Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35401 Skrevet 6. mai 2023 Seremoniens mest rørende øyeblikk når William kneler og avlegger ed til sin far - aller mest fordi det åpenbart var så følelsesladet for kong Charles.
Skravla Skrevet 6. mai 2023 #35402 Skrevet 6. mai 2023 Daria skrev (19 minutter siden): Seremoniens mest rørende øyeblikk når William kneler og avlegger ed til sin far - aller mest fordi det åpenbart var så følelsesladet for kong Charles. Og så gir en klem etterpå.
Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35403 Skrevet 6. mai 2023 Jeg begynner å bli lunsj-sulten - og da jeg spiste frokost var en del av gjestene allerede på plass i kirken. Sånne arrangementer er ikke for de svake. For ikke å snakke om hvor lange dokøene vil bli etterpå... Men nå er vi på side 45 av det 50 sider lange programmet, så det nærmer seg.
Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35404 Skrevet 6. mai 2023 Den gullvognen er en påminnelse om at Disney har hentet sin inspirasjon fra virkeligheten...
Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35405 Skrevet 6. mai 2023 (endret) Prinsesse Anne, 72 år, skal nå ri bak sin brors vogn tilbake til slottet. Etter en to timer lang gudstjeneste. Hennes 14 år yngre bror skal kjøre i en av vognene... Endret 6. mai 2023 av Daria 1
Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35406 Skrevet 6. mai 2023 Oversiktsbildet av så mange militære som tar av seg hodeplagget akkurat samtidig - det er jo et ganske imponerende skue.
Daria Skrevet 6. mai 2023 Forfatter #35407 Skrevet 6. mai 2023 Og da var det over... Kongen er behørig salvet, kronet og hyllet, og det mest problematiske har vært været -but this is Britain, som en av kommentorene konkluderte Oi, en ekstra curtain call på balkongen. De så på hverandre, sa - Skal vi ikke benytte anledingen? og kom ut en gang til
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35408 Skrevet 7. mai 2023 Te-trakter. Jeg likte tanken, men i praksis ser det jo bare ut som mer styr enn å bruke vannkoker og presskanne/teegg/pose. Jeg har lest under magnoliatreet igjen, og under et annet uidentifisert tre omringet av duer på flørter'n. Nå lader jeg opp til kveldens kroningskonsert med litt Bake-off - BBC har kommet sesongen med min favorittdeltaker Henry, the sophisticated toddler (med slips) (nå miljø-journalist i The Times...).
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35409 Skrevet 7. mai 2023 Daria skrev (På 4.5.2023 den 21.20): 04.05: En lest, tre kjøpt. Daisy Jones & the Six av Taylor Jenkins Reid er historien om en rockebands vekst og fall på 70-tallet. Den er skrevet som en dokumentar, hvor alle involverte kommer til orde hele veien, med alle de store og små motsetningene som alltid oppstår når flere skal fortelle samme historie. Denne mosaikk-komposisjonen bidrar til å holde interessen oppe en stund, men etter et par hundre sider begynner det å bli slitsomt at synsvinkelen stadig skifter, ofte etter bare 2-3 setninger, og selve plottet er ganske uspennende og forutsigbart. Det krangles, det skrives sanger (det er i en lang sekvens om samskriving at interessen min virkelig dabber av og aldri tar seg opp igjen), det tas dop og det som skal være den store, dramatiske finalen er egentlig mest søtsuppe. Siden jeg oppdaget at en av bøkene jeg nylig leste var del av en trilogi, måtte jeg jo bestille den siste jeg manglet - og som alltid er det ikke mulig å bestille bare én bok... Tre pocketromaner i kjekk ta-med-på-tur-størrelse. 07.05: Tre lest, tre kjøpt. -She was a woman of iron wil and monumantal stupidity, sa en gang en historiker i en dokumentar om tsarina Alexandra. Etter å ha lest Carolly Ericksons biografi Alexandra : The last tsarina, tror jeg naiv og virkelighetsfjern er mer nærliggende ord enn direkte dum, men det er jo vanskelig å se bort fra at hun og hennes minst like ubrukelige mann tsaren var fullstendig uegnet til å lede et land som Russland. Biografien har noen hull og mangler (som når det står hvor preget Alix var av tapet av sin nærmeste venninne, og denne venninnen aldri har vært nevnt før), men er stort sett interessant lesning. Alt jeg har slukt de drøyt 400 sidene i Døtre av en ny tid av Carmen Korn på et drøyt døgn, sier jo litt om hvor fengende den er. En sånn type roman hvor jeg tror på karakterene og blir revet med av plottet, som er komplekst uten å bli for avansert og utfordrende. Handlingen kretser rundt fire kvinner i Hamburg, som når boka åpner rett etter at første verdenskrig er over, alle er i slutten av tenårene, og deres liv fram til etter at også neste verdenskrig er overstått. Dette er første bind i en trilogi, og den slutter på et vis som gjør meg veldig glad for at annet bind også foreligger på norsk allerede - og forhåpentligvis venter på meg på Deichman om bare noen dager...
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35410 Skrevet 7. mai 2023 Christina Aguilera gjorde jo Reflections så mye bedre enn dette neket iført sengeteppe med push-up (og ja, konserten er i gang...).
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35411 Skrevet 7. mai 2023 Men åh - Romeo og Julie i tekst og dans til tonene av West Side Story
AprilLudgate Skrevet 7. mai 2023 #35412 Skrevet 7. mai 2023 Daria skrev (På 4.5.2023 den 21.09): Skittentøyskurven er tømt, en god mengde boksider konsumert (inne) og en kort, stavløs ettermiddagstur gjennomført - et godkjent dagsverk. Dessuten fant jeg en invitasjon til VIP-kveld hos Gudrun Sjödén i postkassen - et sikkert tegn på at jeg ikke trenger å kjøpe noe mer med det første... Dagens nye ord er korttidsseksuelle møter - psykologispråk for one night stand. Man ser jo for seg en psykologistudent på sjekkern - Hey baby, blir du meg hjem for et korttidsseksuelt møte? Korttidsseksuelt møte 😆😆😆😆 Jeg ser også her for meg kort - korttidsseksuelt. Dobbeltkort. Eventuelt trippel. Liten tass som holder ut veldig kort tid på ons. 🍰🌺
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35413 Skrevet 7. mai 2023 Det finnes sikkert et mye mer akademisk ord med mange flere stavelser for det Jeg sa at jeg aldri har vært borti så mange lange og avanserte ord som etter at jeg begynte å lese psykologobøker jeg strengt tatt ikke er faglig kvalifisert for, og psykologen lo og sa noe om stammespråk
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35414 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Kveldens beste - prinsesse Charlotte når hun ser pappa på scenen -Don't worry, unlike Lionel Ritchie I won't be going on all night long... Endret 7. mai 2023 av Daria
Daria Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #35415 Skrevet 7. mai 2023 Jeg får alltid litt ambivalente følelser av å se voksen-utgaven av Take That (Mark som var så kjekk ), men når de drar til med Never forget med kor og trommekorps og allsang våkner jo alle gamle fjortisinstinkter.
Daria Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #35416 Skrevet 8. mai 2023 Når psykofysio har ferie, må jeg fylle mandagen med andre ting. Drøyt 2, 5 timer lunsj med en tilreisende venninne jeg ikke har sett på mange år, for eksempel... Smørbrød, kake, te, skravling og latter, og jeg fikk noen bøker hun skulle kvitte seg med. Siden mitt eget utvalg når det gjelder litteratur og britisk historie er så mangelfullt...
Sauen Shaun Skrevet 8. mai 2023 #35417 Skrevet 8. mai 2023 Høres ut som den perfekte erstatning for psykofysio. Mye helse i en lunsj med skravling og masse latter.
Daria Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #35418 Skrevet 8. mai 2023 Litt usikker på hvor mye helse det var i den kaken (skjønt, det var jo gulrøtter involvert ), men utover det -ja, absolutt, og fagfolket er helt enig. Gammel KGer, for øvrig - faktisk den aller første jeg møtte IRL, for mer enn 15 år siden...
Sauen Shaun Skrevet 8. mai 2023 #35419 Skrevet 8. mai 2023 Tenker fagfolkene sier det er helt greit med den kaka jeg. Det er jo ikke hver dag du spiser lunsj og kake i sosialt lag…
Daria Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #35420 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har diskutert kakeutvalget på nærliggende kaféer med fysio, så jeg vet hvor hun står i den saken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå