Daria Skrevet 19. mars 2023 Forfatter #34901 Skrevet 19. mars 2023 Jeg studerte dagens sendeskjema og fant ut at det beste tidspunktet for en tur ut var nå, før skiskytingen. Så jeg skrudde av tven, la sammen pcen og reiste meg fra sofaen - og kom omtrent fem skritt ut på stuegulvet før kroppen ga utvetydig beskjed om at den ikke støttet turplanene. Stort sett synes jeg det er deilig (eller i det minste overkommelig) når jeg først kommer meg ut, selv om det bare blir rundt de nærmeste kvartalene, men på de verste fatiguedagene er det ikke verdt det. En del av prossessen med å bli kjent med hvordan kroppen fungerer nå - kjenne igjen når den kan og bør presses litt og når det faktisk bare er hvile som gjelder.
Daria Skrevet 19. mars 2023 Forfatter #34902 Skrevet 19. mars 2023 Plutselig har jeg en usedvanlig planløs uke foran meg. Den var allerede roligere enn vanlig, med psykologen opptatt med viktigere ting (min tolkning, ikke hans ord... ), og nå meldte psykofysio sykefravær. Med tre avtalefrie dager burde det jo være mulig å få plass og overskudd til både vil og bør...
Daria Skrevet 19. mars 2023 Forfatter #34903 Skrevet 19. mars 2023 Daria skrev (På 18.3.2023 den 13.33): God løsning Om jeg klarer å etterbestille bare den ene er jo en annen diskusjon, fortrinnsvis mellom meg og min viljestyrke... Viljestyrken og jeg ble enige om en ekstra - nytt påfyll av vinterteen med pistasjnøtter og marsipan, som jeg har drukket en hel boks av på to måneder
Daria Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #34904 Skrevet 20. mars 2023 Sol + planløs dag = utelesing; jeg hadde jo nye solbriller å teste For første gang i år har jeg tenkt på solkrem, men i følge yr haster det visst ikke å sjekke om jeg faktisk har noe i huset... Sol, frisk luft og mosjon; litt husarbeid; et brev skrevet og postet; en bok lest ut; fisk og beter til middag - god utnyttelse av tid og krefter. Nå MasterChef, hvor teksteren nettopp oversatte obscure som obskøn i stedet for obskur. Nesten det samme - eller ikke. Jeg er faktisk litt usikker på hva som kvalifiserer til obskøne ingredienser - skjønt, det er papaya involvert, det påstås jo at den likner på en obskøn kroppsdel...
Daria Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #34905 Skrevet 20. mars 2023 Daria skrev (På 17.3.2023 den 10.13): 16.03: Åtte lest, ingen kjøpt. Lea Ypi vokste opp i Albania og var ti år da jernteppet falt. I Fri : en oppvekst ved historiens ende forteller hun om hennes opplevelse av en barndom under kommunismen og årene etter at diktaturet gikk i oppløsning, og ikke minst om alle familiehemmelighetene som kom for dagen. Stort sett veldig spennende - Ypi og jeg er jevngamle og hadde sånn sett parallelle og likevel vidt forskjellige liv - her er mye jeg aldri har visst om og kjent til. 20.03: Ni lest, ingen kjøpt. John Boynes All the broken places er en oppfølger til Gutten i den stripete pysjamasen (men dette er helt klart en voksenbok). Her får vi historien til Gretl, leirkommandantens datter, etter krigen. Annethvert kapittel forteller en sammenhengende historie om 91 år gamle Gretl i London i 2022, annethvert kapittel forteller deler av historien hennes fra årene etter krigen. Temaet her, om skyld og ansvar og arvesynd (selv om Boyne ikke bruker det begrepet) er spennende og interessant og boka byr på noen gode betraktninger innimellom, men historien blir for melodramatisk og full av tilfeldigheter og sammentreff. Jeg tror aldri helt på karakteren Gretl, særlig ikke den yngre utgaven.
Daria Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #34906 Skrevet 20. mars 2023 I avdelingen for vitser som skriver seg selv, skal fiolinisten Charlie Siem gifte seg med en kvinne som heter Viola - som også er det engelske ordet for bratsj...
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34907 Skrevet 21. mars 2023 Jeg trodde at helgas fatigue var et noenlunde tilbakelagt kapittel - til jeg satt på sykkelen hos fysio og skulle øke intensiteten. Det er jo greit at en ergometersykkel ikke kan velte eller skjene ut i grøfta...
Sauen Shaun Skrevet 21. mars 2023 #34908 Skrevet 21. mars 2023 Godt du ikke kjørte i grøfta med ergometersykkelen. Håper fatiguen slipper igjen snart
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34909 Skrevet 21. mars 2023 Jeg har vel hatt nok turer i grøfta der som jeg har...
Sauen Shaun Skrevet 21. mars 2023 #34910 Skrevet 21. mars 2023 Daria skrev (38 minutter siden): Jeg har vel hatt nok turer i grøfta der som jeg har... Ja, det synes jeg du har… Så jeg er glad du holder deg til ergometersykkel, og ikke prøver deg på vanlig sykkel…
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34911 Skrevet 21. mars 2023 Idrettspedagogen på Kysthospitalet ville ha meg ut på sykkeltur, riktignok på den tilpassede, stødige varianten med flere hjul. Jeg sto over, en ting er trygghet og stabilitet med min balanse, men fart (selv på det nivået...) og bevegelse ikke er så stas for svimmelheten. Tredemølle er heller ikke min venn...
Sauen Shaun Skrevet 21. mars 2023 #34912 Skrevet 21. mars 2023 Greit å finne ut hvem som er venn og ikke…
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34913 Skrevet 21. mars 2023 Venn er kanskje å ta hardt i, men det er fiender og det er de jeg kan ha sivilisert omgang med Tredemølle, elipsemaskin (jeg prøvde en gang og gikk i gulvet etterpå) og catslides er i første kategori; balansepute, strikker og ergometersykkel i sistnevnte. Kajakken gikk jeg overraskende godt overens med (det hjalp nok at det var en voksen til stede og passet på...), mens bassenget krever strenge regler og tidsbegrensninger. Det er sikkert mange mulige sammenlikninger man kan gjøre med både politikk, diplomati og barnehager her
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 #34914 Skrevet 21. mars 2023 Daria skrev (17 minutter siden): Venn er kanskje å ta hardt i, men det er fiender og det er de jeg kan ha sivilisert omgang med Tredemølle, elipsemaskin (jeg prøvde en gang og gikk i gulvet etterpå) og catslides er i første kategori; balansepute, strikker og ergometersykkel i sistnevnte. Kajakken gikk jeg overraskende godt overens med (det hjalp nok at det var en voksen til stede og passet på...), mens bassenget krever strenge regler og tidsbegrensninger. Det er sikkert mange mulige sammenlikninger man kan gjøre med både politikk, diplomati og barnehager her Sorry....
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34915 Skrevet 21. mars 2023 Du gikk rett på barnehage-assosiasjonene?
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 #34916 Skrevet 21. mars 2023 Daria skrev (2 minutter siden): Du gikk rett på barnehage-assosiasjonene? Jeg hadde ingen problemer med å se for meg både det ene og det andre, og jo lengre ut i beretningen jeg kom, jo mer nærmet jeg meg barnehage-assosiasjonene...
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34917 Skrevet 21. mars 2023 Mye av dette foregår jo i et stort rom fylt av baller, puter, matter og andre leker/apparater, hvor en gruppe utdannede og ansvarlige voksne passer på en annen gruppe mennesker i myke og praktiske klær som bedriver diverse aktiviteter - likhetene er jo mange
Daria Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #34918 Skrevet 21. mars 2023 Jeg har vært på min andel fancy restauranter og er alltid tilhenger av desserter, men en del av stresstest-dessertene på MasterChef er jo bare latterlig pretensiøse. De ser imponerende ut, men jeg er ikke overbevist om at de alltid høres ut som om de egentlig smaker så godt...
Daria Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #34919 Skrevet 22. mars 2023 Sandi Toksvig forteller en gang i QI om hvordan hun endte opp med en koloskopi etter å ha spist rødbeter til middag. Hvorfor jeg plutselig kom på dette i dag, skal jeg ikke gå nærmere inn på (men middagen var god...). Sosiale planer i dag - jeg skal på kafé med en gammel venninne jeg ikke har sett på flere år
Sauen Shaun Skrevet 22. mars 2023 #34920 Skrevet 22. mars 2023 Så gøy å se igjen venninne etter mange år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå