Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34981 Skrevet 29. mars 2023 (endret) Godt du begynte nå, da, og ikke i november... Det er kanskje et praktisk spørsmål, men det kan jo ikke være den beste måten å motivere folk på. Selv nå som jeg har så innarbeidede turvaner at det nærmer seg avhengighet og abstinensfølelse, koster det meg litt ekstra å skulle ut på tur når det er skikkelig møkkavær. Endret 29. mars 2023 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34982 Skrevet 29. mars 2023 Roadrunner skrev (1 time siden): Ingen utetrening planlagt i morgen håper jeg? 🤯 Nope… I morgen bestemmer jeg selv… 😁 Daria skrev (1 time siden): Godt du begynte nå, da, og ikke i november... Det er kanskje et praktisk spørsmål, men det kan jo ikke være den beste måten å motivere folk på. Selv nå som jeg har så innarbeidede turvaner at det nærmer seg avhengighet og abstinensfølelse, koster det meg litt ekstra å skulle ut på tur når det er skikkelig møkkavær. Jeg håper på oppholdsvær på treningsdagene ja… Men det skal vel bygges viljestyrke…
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34983 Skrevet 29. mars 2023 Jeg lot prinsippene fare og tjuvstartet på påskesjokoladen i dag. Til mitt forsvar hadde jeg ikke annen sjokolade i huset og behovet var påtrengende... Det har tross alt vært en slitsom dag - det hender disse sjelevrengingsøktene sitter i lenger og kraftigere enn jeg er helt forberedt på. Jeg sier ikke at det er hans feil, men han kan være ganske krevende selskap, vestlendingen - jeg mistenker at det er en del av arbeidsinstruksen hans...
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34984 Skrevet 29. mars 2023 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Jeg håper på oppholdsvær på treningsdagene ja… Men det skal vel bygges viljestyrke… Viljestyrke, disiplin, lydighet, utholdenhet - du er sikker på at de ikke egentlig rekrutterer til en hemmelig militærtropp? Eventuelt en fysio med enda sterkere sadist-tendenser enn min
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34985 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (2 minutter siden): Viljestyrke, disiplin, lydighet, utholdenhet - du er sikker på at de ikke egentlig rekrutterer til en hemmelig militærtropp? Eventuelt en fysio med enda sterkere sadist-tendenser enn min Jeg er redd det er det siste
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34986 Skrevet 29. mars 2023 Det er så mye elendig teksting i den nye MasterChef-sesongen - hvis du ikke skjønner at sponge i et matlagingsprogram handler om sukkerbrød, ikke svamp, burde du finne deg en annen jobb.
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34987 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (5 minutter siden): Jeg lot prinsippene fare og tjuvstartet på påskesjokoladen i dag. Til mitt forsvar hadde jeg ikke annen sjokolade i huset og behovet var påtrengende... Det har tross alt vært en slitsom dag - det hender disse sjelevrengingsøktene sitter i lenger og kraftigere enn jeg er helt forberedt på. Jeg sier ikke at det er hans feil, men han kan være ganske krevende selskap, vestlendingen - jeg mistenker at det er en del av arbeidsinstruksen hans... Sjokolade… Frykter søtsuget vinner over viljestyrken i dag
AprilLudgate Skrevet 29. mars 2023 #34988 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (På 28.3.2023 den 12.48): Jeg må jo sikkert på biblioteket på fredag, og da må jeg jo på kafé først, og den ligger jo rett ved siden av Søstrene Grene... Søstrene Grene er definisjonen på vestibulær rehabilitering, så der kan du trygt gå innom ofte
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34989 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Det er så mye elendig teksting i den nye MasterChef-sesongen - hvis du ikke skjønner at sponge i et matlagingsprogram handler om sukkerbrød, ikke svamp, burde du finne deg en annen jobb. Greit at man kan litt engelsk selv ja…
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34990 Skrevet 29. mars 2023 Sauen Shaun skrev (1 minutt siden): Jeg er redd det er det siste Noe må det jo være hos de som tar på seg sånne jobber frivillig... Men trøsten her får jo være at de må være der ute sammen med dere også i dårlig vær
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34991 Skrevet 29. mars 2023 Sauen Shaun skrev (3 minutter siden): Sjokolade… Frykter søtsuget vinner over viljestyrken i dag Av og til er det en nødvendighet. Ikke fordi jeg fortjener det, men fordi jeg trenger det... AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Søstrene Grene er definisjonen på vestibulær rehabilitering, så der kan du trygt gå innom ofte Hinderløype, variert visuell input og distraksjoner i form av fristelser? Samt trapper som bonusutfordring for meg som handler i Bogstadveien...
AprilLudgate Skrevet 29. mars 2023 #34992 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (1 time siden): Av og til er det en nødvendighet. Ikke fordi jeg fortjener det, men fordi jeg trenger det... Hinderløype, variert visuell input og distraksjoner i form av fristelser? Samt trapper som bonusutfordring for meg som handler i Bogstadveien... Å Jesus, du velger DEN ja. Grøss. Stavene klare og briller på innendørs.
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34993 Skrevet 29. mars 2023 Det er jo den jeg uansett er i nærheten av flere ganger i uka - nærmeste nabo til min mest brukte kafé...
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34994 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (På 28.3.2023 den 18.30): 28.03: 12 lest, ingen kjøpt. I Muriel Sparks Memento mori får stadig flere eldre anonyme oppringinger (vi snakker sent 50-tall, så teknikken hadde andre styrker og svakheter...) med beskjeden Remember you must die. Her er hemmeligheter en masse, gamle og nyere utroskapsaffærer, utpressing og testamenter, litterære ambisjoner, nysgjerrighet og sladder, og etter hvert dødsfall - men det er ingen krim. Først og fremst er det en bok om å bli og å være gammel og om relasjoner - og fordi det er Muriel Spark, en bok med store doser svart humor. 29.03: 12 lest, en kjøpt. Når et av antikvariatene som i sin vennlighet sender meg nye kataloger jevnlig, kan lokke med Hartvig Kirans nynorske oversettelse av West side story fra 1965, er det jo ikke noe å lure på... (Det jeg derimot lurer på, er hvor det blir av Bokklubbestillingen min; den som skulle sendes innen 7 virkedager for 10 virkedager siden...).
Daria Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #34995 Skrevet 30. mars 2023 Ny dag, nytt punkt på vedlikeholdslista (#evighetsprosjekt). Krystallkontroll venter (jeg har selvfølgelig kledd meg deretter ), fulgt av en tur innom posten på vei hjem. I teorien står Filharmonien på kveldens plan, jeg håper det beste...
Sauen Shaun Skrevet 30. mars 2023 #34996 Skrevet 30. mars 2023 Her er det heldigvis ingen planer utenfor hjemmet i dag.
Daria Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #34997 Skrevet 30. mars 2023 Godt det ikke var i dag du skulle debutere på utetrening?
Daria Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #34998 Skrevet 30. mars 2023 Daria skrev (På 22.3.2023 den 16.40): Litt forvirret når det ligger melding i postkassa om rekommandert sending - med adresselapp delvis på russisk. Men jeg tror det er etsy-pakke fra Australia....' Overraskelse 1) Det var ikke brosjen jeg trodde det var, men Alice in Wonderland-klokken. Overraskelse 2) Den var sendt fra Ukraina, av alle steder, til tross for at nettsiden sier Shipping from United Kingdom. Overraskelse 3) Den er laget av en gammel LP-plate. For å ta det siste først - det står i beskrivelsen, så den overraskelsen skyldes min egen uoppmerksomhet. Jeg så først bare at den var full av riper, men så skjønte jeg hvorfor... Det er egentlig ganske stilig, jeg måtte bare koble om hodet. Den første overraskelsen bød på større problemer - helt bokstavelig. Den fikk ikke plass i sekken jeg hadde med, så jeg måtte bære den i hånda og klare meg med ensidig stavstøtte - og da jeg kom hjem sto heisen for vedlikehold. Akkurat det jeg ønsket meg... Men nå er den i hus, sammen med min nye ulljakke som jeg hentet samtidig. Jeg spår et på alle måter varmt vennskap... Krystallene er også sjekket og funnet skranglefrie, jeg har kjørt t-bane (det skjer ikke så ofte lenger) og siden jeg akkurat hadde hentet mitt siste Gudrun Sjödén-kjøp, lå det en ny katalog i postkassen
Sauen Shaun Skrevet 30. mars 2023 #34999 Skrevet 30. mars 2023 Daria skrev (2 timer siden): Godt det ikke var i dag du skulle debutere på utetrening? Definitivt…
Daria Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #35000 Skrevet 31. mars 2023 Det ble ingen ny sekk i dag - kroppen syntes hjem og sofa var en mye bedre idé enn kafé og shopping etter trening. Men det ble konsert i går - stort korverk av Beethoven, og når det kommer på toppen av en uke med avtaler hver dag, er det ikke så mye igjen å gå på. Gårsdagens MC-episode (jeg elsker både se-fra-start-funksjonen og 7-dagersarkivet i min nye tv-boks), skiflyging, en bok her og en tekopp der (sjokolade kan forekomme) og en Meny-levering i kveld - dagens hovedplaner...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå