Daria Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #35342 Skrevet 4. mai 2023 Avtalefri dag, hva den skal brukes til kommer litt an på om vaskekjelleren er ledig når jeg har spist frokost...
Daria Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #35343 Skrevet 4. mai 2023 Nå skal som kjent jeg være litt forsiktig med å uttale meg om andres kafévaner på tidlig formiddag (dere finner meg sannsynligvis på Espresso House i 10-tiden i morgen), men det er lov å synes det er litt spesielt når uteserveringen er full av relativt høyrøstede mennesker før klokka 11 på en vanlig torsdag...? Vaskekjelleren var ledig, så da er dagens hovedaktivitet fastlagt og igangsatt. Kanskje det blir litt balkonglesing etter hvert også - hvertfall når brunsjgjestene har hvint fra seg...
Sauen Shaun Skrevet 4. mai 2023 #35344 Skrevet 4. mai 2023 Her blir det straks en kafétur på esel og sau…
Daria Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #35345 Skrevet 4. mai 2023 Skittentøyskurven er tømt, en god mengde boksider konsumert (inne) og en kort, stavløs ettermiddagstur gjennomført - et godkjent dagsverk. Dessuten fant jeg en invitasjon til VIP-kveld hos Gudrun Sjödén i postkassen - et sikkert tegn på at jeg ikke trenger å kjøpe noe mer med det første... Dagens nye ord er korttidsseksuelle møter - psykologispråk for one night stand. Man ser jo for seg en psykologistudent på sjekkern - Hey baby, blir du meg hjem for et korttidsseksuelt møte?
Daria Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #35346 Skrevet 4. mai 2023 (endret) 04.05: En lest, tre kjøpt. Daisy Jones & the Six av Taylor Jenkins Reid er historien om en rockebands vekst og fall på 70-tallet. Den er skrevet som en dokumentar, hvor alle involverte kommer til orde hele veien, med alle de store og små motsetningene som alltid oppstår når flere skal fortelle samme historie. Denne mosaikk-komposisjonen bidrar til å holde interessen oppe en stund, men etter et par hundre sider begynner det å bli slitsomt at synsvinkelen stadig skifter, ofte etter bare 2-3 setninger, og selve plottet er ganske uspennende og forutsigbart. Det krangles, det skrives sanger (det er i en lang sekvens om samskriving at interessen min virkelig dabber av og aldri tar seg opp igjen), det tas dop og det som skal være den store, dramatiske finalen er egentlig mest søtsuppe. Siden jeg oppdaget at en av bøkene jeg nylig leste var del av en trilogi, måtte jeg jo bestille den siste jeg manglet - og som alltid er det ikke mulig å bestille bare én bok... Tre pocketromaner i kjekk ta-med-på-tur-størrelse. Endret 4. mai 2023 av Daria
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35347 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Daria skrev (På 4.5.2023 den 11.13): (dere finner meg sannsynligvis på Espresso House i 10-tiden i morgen) Som sagt... Først , så 🍵 🥐 og til slutt 📚 (tre levert, fire lånt (roman, essaysamling, psykologihistorie og en bok om kvinnelige forfatteres byliv). Dessuten fikk jeg vite mer enn jeg noen gang har hatt behov for om barnehageintriger fra en mor med utestemme på et bord et godt stykke unna på kaféen. Helt uten å å hørt den andre siden av historien, skjønner jeg at hun havner i konflikt med den innstillingen... Dagens store spørsmål er likevel knyttet til frisøren som hadde skilt med tilbud på Striper halvt hode... Endret 5. mai 2023 av Daria
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35348 Skrevet 5. mai 2023 Om noen skulle ha gått glipp av det, kan jeg meddele at det foregår et aldri så lite historisk rojalt arrangement på de britiske øyer i morgen. Jeg vil nok komme tilbake til dette flere ganger, men starter med å stusse litt på denne uttalelsen fra en kongehusekspert (er det en beskyttet tittel...?): – Men vi må ikke glemme at ekteskapet var ulykkelig og til slutt ble ødelagt. Slik jeg ser det, er det viktigere at Diana ble lykkelig enn kronet. Og at hun kom seg ut av en institusjon som hun ikke passet inn i. Tiden har vist at Camilla kanskje er bedre egnet til å leve som medlem av kongefamilien, sier Schulsrud-Hansen. Jeg er på ingen måte uenig i at skilsmissen til Charles og Diana var til det beste for alle parter, og at Camilla er bedre egnet som dronning på så mange måter (jeg ser ikke behovet for et kanskje her), men når man vet hvordan det endte for Diana relativt kort tid etter skilsmissen, virker det litt merkelig å snakke om at hun ble lykkelig. I hvilke grad hun kom seg ut av kongefamilien når sønnene hennes fortsatt var en så stor del av den (og hun fortsatt beholdt prinsessetittelen) er jo også diskutabelt.
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35349 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er på min tredje strake Bake-off-episode - energinivået tyder på at dagens økt tok på...
Sauen Shaun Skrevet 5. mai 2023 #35350 Skrevet 5. mai 2023 Her gikk man rett fra hard treningsøkt til beising av verandagulv. Nå har vraket inntatt sofaen, og eselet har lovet meg pizza til middag… Og jeg har fremdeles ikke noen kanal som viser Bake-off
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35351 Skrevet 5. mai 2023 Du har ikke BBC Nordic heller? De viser også nå - begge kanaler er på repriser, men hver sin sesong, og begge ligger hulter til bulter i tv-arkivet, så jeg har ikke helt kontroll på hva som går hvor. Men jeg har uansett sett alt flere ganger før, så det er ikke så viktig med sammenheng og kontinuitet og sånt
Sauen Shaun Skrevet 5. mai 2023 #35352 Skrevet 5. mai 2023 Mulig jeg har den. Har ihvertfall en BBC-kanal. Skal lete litt…
Sauen Shaun Skrevet 5. mai 2023 #35353 Skrevet 5. mai 2023 Har bare BBC-News, og den ser jeg aldri på
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35354 Skrevet 5. mai 2023 Det føles litt slemt å si at jeg har en ønskeliste for kveldens MC-eliminering, men det er vel ingen hemmelighet at det er noen jeg vil sørge mindre over enn andre... Samtidig, med både Daniel og Julie trygge, er det heller ingen jeg vil savne veldig dypt uansett.
Sauen Shaun Skrevet 5. mai 2023 #35355 Skrevet 5. mai 2023 Men jeg har TLC og håper Aldo pakker sekken og drar til nonna i kveld…
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35359 Skrevet 5. mai 2023 Men altså, hverken Alvin eller Tommy sto spesielt høyt på listen over de jeg helst ville si farvel til...
Daria Skrevet 5. mai 2023 Forfatter #35360 Skrevet 5. mai 2023 Det Dolly Parton/Whitney Houston-bildet Jock bruker der er svært kontroversielt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå