Roadrunner Skrevet 23. mars 2023 #34941 Skrevet 23. mars 2023 Skravla skrev (1 time siden): I wish. Her blir det jobb lørdag også. Studier lørdag og søndag her, så jeg begynner allerede å glede meg til påske...
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34942 Skrevet 23. mars 2023 Det er hvertfall, helt uavhengig av både kalender og magefølelse, vaskedag. En dyd av nødvendighet, det var nummeret før det trillet markløpere over undertøysskuffens øde sletter... Det skal jo ikke nektes for at jeg kan utsette klesvasken ganske mye lenger før det blir problematisk annet enn på jålenivå i de fleste andre kategorier Så derfor passet jeg på å benytte meg av 20%-tilbud på Gudrun Sjödén og sikret meg den lange ulljakken jeg har siklet på i flere måneder. Det blir jo kuldegrader igjen til uka... Det er også dagen for et besøk fra Oda (for variasjonens skyld...), jeg er særlig spent på påskebuketten jeg bestilte. På bildet veldig påskegul, mens beskrivelsen snakker om røde, rosa og lilla blomster...
Roadrunner Skrevet 23. mars 2023 #34943 Skrevet 23. mars 2023 Daria skrev (2 minutter siden): Det er også dagen for et besøk fra Oda (for variasjonens skyld...), jeg er særlig spent på påskebuketten jeg bestilte. På bildet veldig påskegul, mens beskrivelsen snakker om røde, rosa og lilla blomster... Bilde og tekst er jo i hver sin ende av skalaen Det forventes et bilde (her eller der) av nevnte bukett når den ankommer
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34944 Skrevet 23. mars 2023 Det var jo noe som skurret en anelse Jeg så det før jeg bestilte, og siden jeg uansett var mer ute etter blomster enn påske, måtte jeg jo teste...
Sauen Shaun Skrevet 23. mars 2023 #34945 Skrevet 23. mars 2023 Blomst er blomst Hvilken farge bestilte du jakken i?
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34946 Skrevet 23. mars 2023 Det ble den lyse, jeg tror den er mest anvendelig. Jeg har vært og sett på dem i butikken, og både den grønne og den rosa er sterkere i fargen i virkeligheten enn på bilder.
Sauen Shaun Skrevet 23. mars 2023 #34947 Skrevet 23. mars 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Det ble den lyse, jeg tror den er mest anvendelig. Jeg har vært og sett på dem i butikken, og både den grønne og den rosa er sterkere i fargen i virkeligheten enn på bilder. Ofte greit å se dem i virkeligheten før man bestiller. Fargene på nett stemmer ikke alltid med det man finner i butikk…
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34948 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har fått meg en og annen overraskelse der - og de er sjelden positive...
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34949 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har fått gule og hvite påskeblomster, til forveksling lik den avbildede buketten...
Daria Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #34950 Skrevet 24. mars 2023 I dag er det definitivt fredag - Morgenbladet lå på dørstokken (eller henslengt på gulvet et stykke unna for å være korrekt). Biblioteket er dagens mål, med en sving innom Fretex om jeg føler meg opplagt. Jeg har en bunke å levere, et par bestillinger (en biografi om Charles og Camilla og en sakprosabok om kvinner og psykologisk teori) å hente, dessuten trenger jeg de neste to bindene om Vidkun Quisling for litt lystig helgelesing...
Daria Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #34951 Skrevet 24. mars 2023 Den trikken jeg så gå var i rute. Neste trikk var fire minutter forsinket. Selvfølgelig...
Daria Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #34952 Skrevet 24. mars 2023 Jeg fikk levert og hentet bøker (som forventet ble det flere enn planlagt...) og lot meg nesten friste av et par brosjer på Fretex, men køen var større enn lystene. Flere utskeielser enn det følte ikke kroppen for, svimmelheten er aktiv i dag. I stedet dro jeg hjem, fylte tekannen og fant lesestolen, hvor både Muriel Spark, East India Company of Charles & Camilla har holdt meg med selskap. Også kalt britisk temadag
Daria Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #34953 Skrevet 25. mars 2023 Forleden lette jeg gjennom gangen og alle veskene jeg har brukt i det siste på leting etter min lille sammenleggbare sekk, uten hell. I dag dukket den opp under sofaen da jeg støvsugde. Det er sikkert best å ikke vite...
Daria Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #34954 Skrevet 25. mars 2023 (endret) Jeg har sendt Rema en mail igjen og påpekt at fire måneder etter forrige henvendelse har ingenting skjedd, og stilt litt spørsmål om hva de egentlig tenker om både tilgjengelighet for alle og hvilket inntrykk det gir kunder at ting er i ustand i månedsvis... Endret 25. mars 2023 av Daria
Daria Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #34955 Skrevet 26. mars 2023 Jeg oppdaget at det har vært klokkestilling i natt - da var jeg ikke i fullt så syvsovermodus som jeg trodde
Daria Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #34956 Skrevet 26. mars 2023 Daria skrev (23 timer siden): Jeg har sendt Rema en mail igjen og påpekt at fire måneder etter forrige henvendelse har ingenting skjedd, og stilt litt spørsmål om hva de egentlig tenker om både tilgjengelighet for alle og hvilket inntrykk det gir kunder at ting er i ustand i månedsvis... Rema beklager og skal melde det videre til den aktuelle butikken igjen (siden det ga så mye resultat sist...), men tenker tydeligvis ikke så mye om ting ut over det. Jeg innser jo at det strengt tatt ikke er jobben til stakkaren som sitter og svarer på kundeservicemail på en søndag, men det sitter vel folk med mer ansvar et sted i systemet som kunne få beskjed på mer generell grunnlag, om ikke annet så for syns skyld. En ikke veldig lang tur ble fulgt av en treningsøkt, det var jo noen uker siden sist matten var fremme. Psykofysio er stadig imponert over magemusklene mine(!), så jeg må jo sørge for å vedlikeholde litt
Daria Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #34957 Skrevet 26. mars 2023 Oppfølging fra Rema: De har valgt å sku av rullebåndet, men kan skru det på ved behov - det er bare å spørre, både om det og om hjelp til å hente handlevogn. Det er mulig jeg er fordringsfull, men jeg blir faktisk litt målløs av at en så stor butikk tar bevisste valg som gjør den vanskeligere tilgjengelig for mange kunder. Da velger jeg jo heller Kiwi i nabokvartalet, hvor jeg kan føle meg som en vanlig kunde og ikke trenger å ydmyke meg for å få handlet. Jeg kan fint be om hjelp når jeg trenger det (eller, fint og fint, jeg jobber med saken og blir stadig bedre...), men det er ikke veldig gøy og ikke noe jeg oppsøker frivillig når det finnes alternativer - jeg har utfordringer nok i hverdagen som jeg har.
Sauen Shaun Skrevet 26. mars 2023 #34958 Skrevet 26. mars 2023 Daria skrev (1 time siden): Oppfølging fra Rema: De har valgt å sku av rullebåndet, men kan skru det på ved behov - det er bare å spørre, både om det og om hjelp til å hente handlevogn. Det er mulig jeg er fordringsfull, men jeg blir faktisk litt målløs av at en så stor butikk tar bevisste valg som gjør den vanskeligere tilgjengelig for mange kunder. Da velger jeg jo heller Kiwi i nabokvartalet, hvor jeg kan føle meg som en vanlig kunde og ikke trenger å ydmyke meg for å få handlet. Er det virkelig mulig??? Jeg har ingen problemer med å be om hjelp. Men i et sånt tilfelle hadde jeg også gått til Kiwi. Jeg velger jo det som er enklest.
Daria Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #34959 Skrevet 26. mars 2023 Jeg skjønner at ikke alle butikklokaler er like lette å tilrettelegge, særlig i eldre bygg, og jeg skjønner at ting kan være ute av drift i perioder, men å bevisst og åpent velge bort eksisterende muligheter for tilrettelegging roper jo ikke at man har fokus på kundene og ønsker at de skal føle seg velkomne...
AprilLudgate Skrevet 26. mars 2023 #34960 Skrevet 26. mars 2023 Daria skrev (9 timer siden): Oppfølging fra Rema: De har valgt å sku av rullebåndet, men kan skru det på ved behov - det er bare å spørre, både om det og om hjelp til å hente handlevogn. Det er mulig jeg er fordringsfull, men jeg blir faktisk litt målløs av at en så stor butikk tar bevisste valg som gjør den vanskeligere tilgjengelig for mange kunder. Da velger jeg jo heller Kiwi i nabokvartalet, hvor jeg kan føle meg som en vanlig kunde og ikke trenger å ydmyke meg for å få handlet. Jeg kan fint be om hjelp når jeg trenger det (eller, fint og fint, jeg jobber med saken og blir stadig bedre...), men det er ikke veldig gøy og ikke noe jeg oppsøker frivillig når det finnes alternativer - jeg har utfordringer nok i hverdagen som jeg har. For en snål butikk? Hvem har IKKE dette iorden? Aldri vært borti 😅🤷♀️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå