet 12. mai 2023 Fra kveldens første MC-episode ønsker jeg meg Daniels dessert og Julies vannmelonøredobber 🍉
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35556 Skrevet 12. mai 2023 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Utrolig hva kroppen husker… Det er helt merkelig. Jeg ser det når jeg spiller piano også - jeg kan finne fram noe jeg ikke har spilt på mange år og det sitter fortsatt i fingrene. Inkludert de samme feilene
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35557 Skrevet 12. mai 2023 Jeg beklager at jeg er fordomsfull og dømmende nå, og i tillegg barnløs og derfor uten lov til å uttale meg om sånt, men Billie har en datter på under to år og har vært borte det siste halvåret for å delta på reality-tv? Det synes jeg faktisk er ganske drøyt, og litt for lettvint å trøste seg med at når mor er lykkelig, er barnet lykkelig.
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35558 Skrevet 12. mai 2023 Det er selvfølgelig fullt mulig at det er jeg som har vært uoppmerksom og ikke fulgt med, men det kom litt overraskende på meg at Mindy sier hun kom tilbake for å være en stemme for urbefolkningens tradisjoner - det har gått meg hus forbi i 50 episoder...
Roadrunner Skrevet 12. mai 2023 #35559 Skrevet 12. mai 2023 Jeg henger litt etter... Julie har akkurat spilt pinsen sin, og Aldo og Billie jobber med agurk og wasabi. Og siden du sier Billie fremdeles er med så betyr vel det at Aldo ryker om litt?
Daria Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #35560 Skrevet 12. mai 2023 Det kan jo være en nærliggende konklusjon - med mindre jeg har grunnet på Billies morskap det siste døgnet og først nå har fått satt ord på det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå