Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35001 Skrevet 31. mars 2023 Ting jeg henger med opp i når jeg ser MasterChef: At noen knytter forkleet foran ofg noen knytter det bak. Selv knytter jeg det foran, om noen skulle lure Dessuten føler jeg på et viss fellesskap med Daniel når jeg ser hvor mye han søler og roter underveis
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35002 Skrevet 31. mars 2023 -I like your blonde tart. Dobbeltbetydninger vet vi ingenting om
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35003 Skrevet 31. mars 2023 Tre te-baserte desserter. Jeg sikler på ingen måte i tastaturer (tekoppen er jo i veien)... 🍵
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35004 Skrevet 31. mars 2023 Daria skrev (På 29.3.2023 den 21.32): (Det jeg derimot lurer på, er hvor det blir av Bokklubbestillingen min; den som skulle sendes innen 7 virkedager for 10 virkedager siden...). Postens app melder at de har kontroll på en pakke fra Bokklubben til meg. Bokklubben har så langt ikke, hverken på nettsiden eller mail, gitt uttrykk for å ha sendt noe som helst...
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35005 Skrevet 31. mars 2023 Daria skrev (På 29.3.2023 den 21.32): 29.03: 12 lest, en kjøpt. Når et av antikvariatene som i sin vennlighet sender meg nye kataloger jevnlig, kan lokke med Hartvig Kirans nynorske oversettelse av West side story fra 1965, er det jo ikke noe å lure på... (Det jeg derimot lurer på, er hvor det blir av Bokklubbestillingen min; den som skulle sendes innen 7 virkedager for 10 virkedager siden...). 31.01: 13 lest, en kjøpt. Gyles Brandreths Charles & Camilla : portrait of a love affair ble skrevet og utgitt i tiden rundt bryllupet i 2005 (ja, de har faktisk 18 års bryllupsdag om en drøy uke...) og gjør et helhjertet forsøk på å fortelle hele historien - med avstikkere helt tilbake til Charles II (en av Camillas mange forfedre). Alle som har vært borti Gyles Brandreth vet at han ikke er en mann av få ord, anekdoter og fotnoter - jeg henger ikke alltid med på alle navn, slektskap og sammenhenger, men underholdende er det jo. Han har også, fordi han kjenner de fleste og har tilgang til resten, et imponerende bredt kildetilfang fra alle sider (inkludert innad i kongefamilien), og gjør sitt beste for å gi et balansert og detaljert innsyn. Innimellom litt for detaljert og på (eller over) grensen til sladder - jeg kunne fint levd et helt liv uten å vite når og til hvem den nåværende dronningen mistet uskylden - men samtidig har han kilder (i dette tilfellet den andre parten som var til stede da det skjedde) til alle historier, han henfaller aldri til å framstille rykter som sannhet. Det er en framstilling uten klare helter og skurker, men en fortelling med en viss sympatisk slagside. Og 18 år senere kan man jo bare fastslå at bokas avsluttende setning We will warm to them har vist seg å holde stikk - at Camilla nå er dronning var ikke så kontroversielt da den endelig skjedde likevel.
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35006 Skrevet 31. mars 2023 Det er mulig jeg er både kynisk og uempatisk, men når reality-deltakere (eller kjendiser, for den del) bretter ut sine personlige traumer på tv blir jeg mer irritert enn berørt. Du er på tv for å lage mat, ikke for å grine over forholdet til faren din. Si det til noen som bryr seg - eller terapeuten din.
Roadrunner Skrevet 31. mars 2023 #35007 Skrevet 31. mars 2023 Enig! Men at Sashi røyk ut da! Er så mange andre jeg ville hatt ut før han...
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35008 Skrevet 31. mars 2023 Jeg så ikke den komme - og det gjorde tydeligvis ingen andre heller. Men de ser jo alltid sjokkerte ut når det avsløres hvem som ryker, man skulle nesten tro de ikke hadde fått med seg at det var en eliminering på gang...
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35009 Skrevet 31. mars 2023 Daria skrev (4 timer siden): 31.01: 13 lest, en kjøpt. 31.01: 14 lest, en kjøpt. Egentlig er jo Ragnarok, det siste bindet i Kolbjørn Brekstads trilogi om Quisling, en prestasjon - det burde ikke være mulig å skrive en så drepende kjedelig roman om en så dramatisk periode i norsk historie, med utgangspunkt i den ypperste maktelite. Her er enda mer enn i de ro foregående bøkene eviglange utredninger om det meste (jeg føler stadig mer fellesskap med hans samboer, som himler med øynene og tyr til sjokolade og bøker), tidvis så belærende at jeg til slutt måtte google forfatteren for å sjekke min teori om at han var lærer - det var han... Det er minimalt med handling, det meste foregår inne i Quislings stadig mer desorienterte hode og er knapt interessant for andre enn ham selv.
Ane Rikke Skrevet 31. mars 2023 #35010 Skrevet 31. mars 2023 Daria skrev (2 timer siden): Det er mulig jeg er både kynisk og uempatisk, men når reality-deltakere (eller kjendiser, for den del) bretter ut sine personlige traumer på tv blir jeg mer irritert enn berørt. Du er på tv for å lage mat, ikke for å grine over forholdet til faren din. Si det til noen som bryr seg - eller terapeuten din. Prinsipielt er jeg enig med deg. Men syns det er viktig å ta med i betraktning at disse folkene blir presset og stresset. I slike situasjoner er det lett å «miste det». Jeg syns det er lett å se forskjell på om det blir utnyttet, eller om en person er ute av balanse. I dette tilfellet var det lett å se at han mistet kontrollen, synes nå jeg. Å utnytte situasjonen - da starter man gjerne scenarioet selv.
Daria Skrevet 1. april 2023 Forfatter #35011 Skrevet 1. april 2023 Det er forskjell på å bli emosjonelt overveldet i kokkeleringens hete og å brette ut alle detaljer - inkludert private fotografier - i intervjuet etterpå. Jeg tror ikke nødvendigvis det er så kalkulert og jeg tviler ikke på at følelsene er ekte, men det er et valg å snakke om det.
Daria Skrevet 1. april 2023 Forfatter #35012 Skrevet 1. april 2023 Påskeferien er offisielt i gang - ingen forventer noe av meg før neste tirsdag (selv om jeg mistenker at fysioene ser litt hjemmetrening som så selvfølgelig at de ikke ser det nødvendig å nevne det lenger...). Mål for dagen er å få meg en tur ut i sola og påskepyntet opp fra kjelleren, utover det kjennes det ut som at det blir en rolig dag og helg. Påskeukas store mål bør vel være å sparke i gang balkongsesongen - det er sjelden den begynner så sent, men det har jo vært kaldt
Daria Skrevet 1. april 2023 Forfatter #35013 Skrevet 1. april 2023 Påskepynten er fortsatt i kjelleren (det kommer en dag i morgen...), men jeg har vært på tur og lest i sola, ryddet litt og begynt på et par nye bøker. Prisen for dagens beste forside går til Vårt Land: Den store påskeguiden - Tre teologer og én flanellograf gir deg alt du trenger å vite - selvfølgelig illustrert med et flanellografbilde
Daria Skrevet 1. april 2023 Forfatter #35014 Skrevet 1. april 2023 Leseårets første kvartal er over og resultatene foreligger: 46 lest og 8 kjøpt, av dem er en lest og en påbegynt. Tilsvarende tall for i fjor var 31 lest og 9 kjøpt, hvorav 6 nå er lest. I fjor satte jeg ny rekord med 151 leste bøker totalt. At jeg i år ligger 15 bøker foran etter tre måneder, kan gi nokså vanvittige tall mot slutten av året...
Daria Skrevet 1. april 2023 Forfatter #35016 Skrevet 1. april 2023 Det sier litt om at jeg ikke gjør så mye annet, da... (Forholdet mitt til bøker har vært oppe hos psykologen, så det er under kontroll ).
Sauen Shaun Skrevet 2. april 2023 #35017 Skrevet 2. april 2023 Imponert Her blir årets andre bok ferdig lest i ettermiddag….
Daria Skrevet 2. april 2023 Forfatter #35018 Skrevet 2. april 2023 Jeg har en anelse om at det blir lest noen sider her også i løpet av dagen... I natt har jeg primært sovet mellom 6 og 10, og da på ingen måte sammenhengende - kombinasjonen kvernende hode og urolig kropp er ikke akkurat søvndyssende. Jeg ser for meg at det blir en nokså inaktiv dag, og det innebærer jo gjerne en bunke bøker lett tilgjengelig.
Daria Skrevet 2. april 2023 Forfatter #35019 Skrevet 2. april 2023 TV3s hoppkommentator er faktisk inkompetent på så mange områder - nå påstår han at 2 Unlimited er svensk musikk. Enhver som var ung på 90-tallet vet da at de var nederlandske... (det var sikkert svensker involvert på produsent- og låtskriversiden der også, men det er en annen sak),
Daria Skrevet 2. april 2023 Forfatter #35020 Skrevet 2. april 2023 ...og noen tok ansvar for å opplyse ham, så kan kunne rette opp feilen (det var ikke meg...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå