Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34921 Skrevet 22. mars 2023 Ja Vi gikk på videregående sammen og har hatt kontakt litt av og på, men nå er det en pandemi siden sist...
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34922 Skrevet 22. mars 2023 Skattemelding mottatt og sendt inn - det blir feriepenger i år...
Roadrunner Skrevet 22. mars 2023 #34923 Skrevet 22. mars 2023 Daria skrev (Akkurat nå): Skattemelding mottatt og sendt inn - det blir feriepenger i år... Jeg står alltid nederst på listen over mottakere, så regner ikke med at jeg hører noe før langt uti neste uke... Vil vite!
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34924 Skrevet 22. mars 2023 Jeg tenker sjelden over at det er på tide, med mindre jeg ser tråder om det på KG - den kommer når den kommer
AprilLudgate Skrevet 22. mars 2023 #34925 Skrevet 22. mars 2023 Fikk 3.000 igjen 😇 Hvor mye ferie kan jeg få av det mon tro? 60 kaffe på Kaffebrenneriet. Litt mye kanskje kun i fellesferien, men jeg får gå innom flere ganger om dagen da. Eventuelt kaffe+is, da snakker vi.
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34926 Skrevet 22. mars 2023 Ferien min i pandemiåret 2020 var en dagstur til Hamar - du hadde fortsatt hatt råd til både kaffe og is etterpå Jeg får igjen drøyt 10 000, det er jo faktisk en ferie.
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34927 Skrevet 22. mars 2023 Litt forvirret når det ligger melding i postkassa om rekommandert sending - med adresselapp delvis på russisk. Men jeg tror det er etsy-pakke fra Australia....' De drakk te, de spiste bakverk, de skravlet og de var enige om at det ikke trenger å gå fire år til neste gang...
AprilLudgate Skrevet 22. mars 2023 #34928 Skrevet 22. mars 2023 Tenk hvor mye du kan få på Etsy for 10.000 kr da 😇
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34929 Skrevet 22. mars 2023 Det er ikke pent å gi meg idéer...
Skravla Skrevet 22. mars 2023 #34930 Skrevet 22. mars 2023 Her dukket pengene opp i dag også, så alt er ferdig. Jeg liker det norske systemet her når jeg hører på de fra andre siden av Atlanteren. Og etsy er et farlig sted å ferdes. Så mye spennende og fint.
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34931 Skrevet 22. mars 2023 Jeg tror det tok 20 minutter fra jeg fikk mailen om at skattemeldingen var kommet til jeg hadde sett over og sendt inn - og halvparten av den tida gikk til å lese ut kapittelet jeg holdt på med da mailen kom... Nettshopping er jo egentlig djevelens verk - altfor enkelt og altfor mye fint jeg ikke trenger...
Sauen Shaun Skrevet 22. mars 2023 #34932 Skrevet 22. mars 2023 Her har ikke skattemeldinga dukket opp enda…
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34933 Skrevet 22. mars 2023 Daria skrev (På 20.3.2023 den 18.41): 20.03: Ni lest, ingen kjøpt. John Boynes All the broken places er en oppfølger til Gutten i den stripete pysjamasen (men dette er helt klart en voksenbok). Her får vi historien til Gretl, leirkommandantens datter, etter krigen. Annethvert kapittel forteller en sammenhengende historie om 91 år gamle Gretl i London i 2022, annethvert kapittel forteller deler av historien hennes fra årene etter krigen. Temaet her, om skyld og ansvar og arvesynd (selv om Boyne ikke bruker det begrepet) er spennende og interessant og boka byr på noen gode betraktninger innimellom, men historien blir for melodramatisk og full av tilfeldigheter og sammentreff. Jeg tror aldri helt på karakteren Gretl, særlig ikke den yngre utgaven. 22.03: Ti lest, ingen kjøpt. Heroisme og svik er første bind i Kolbjørn Brekstads romantrilogi om Vidkun Quisling. Foreløbig er vi på 30-tallet, hvor Quisling, som selv fører ordet, bruker mye av tiden sin i Ukraina og Russland, på hjelpearbeideroppdrag for Fridtjof Nansen. Jeg innså da jeg leste kongebigrafiseriene om Haakon og Olav at jeg egentlig ikke visste stort om Quisling før 1940, så her er det mye nytt. Litt vel ordrikt til tider (og noen burde lest bedre korrektur), men det skal vel ikke utelukkes at det bidrar til å gi et sannferdig bilde av mannen, som ikke akkurat framstår som noe oppkomme av sjarm og sosiale ferdigheter. Stormannsgalskap og selvrettferdighet, derimot.
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34934 Skrevet 23. mars 2023 (endret) Hodet mitt er helt sikker på at det er fredag i dag - jeg har jo vært hos fysio (ballkast på balansepute gjorde et comeback), og har ingen flere avtaler denne uka, ergo burde det jo... Morgendagen blir en bonus-fridag Neste uke er alle behandlerne tilbake og på sine normale dager, i tillegg til at krystallspesialisten dukker opp og sørger for en 5-avtalersuke - og så er det påske og ny uorden i systemet... Endret 23. mars 2023 av Daria
Roadrunner Skrevet 23. mars 2023 #34935 Skrevet 23. mars 2023 Daria skrev (34 minutter siden): Hodet mitt er helt sikker på at det er fredag i dag - jeg har jo vært hos fysio (ballkast på balansepute gjorde et comeback), og har ingen flere avtaler denne uka, ergo burde det jo... Morgendagen blir en bonus-fridag Neste uke er alle behandlerne tilbake og på sine normale dager, i tillegg til at krystallspesialisten dukker opp og sørger for en 5-avtalersuke - og så er det påske og ny uorden i systemet... Fredagsmodus her også i dag Får det ikke helt til å rime rett og slett...
Roadrunner Skrevet 23. mars 2023 #34937 Skrevet 23. mars 2023 Prøver å trøste meg med at det bare blir halv dag på kontoret i morgen før legetime og resten av dagen på hjemmekontor. Så det blir liksom ikke fullt normal fredag
Skravla Skrevet 23. mars 2023 #34938 Skrevet 23. mars 2023 Fredag her også. Helt merkelig, men uken har vært hektisk så hjernen føler vel at den har gjort en femdagers innsats.
Skravla Skrevet 23. mars 2023 #34939 Skrevet 23. mars 2023 Roadrunner skrev (16 minutter siden): Prøver å trøste meg med at det bare blir halv dag på kontoret i morgen før legetime og resten av dagen på hjemmekontor. Så det blir liksom ikke fullt normal fredag I wish. Her blir det jobb lørdag også.
Daria Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #34940 Skrevet 23. mars 2023 Jeg googlet "hvilken dag er det i dag" - på jakt etter en allsangvennlig video - og google svarte med stor og tydelig skrift torsdag Allsangen utgikk fordi i den versjonen jeg fant var det faktisk fredag, og det ville jo bare bekreftet feilslutningene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå