Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35081 Skrevet 10. april 2023 Vi vil ha alt, og helst på en gang. FOMO-vinter Jeg har vært på tur, sett scilla og snøklokker, drukket te og vært vitne til to blåmeis som utforsket en hul trestamme - om de alt hadde flyttet inn eller bare var på visning er litt usikkert...
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35082 Skrevet 10. april 2023 (endret) Bilde tå'n Ivers gjaller på Lerkendal - man får jo litt frysninger av den allsangen. Men akkurat her har man noe å lære av Brann - de spiller Nystemten mens spillerne står oppstilt og til dels synger med (de er Bergen - selvfølgelig har de sin egen nasjonalsang ); på Lerkendal er spillerne opptatt med lagsnakk mens supporterne synger. Endret 10. april 2023 av Daria
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35083 Skrevet 10. april 2023 ...så fikk jeg full overtenning. Det er litt flaut, det kunne jeg ha spart meg... Når du blir veldig glad for å score sesongens første mål, men ikke helt lykkelig over å bli spurt om målfeiringen din på tv etterpå...
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35084 Skrevet 10. april 2023 Var jeg den eneste som måtte google verjuice under dagens MC-episode...? Siste kveld i påsken og jeg spiser den siste påskemarsipanen. God beregning
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35085 Skrevet 10. april 2023 Har ingen fortalt disse som driver Postkodelotteriet at i Norge heter det postnummer...?
Cata Skrevet 10. april 2023 #35086 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (1 time siden): Var jeg den eneste som måtte google verjuice under dagens MC-episode...? Muligens, men jeg lurte litt jeg også. Var for opptatt med strikketøyet til å gidde å google.
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35087 Skrevet 10. april 2023 Jeg er aldri for opptatt til å google For øvrig er det en slags sur juice som gjerne lages på umodne druer 🍇
Sauen Shaun Skrevet 10. april 2023 #35088 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (2 timer siden): Var jeg den eneste som måtte google verjuice under dagens MC-episode...? Siste kveld i påsken og jeg spiser den siste påskemarsipanen. God beregning Her er det fremdeles igjen to marsipangriser fra jul… Dårlig beregning Daria skrev (55 minutter siden): Har ingen fortalt disse som driver Postkodelotteriet at i Norge heter det postnummer...? Nope… Daria skrev (51 minutter siden): Jeg er aldri for opptatt til å google For øvrig er det en slags sur juice som gjerne lages på umodne druer 🍇 Godt du tar ansvar og oppdaterer oss.
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35089 Skrevet 10. april 2023 Sauen Shaun skrev (2 minutter siden): Her er det fremdeles igjen to marsipangriser fra jul… Dårlig beregning Da er jo spørsmålet om du har kjøpt for mye eller spist for lite Brann vinner årets første seriekamp 3-0 og topper tabellen - akkurat det det bergenske selvbildet trengte Men Molde tapte
Roadrunner Skrevet 10. april 2023 #35090 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (1 time siden): Jeg er aldri for opptatt til å google For øvrig er det en slags sur juice som gjerne lages på umodne druer 🍇 Takk! Lurte jeg også, men som @Cata så var hendene opptatt med strikketøy...
Sauen Shaun Skrevet 10. april 2023 #35091 Skrevet 10. april 2023 Daria skrev (5 minutter siden): Da er jo spørsmålet om du har kjøpt for mye eller spist for lite Brann vinner årets første seriekamp 3-0 og topper tabellen - akkurat det det bergenske selvbildet trengte Men Molde tapte Badevekta sier vel klart fra om at jeg har kjøpt for mye Molde… Heia RBK 1
Daria Skrevet 10. april 2023 Forfatter #35092 Skrevet 10. april 2023 Roadrunner skrev (2 minutter siden): Takk! Lurte jeg også, men som @Cata så var hendene opptatt med strikketøy... Hva er dette for prioriteringer... Jeg fant Kork med de etter hvert ganske grånende herrene Eggum, Sunde og Sivertsen akkurat i tide. Sunde for orkester må da innebære mye løpenoter...
Daria Skrevet 11. april 2023 Forfatter #35093 Skrevet 11. april 2023 Og med søvnmangel, regnvær, en mistet trikk og fysiotime kl 8.30 var hverdagen i gang igjen... Jeg kom meg gjennom det jeg skulle, men noe annet enn hjem til sofaen etterpå var uaktuelt. Deilig er ikke et nærliggende ord, men samtidig er det godt å komme i gang med rutiner igjen - kroppen i dag, hodet i morgen.
Daria Skrevet 11. april 2023 Forfatter #35094 Skrevet 11. april 2023 Jeg har tømt fire tebokser i påsken. Det måtte jo få følger...
AprilLudgate Skrevet 11. april 2023 #35095 Skrevet 11. april 2023 Jeg har og unnagjort medisinske forfallenheter. Eller….dukket opp. Kan melde om at alt i Lille Grensen var som det pleier, turistene tok som vanlig bilder utenfor den Norge/trollsjappa (de stiller seg utenfor for å få med seg flotte bilder hjem 😆), fikk meg også en kaffe etterpå og det bugnet av gateselgere for humanitære organisasjoner som vanlig. Ah. Kvardag 🫠
Daria Skrevet 11. april 2023 Forfatter #35096 Skrevet 11. april 2023 Akkurat det jeg ville prioritert å få tatt bilde av... Jeg hadde planer om både kafé og Søstrene Grene, men det var ikke dagen. Kjøleskapet er fylt opp med hverdagsmat (levert at Mey-sjåføren som tydeligvis ikke liker heiser og synes det er en bedre idé å bære alt opp trappene til fjerde etasje), jeg har gjort framskritt med Peter Englunds bok om november 1942, Vigdis Hjorth er lest ut og Freud påbegynt (det var jo bare et spørsmål om tid) - nå skal det lages vanvittig mat på MasterChef. Vi har igjen en situasjon hvor tre av de fire i trøbbel kan ryke ut uten at jeg sørger - så det lover jo ikke godt for Melanie...
Daria Skrevet 11. april 2023 Forfatter #35097 Skrevet 11. april 2023 Daria skrev (På 9.4.2023 den 22.27): 09.04: Syv lest, ingen kjøpt. 11.04: Åtte lest, TRE kjøpt. I Vigdis Hjorths Femten år. Den revolusjonære våren er det Paula som er 15 år gammel og revolusjonen hun opplever denne våren en gang på 60-tallet er en variant av den vi alle er gjennom omtrent i den alderen. Hun begynner å finne seg selv som et eget individ, med egne oppfatninger og moralbegreper, og starter prosessen med å løsrive seg fra familien og foreldrene, som viser seg å ikke være så ufeilbarlig som hun har trodd (også en oppdagelse vi alle gjør på et tidspunkt. Det er jo en grunn til at man snakker mye om mødre i terapi...). En av de beste og på mange måter mest gjenkjennelige skildringene jeg har lest om å være i den alderen.
Skravla Skrevet 11. april 2023 #35098 Skrevet 11. april 2023 Daria skrev (17 minutter siden): 11.04: Åtte lest, TRE kjøpt.
Daria Skrevet 11. april 2023 Forfatter #35099 Skrevet 11. april 2023 Jeg kan jo ikke la RR ta meg i feil enda en gang...
Cata Skrevet 11. april 2023 #35100 Skrevet 11. april 2023 Daria skrev (9 timer siden): Jeg har tømt fire tebokser i påsken. Det måtte jo få følger... Mye løping på do?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå