Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan leve med både Belgia og Frankrike på topp tre, men Italia manglet jo på den topplisten...

Men hvis ikke alle nå er forberedt og klare til første semifinale på tirsdag, er det ikke min feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroningsdagen er i gang - jeg slo på BBC rett før katedralkoret begynte på oppvarmingsmusikken. 👑

Skrevet

-Well, someone's having a good time...

BBCs kommentator når Ant & Dec - smilende som alltid, kommer i bildet :fnise: Det er jo litt pussig å se tenåringsidoler fra 90-tallet som godt voksne gjester i en sånn setting.  Det skal vel ike utelukkes at Gary Barlow kan vake et sted i mengden også. Stephen Fry er selvfølgelig der, og vi har sett Lionel Ritchie, Nick Cave og Katy Perry -  det er jo en eklektisk gjesteliste, som også sier mye om hvordan verden har endret seg siden dronning Elizabeth  ble kronet.

Skrevet

Det er klart, skal man faktisk synes mens man står på galleriet i Westminster Abbey og synger, er ikke en knallgul kjole med en gigantstor dramatisk krage det dummeste valget.

Skrevet

Oi,  her snakker vi septer - man kan slå ihjel en voksen mann med den der...

Skrevet

Det var vel å merke ikke kongens - lederen for hhv Lords and Commons hadde hvert sitt.

Og der kommer det ridende musikkorpset - med pauker til hest :hoppe: 

Skrevet

Damen i grønn aftenkjole med bortimot bare skuldre hadde åpenbart hverken skjønt konseptet formiddagssantrekk eller gudstjeneste da hun kledde på seg - men ansiktsuttrykket tydet på at det hadde begynt å synke inn nå...

Skrevet

Lord Mayor of London, i et antrekk som sikkert både var høy mote og bredfult av symbolikk og betydning for noen århundrer siden... Dette er jo en dag for tradisjoner og seremonielle detaljer.

Skrevet

Kjolen til Cherie Blair ser ut til å være den mest komfortable plagget jeg har sett så langt, Hun er erfaren og vet hun skal sitte lenge i en sannsynligvis ganske kald kirke  på en kjølig og regnfull dag :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Og kongen er underveis...

Skrevet (endret)

Jeg har gått glipp av alle kjolene, men jeg ser kongen er underveis. Og jeg er glad jeg ikke har ansvar for noen av hestene i dag. Enkelte av hestene ser ikke helt komfortable ut med situasjonen…

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

Jeg la også merke til de hestene - det stresser meg alltid litt i sånne sammenhenger, jeg husker ulykken under kong Olavs begravelse.

Skrevet

Dyr er dyr, og man kan aldri stole helt på dem… De kan bli skremt av noe, også er det plutselig en ulykke… 

Skrevet

Den historien var ny for meg - BBCs kommentator forteller at da kong George III og dronning Charlotte skulle krones, ble ikke kroningsvognen ferdig i tide. I stedet ble de båret i prosesjonen - in his & hers sedan chairs.  

Skrevet

Prinsesse Eugenie og magen er på plass :gravid: At Harry stiller uten Megan er nokså spesielt, men under omstendighetene sannsynligvis den  beste løsningen likevel...

Skrevet

Tenk å være 8-9 år og få i oppgave å åpne hele kroningsgudstjenesten ved å snakke direkte til kongen.

Skrevet

Forskjellen på Church of Scotland og Church of England, synliggjort i prestenes antrekk.

Skrevet

Det er litt fascinerende at selv i vår multimediale tid hvor alt skal dekkes og deles og dokumenteres, er kroningens helligste øyeblikk fortsatt et privat øyeblikk mellom kongen og biskopen.

Skrevet

Jeg vil vite hvor Penny Mourdant kjøper bhene sine, den ser ut til å være god... 

Skrevet (endret)

Man får jo litt frysninger. Så mye historie, så mange ritualer og detaljer som en gang hadde stor betydning - og alt det symbolske, både i det gamle og i det nye, som at representanter fra så mange kirkesamfunn og religioner deltar.

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...