Cata Skrevet 22. april 2023 #35241 Skrevet 22. april 2023 Daria skrev (2 timer siden): ...og skkap og knap ser at det er kunder som prøver å komme til, og ikke minst snakekr så høyt... Men kjære Dem da frøken frue. Det var da voldsomt til tastefeil på en lørdags aften. Har De inntatt for mye the?
Daria Skrevet 22. april 2023 Forfatter #35242 Skrevet 22. april 2023 Jeg er bare på min andre kanne... Får skylde på et litt humørsykt tastatur - og irritasjonen som fikk utløp
Daria Skrevet 22. april 2023 Forfatter #35243 Skrevet 22. april 2023 Jeg vurderer å ta en tur på loppemarked i morgen - nok en ting jeg ikke har gjort siden før pandemien. Det er tross alt verdens bokdag - hva vil vel være en bedre feiring enn å fråtse i billige, brukte bøker...
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35244 Skrevet 23. april 2023 En natts dårlig søvn her og der kan jeg leve med. Fire på rad begynner å blir krevende... Altså, jeg sover jo noen timer, men å ikke sovne før i 4-tiden er ganske frustrerende - særlig de dagene det er vekkerklokke involvert. Det handler litt om at jeg må skjerpe meg litt på mat (når er et viktigere tema enn hva), litt om at hodet jobber (psykologtimen so plutselig forsvant hjalp jo ikke...) og litt om fatigue, som kan bli både selvforsterkende og selvdestruktiv i sånne sammenhenger, og alt krydret med at varmt og fint vær gir mer liv og bråk ute. Regn har sine fordeler... Hodet er fortsatt litt lystent på en loppemarkedtur, kroppen er skeptisk. Interne drøftelser pågår.
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35245 Skrevet 23. april 2023 Drøftelsene endte i kroppens favør, den har noen argumenter som er vanskelige å overse. Men det ble hvertfall en liten tur ut - nå er blomstringstiden i gang
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35246 Skrevet 23. april 2023 Jeg syntes Hver gang vi møtes-versjonen av Eg ser var grusom - men dette Isah og Maria Mena har gjort med Eidsvåg At du vil ha er jo enda mye verre. Her må vi da nærme oss noe straffbart? En av Eidsvågs søteste om frustrasjonen ved forkjølede barn har blitt noe så sytete at jeg måtte skru av etter et halv refreng. Min første tanke da jeg hørte verset (som ikke har noe med Eidsvågs original å gjøre overhodet) var at jeg savnet 90-tallets tyggegummipop - kanskje ikke så høy musikalsk kvalitet, men man ble i det minst glad av å høre på det heller enn deprimert...
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35247 Skrevet 23. april 2023 Når Rosenborg gjør en dårlig kamp nå, kan jeg i det minste trøste meg med at kan være et skritt på veien mot å bli kvitt Rekdal...
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35248 Skrevet 23. april 2023 Dame Edna er død. Elton John er nå verdens ubestridte ener når det gjelder ekstravagante briller...
Sauen Shaun Skrevet 23. april 2023 #35249 Skrevet 23. april 2023 Jeg er oppdatert på MC, og veeeeldig fornøyd med resultatet
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35250 Skrevet 23. april 2023 Jeg hadde en anelse om at du ville bli det...
Sauen Shaun Skrevet 23. april 2023 #35251 Skrevet 23. april 2023 Jeg har muligens gitt uttrykk for det en gang eller to ja…
Daria Skrevet 23. april 2023 Forfatter #35252 Skrevet 23. april 2023 Daria skrev (1 time siden): Når Rosenborg gjør en dårlig kamp nå, kan jeg i det minste trøste meg med at kan være et skritt på veien mot å bli kvitt Rekdal... Man skal som kjent heller ikke kimse av hvilken glede man kan finne i andres ulykke - Moldes seriestart går vel ikke helt etter planen...
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35253 Skrevet 24. april 2023 Psykofysio slo fornøyd fast at jeg er helt løs. Godt jeg ikke har anlegg for å se enhver potensiell dobbeltbetydning... Hun hadde dessuten tenkt på meg da hun var innom bokavdelingen på et loppemarked i går - pussig hvordan jeg har det med å etablere meg som bokdamen i enhver sammenheng... For øvrig: 🥱 Hvis dette ikke snur veldig snart, kan det å skulle stå opp 6.30 for tidlig treningsøkt i morgen bli interessant...
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35254 Skrevet 24. april 2023 Jeg under meg litt over Meny-sjåføren som insisterer på å bære varene mine opp trappene til fjerde etasje - heisskrekk eller treningsfreak? De siste gangene har det vært samme fyr, og han tar trappa hver gang... Kjøleskapet er fullt igjen og fryseren er forberedt på neste varmeperiode, lastet med både sjoko-kirs og tyrkisk pepper-is...
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35255 Skrevet 24. april 2023 -I always look for an excuse to cook over open flame - sa brannmannen Tro om han blander jobb og fritid - han vil jo ha tilgang til noen solide bål...
Roadrunner Skrevet 24. april 2023 #35256 Skrevet 24. april 2023 Daria skrev (23 minutter siden): -I always look for an excuse to cook over open flame - sa brannmannen Tro om han blander jobb og fritid - han vil jo ha tilgang til noen solide bål... Men har han ikke krøllet det til litt tidligere med grilling? Ellrr blander jeg med en annen? Akkurat startet dagens episode her så litt på etterskudd
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35257 Skrevet 24. april 2023 Han krøller vel stadig til litt - han har jo vært i mer enn en eliminasjonsrunde...
Roadrunner Skrevet 24. april 2023 #35258 Skrevet 24. april 2023 "You were'nt tempted to make a savory dish today?" Oversettes med: "Du ble ikke fristet til å lage en VELSMAKENDE rett i dag?"
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35259 Skrevet 24. april 2023 Daria skrev (På 18.4.2023 den 18.29): 18.04: 13 lest, fire kjøpt. Miep Gies var en av de viktigste hjelperne da Anne Frank og familien lå i dekning, og Anne Frank : Slik jeg kjente henne er hennes opplevelse av tiden før, under og etter. Det er litt som å få voksenversjonen og bak scenen-versjonen av en bok jeg leste mange ganger som barn, og samtidig et innblikk i hverdagslivet i Nederland under krigen - hvor det for Gies tydeligvis var like hverdagslig å hjelpe forfulgte jøder som å stå i matkø. Spennende lesing og godt skrevet (skyggeskriveren skal nok ha sin del av æren),. 24.04: 14 lest, fire kjøpt. Claire Messuds The woman upstairs handler om vennskap og kunst og å være singel og barnløs kvinne på vei mot middelalderen. Nora Eldridge, 42, barneskolelærer og hobbykunstner, kaller seg seg en Woman Upstairs - the quiet woman at the endof the third-floor hallway - men nå er hun sint. Rasende, faktisk. Akkurat hvorfor får vi ikke vite før i en ganske overraskende slutt, men det starter med at hun får en ny, utenlandsk elev og etter hvert blir kjent med både moren og faren hans. Det blir livsendrende og intenst, morsomt og mørkt - og med tidvis høy gjenkjennelsesfaktor for denne stille, barnløse, single 42-åringen som bor innerst i gangen i 4.etaje...
Daria Skrevet 24. april 2023 Forfatter #35260 Skrevet 24. april 2023 Roadrunner skrev (4 minutter siden): "You were'nt tempted to make a savory dish today?" Oversettes med: "Du ble ikke fristet til å lage en VELSMAKENDE rett i dag?" Jeg sukket tungt - igjen... Savory er et vanskelig ord å oversette, vi har jo egentlig ikke noe tilsvarende på norsk, men det finnes bedre løsninger som faktis gir en logisk og noenlunde riktig betydning...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå