Daria Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #34961 Skrevet 26. mars 2023 Det er jo så man begynner å lure på om det er 1. april... Og det rullebåndet er over middels bratt (nok til at å stå på det trigger svimmelheten) - jeg vil gjette på at de fleste med krykker, rullator eller barnevogn deler min frustrasjon her. Jeg synes for så vidt også det er interessant når jeg får beskjed om at jeg kan henvende meg i blomsterbutikken ved inngangen, de kan starte rullebåndet - hva med å ha et oppslag om det, da? Det er jo ikke veldig opplagt...
Daria Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #34962 Skrevet 27. mars 2023 Femavtalersuka er i gang; jeg har trigget svimmelhet, demonstrert magemuskler og blitt knadd og dratt i hos psykofysio, på det som kjennes som omtrent to timers søvn Uka byr ellers på to tidlige økter hos fysio, det som ser ut til å bli en snøfylt utflukt til psykologen og et rutinebesøk hos krystallegen, samt en pakke eller tre (en ligger alt på posten, en annen har passert anslått sendingsdato...) og sannsynligvis minst en kafétur... Rema avslutter vår lille passiar med et hint av arroganse, - Det er leit å høre at dette fremstår som et forsøk på å forverre hverdagen for kunder med nedsatt mobilitet når det er det motsatte vi prøver å oppnå. Det framstår ikke som et forsøk på, det er for meg en helt reel følge av det de selv sier er en bevisst handling. Jeg merker meg også at de ikke gjør noe forsøk på å forklare hvordan de mener at dette er et tiltak som gjør ting bedre. Det skal selvfølgelig ikke utelukkes at det er noen som foretrekker denne løsningen (jeg vet tross knapt hvordan jeg selv fungerer til tider (og psykofysio lar seg stadig overraske), jeg skal ikke påberope meg å forstå alle andre), men jeg er ganske sikker på at de er i mindretall. (Min teori er at det først og fremst er et tiltak for å gjøre strømregningen mindre, men det høres jo ikke så bra ut å innrømme...). Det minner litt om min gamle arbeidsgiver, som syntes de var så løsningsorienterte og samarbeidsvillige når de foreslo tilretteleggingstiltak jeg ikke hadde bedt om eller ville ha noen nytte av, men ikke var så interessert i å høre hva som faktisk kunne hjelpe.
Daria Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #34963 Skrevet 27. mars 2023 Daria skrev (På 22.3.2023 den 21.04): 22.03: Ti lest, ingen kjøpt. Heroisme og svik er første bind i Kolbjørn Brekstads romantrilogi om Vidkun Quisling. Foreløbig er vi på 20-tallet, hvor Quisling, som selv fører ordet, bruker mye av tiden sin i Ukraina og Russland, på hjelpearbeideroppdrag for Fridtjof Nansen. Jeg innså da jeg leste kongebigrafiseriene om Haakon og Olav at jeg egentlig ikke visste stort om Quisling før 1940, så her er det mye nytt. Litt vel ordrikt til tider (og noen burde lest bedre korrektur), men det skal vel ikke utelukkes at det bidrar til å gi et sannferdig bilde av mannen, som ikke akkurat framstår som noe oppkomme av sjarm og sosiale ferdigheter. Stormannsgalskap og selvrettferdighet, derimot. 27.03: 11 lest, ingen kjøpt. Folkefrelseren er bind to om Vidkun Quisling. Det har blitt 30-årene og han tar steget inn i politikken, først en kort periode som statsråd før han starter Nasjonal Samling, begynner å omtale seg selv som Fører og drar på nettverksbyggingsturer til Tyskland. Som i forrige bind blir det litt mange og ordrike belærende (og foruroligende) utlegninger - det er mulig det fanger hans personlighet og væremåte, men det blir ikke så spennende romaner av det. Dette er dramatiske tider, jeg vil ha litt mer handling og hendelser. Den detaljerte forelesningen virer etterhvert trettende, konstaterer Quisling etter et møte med Hitlers arkitekt Alfred Rosenberg, og jeg vet akkurat hva han mener...
Daria Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #34964 Skrevet 27. mars 2023 Jeg gikk plutselig og nynnet på denne før i dag - et eller annet hadde tydeligvis trigget noe langt nede i hjernens fjortisavdeling...
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34965 Skrevet 28. mars 2023 Når man står og holder seg fast i en av undertøyskurvene på Lindex, er det på tide å dra hjem. Kanskje ikke et gammelt jungelord, men en grei leveregel for skrøpelige byfrøkner med uforutsigbar form og plutselig svimmelhet... Så da utgikk pakkehenting på posten, men det ble en god økt hos fysio; te, en nesten frossen kardemommebolle og kvalitetstid med Muriel Spark på Espresso House og en tur innom Søstrene Grene. De hadde ikke nålene jeg lette etter og jeg klarte å styre unna hårpynten, men de hadde sammenleggbare sekker. I ubrettet størrelse et sted mellom de jeg har, men i motsetning til dem var de faktisk fine - jeg kunne kjøpt dem for utseendet alene. Jeg brukte litt tid å først bli enige med meg selv om at jeg trengte en og så om hvilken av de to - grønn med kløverblader eller lilla med kirsebær. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke bare kjøpe begge...
Sauen Shaun Skrevet 28. mars 2023 #34966 Skrevet 28. mars 2023 Du må tilbake og kjøpe den andre i morgen da…
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34967 Skrevet 28. mars 2023 I morgen skal jeg på andre kanter - og bli sliten på andre måter... Fredag, derimot
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34969 Skrevet 28. mars 2023 Jeg må jo sikkert på biblioteket på fredag, og da må jeg jo på kafé først, og den ligger jo rett ved siden av Søstrene Grene...
Sauen Shaun Skrevet 28. mars 2023 #34970 Skrevet 28. mars 2023 Det står jo Daria på begge de ryggsekkene. *har vært nett og tilfredsstilt nysgjerrigheten*
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34971 Skrevet 28. mars 2023 De vil jo ikke skille seg ut i garderoben - i motsetning til de to jeg har, som er mer av det praktiske tursekknylon-slaget...
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34972 Skrevet 28. mars 2023 Søtest så langt, før fotballkampen har kommet i gang: Kampmaskott-ungen som synger Georgias nasjonalsang med stor entusiasme og ditto volum
Daria Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #34973 Skrevet 28. mars 2023 (endret) Daria skrev (21 timer siden): 27.03: 11 lest, ingen kjøpt. 28.03: 12 lest, ingen kjøpt. I Muriel Sparks Memento mori får stadig flere eldre anonyme oppringinger (vi snakker sent 50-tall, så teknikken hadde andre styrker og svakheter...) med beskjeden Remember you must die. Her er hemmeligheter en masse, gamle og nyere utroskapsaffærer, utpressing og testamenter, litterære ambisjoner, nysgjerrighet og sladder, og etter hvert dødsfall - men det er ingen krim. Først og fremst er det en bok om å bli og å være gammel og om relasjoner - og fordi det er Muriel Spark, en bok med store doser svart humor. Endret 28. mars 2023 av Daria
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34974 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har forberedt og innstilt på å våkne til en hvit verden i dag - men det var jo ikke småtterier som hadde kommet... Her er det høye støvler og ekstra god tid til bussen som gjelder; vestlendingen venter ved kleenexboksen.
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34975 Skrevet 29. mars 2023 Heldigvis snøfritt her. Joggesko og utetrening i dag.
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34976 Skrevet 29. mars 2023 (endret) Jeg er veldig klar for bare gater og lettere sko nå. Utetrening skal jeg nok begrense til turgåing, dog - med mindre fysio får noen nye idéer... Endret 29. mars 2023 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34977 Skrevet 29. mars 2023 Her står det utetrening på programmet ukentlig framover…
Daria Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #34978 Skrevet 29. mars 2023 Du krysser fingrene for oppholdsvær og plussgrader?
Sauen Shaun Skrevet 29. mars 2023 #34979 Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (7 minutter siden): Du krysser fingrene for oppholdsvær og plussgrader? Jepp… For beskjeden var klar: det blir trening uansett vær…
Roadrunner Skrevet 29. mars 2023 #34980 Skrevet 29. mars 2023 Sauen Shaun skrev (4 minutter siden): Jepp… For beskjeden var klar: det blir trening uansett vær… Ingen utetrening planlagt i morgen håper jeg? 🤯
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå