Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ramlet innom P8 Pop 80s på radioen i bilen litt i det siste. Og fordelen med DAB-radio er definitivt at det fremkommer tydelig bpde artist og låtnavn. For denne artisten kan jeg ikke huske at jeg har hørt om i det hele tatt... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der kunne jeg både artist og låt - og mesteparten av teksten uten å trenge å høre på den :ler: 

Skrevet

Gårsdagens MC til frokost. Foreløbig heier jeg på vannmelonskjorta til Michael :ler: Dessuten lurer jeg stadig på hvorfor det bare står alder på noen av dem under intervjuene - har de andre reservert seg? Og hvorfor? Jeg blir jo mye mer opptatt av det nå enn om det hadde stått på alle, eller ingen. Ikke minst fordi jeg mistenker at Mindy er av  de som ser så mye eldre ut  enn hun er (ja, jeg er slem) og lurer veldig på om jeg ha rett...

Skrevet

To av favorittene mine blant de fem i faresonen - det lover ikke godt. Og Daniel gir seg løs på sin nemesis grønnkål...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Og Daniel gir seg løs på sin nemesis grønnkål...

Unnskyld men... :rulle: . Det var et av de vittige øyeblikk i episoden da han målbevisst kastet seg over grønnkålen. Skal det være så skal det være. 

Skrevet

Jeg liker Daniel :ler: 

Skrevet

Litt sur for resultatet. Det var andre jeg heller hadde sett gå enn den som måtte ut. :sur: 

Skrevet

:grine: Det var det jeg fryktet...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Jeg liker Daniel :ler: 

Jeg og :jepp: Håper han henger med lenge. 

Og hvorfor skulle Ali rote det til? :sur: 

Skrevet

Endelig fått sett her også, og egentlig ikke så lei meg for at Ali gikk jeg... Er kanskje litt for glad i favorittene :sjenert: Og Sara hadde jo nål, så da var hun plutselig ikke et alternativ.

Skrevet

Jeg likte Ali, det var deilig med litt avslappet, voksen motvekt mot de unge, ambisiøse som er så opptatt av å være flinke. Nå heier jeg på Michael og Daniel - og Julie, hun er jo umulig å ikke like...

Jeg hadde en plan om ting jeg skulle få gjort i dag, og kroppen kjentes tilforlatelig samarbeidsvillig ut, men humøret var plutselig og uforklarlig for nedadgående. Det var da jeg kom på ergoterapeutens ord om nedstemthet  og sviktende følelsesregulering - Det er ikke sikkert du merker at du er sliten, men det er fatiguen i full blomst. Ergo ble det med en kort tur til butikken, siden litt frisk luft sjelden er feil og jeg trengte brød (og sjokoladelageret var skrint etter påsken), men jeg fant ut at det ikke var dagen for å utfordre meg på å ta turen uten å ha med stavene, og deretter en mer stillesittende og boksentrert dag enn jeg hadde tenkt.  Ny leksjon i å tolke kroppens signaler...

Skrevet
Daria skrev (På 13.4.2023 den 21.48):

13.04: Ti lest, fire kjøpt.

15.04: 11 lest, fire kjøpt.

Peter Englunds Onda nätters drömmar handler om en enkeltmåned i 2. verdenskrig, nærmere bestemt november 1942, ansett om en av krigens viktigeste måneder. Englund tar utgangspunkt i enkeltmennesker fra alle sider og synspunkt - her er soldater fra mange nasjoner ved El Alamein, Stalingrad og Guadalcanal, til lands, til vanns og i lufta; husmødre og flyktninger; sexslaven i Burma og jøden i Treblinka; journalisten og atomforskeren; Sophie Scholl og Albert Camus. Basert på brev, dagbøker og andre dokumenter gis et tverrsnitt av krigen så mangefasettert at det innimellom er krevende å henge med - et imponerende stykke arbeid. Det eneste jeg irriterer meg over, er alle fotnotene - er det ikke viktig nok å ha med i teksten, er det ikke viktig nok til å være med i boka. At amerikanske journalister i Nord-Afrika  kjører samme bilmodell som Bonnie og Clyde gjorde, er så irrelevant at jeg nesten blir provosert av å ha  avbrutt lesingen min for å sjekke fotnoten... 

Skrevet
Daria skrev (12 timer siden):

Jeg likte Ali, det var deilig med litt avslappet, voksen motvekt mot de unge, ambisiøse som er så opptatt av å være flinke. Nå heier jeg på Michael og Daniel - og Julie, hun er jo umulig å ikke like...

Enig. Men jeg heier litt på Alvin også. Han er så beskjeden at han fortjener å komme langt. (Ja, jeg vet - den logikken er helt ulogisk...) 

Skrevet

Det serveres ekstra salt lakris på QI - det er alltid like festlig å se ikke-nordboere utsettes for det :fnise: 

Skrevet

Jeg hadde planer jeg så fram til i dag, men de ble plutselig utsatt. Da blir jo spørsmålet hva jeg eventuelt skal finne på i stedet...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Jeg hadde planer jeg så fram til i dag, men de ble plutselig utsatt. Da blir jo spørsmålet hva jeg eventuelt skal finne på i stedet...

Kaffe&kake. 

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe...Men det har gått litt te og sjokolade - innimellom at jeg har hentet opp kassene med sommerklær og -sko fra kjelleren og gjennomført det store årtisskiftet i klesskapet (og sett QI). Jeg kjenner middelalderen tynge når jeg ligger flere av sommerjakkene til side for å stryke dem før jeg henger dem på plass...

Skrevet

Jeg hadde sett fram til å få eliteserien tilbake på tv2 - og så går alt på spesialkanalene, som jeg hadde med get, men mistet da jeg måtte over på riks-tv sist måned... :sukk: 

Skrevet

Den ungen som skriker ute nå burde vel ha vært hjemme og i seng for lenge siden...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...