Daria Skrevet 16. mars 2023 Forfatter #34881 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har stort sett holdt meg på sofaen siden jeg kom hjem - det var tydeligvis det jeg hadde av krefter i dag... At jeg bare har hatt en dags pause de jeg vanligvis har to spiller nok også inn, sammen med litt lite søvn i natt. Men sart og lettpåvirkelig vet jeg ingenting om, altså I det minste tåler jeg litt vind, i motsetning til hoppene...
Daria Skrevet 16. mars 2023 Forfatter #34882 Skrevet 16. mars 2023 Rosenkål med tofu. Det er jo ikke alle matrett-ideer på MasterChef som får meg til å sikle umiddelbart... Så langt i den nye sesongen har jeg heller ingen umiddelbare favoritter - det er flere som kaller på (til dels ufortjent) motvilje enn entusiasme foreløbig...
Sauen Shaun Skrevet 16. mars 2023 #34884 Skrevet 16. mars 2023 Daria skrev (3 timer siden): Rosenkål med tofu. Det er jo ikke alle matrett-ideer på MasterChef som får meg til å sikle umiddelbart... Så langt i den nye sesongen har jeg heller ingen umiddelbare favoritter - det er flere som kaller på (til dels ufortjent) motvilje enn entusiasme foreløbig... Det er noen interessante retter innimellom ja… Men veldig mye jeg gjerne skulle smakt også Vanskelig å finne favoritter blant nykomlingene, ja. De er i grunnen en litt kjedelig gjeng… Blant de gamle deltakerne holder jeg fremdeles på Sashi og Julie.
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34885 Skrevet 17. mars 2023 Jeg har litt sans for Michael - han har sjarm og selvironi. Melanie har potensiale, men hun må lage noe annet enn vannbakkels snart... Og så snør det litt igjen... Det er ikke ut at jeg vil få så påtrengende behov for de nye solbrillene mine med det første. Nye vintersko, derimot - jeg oppdaget store hull i den paret jeg bruker mest i går. Kanskje det blir en liten skobutikk-tur etter hoderyddinga i dag. Ikke at jeg ikke har så jeg klarer meg noen uker, men jeg vil uansett trenge en erstatning på sikt. Men først te (det lå et par pakker på dørstokken ) og frokost - og antrekk. Det var dette med enhver anledning til å kle seg i annet enn treningstøy og sofaklær Været tilsier høye støvler og relativt kort skjørt - og jeg har en ny brosje som gjerne vil møte verden...
Sauen Shaun Skrevet 17. mars 2023 #34886 Skrevet 17. mars 2023 Jeg har litt trua på Jenn også. Jeg tror hun kan bli god, bare hun får nervene under kontroll. Må finne noe annet enn sofaklær jeg og. Eselet vil ha meg med på kafé i dag.
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34887 Skrevet 17. mars 2023 Ikke den dummeste aktiviteten en fredag... 🍵 ' Jeg har spist (og smakt) frokost og droppet teen til fordel for varm saft. Fortsatt 2,5 time til jeg må gå, så ingenting haster...
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34888 Skrevet 17. mars 2023 Daria skrev (På 15.3.2023 den 18.13): 15.03: Syv lest, ingen kjøpt (men jeg har ikke glemt Bokklubbens dagstilbud...) I J.M. Coetzees Foe kommer en skipbrudden kvinne i land på en øde øy - hvor hun treffer en mann som kaller seg Crusoe og hans stumme tjener Fredag... Vel tilbake i London oppsøker hun forfatteren Foe for at han skal gjøre øyopplevelsen hennes om til en bok, men det går ikke helt som hun - eller jeg - forventer. Denne plukket jeg litt på måfå fra en liste for en leseutfordring - hadde jeg kommet over den under andre omstendigheter ville antagelig ordene fabel og allegori i baksideteksten fått meg til å legge den bort igjen. Det blir litt for merkelig og uavklart for meg. 16.03: Åtte lest, ingen kjøpt. Lea Ypi vokste opp i Albania og var ti år da jernteppet falt. I Fri : en oppvekst ved historiens ende forteller hun om hennes opplevelse av en barndom under kommunismen og årene etter at diktaturet gikk i oppløsning, og ikke minst om alle familiehemmelighetene som kom for dagen. Stort sett veldig spennende - Ypi og jeg er jevngamle og hadde sånn sett parallelle og likevel vidt forskjellige liv - her er mye jeg aldri har visst om og kjent til.
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34889 Skrevet 17. mars 2023 Når jåla har en klar tanke om dagens antrekk, bare for å oppdage en flekk på skjørtet, blir haugen av prøvde og forkastete plagg på senga stor... Men nå er jeg påkledd og presentabel, vurderer en mer lue-og-snøvær-kompatibel frisyre (les: noe som involverer fletninger) og har fortsatt en time igjen til å sitte og kjenne stressnivået stige...
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34890 Skrevet 17. mars 2023 I dag har jeg oppdaget at å gå i butikken rett etter en psykologtime hvor hjernen på et tidspunkt slo seg av (det skjer av og til), kan være overraskende utfordrende (og det hjalp jo ikke at de hadde ominnredet siden sist...). Jeg sto foran fruktdisken og plutselig var det å bestemme seg for noe og så handle etter det nesten uoverkommelig - jeg har aldri brukt så mye innsats og konsentrasjon på å plukke ut tre kiwier... Hva som skjedde med rundstykket jeg skulle ha til lunsj og er nesten helt sikker på at jeg la i handlekurven, men ikke fant i sekken da jeg kom hjem, skal være usagt, men jeg aner at konsentrasjonen glapp et øyeblikk i kassa... Det hender han advarer om at tanker og følelser kan henge i etter timene, men denne varianten var ny. Kanskje like greit at jeg droppet planene om å se etter vintersko, det kunne tydeligvis gått veldig galt
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34891 Skrevet 17. mars 2023 Jeg får fortsatt litt frysninger hver gang jeg se Daniel André Tande hoppe skiflygning...
Daria Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #34892 Skrevet 17. mars 2023 Alle sangene som får en litt annen betydning når de synges av en gravid kvinne...
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34893 Skrevet 18. mars 2023 Morgentåkedalen hilser - selvfølgelig med lyden av en tåkelur... I dag står en 100-årsfeiring på planen. Jubilanten døde for noen år siden, men man skal jo ikke la en sånn detalj komme i veien for en unnskyldning for å samle familien.
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34894 Skrevet 18. mars 2023 Jeg pakket opp gårsdagens televering og oppdaget at jeg har fått feil te - i stedet for den grønne påsketeen jeg bestilte, har jeg fått den svarte. Som sikkert er god og sikkert vil bli drukket opp, men jeg har allerede kjøpt en annen svart påskete... Spørsmålet er jo om det er verdt bryet å gjøre noe med det.
Skravla Skrevet 18. mars 2023 #34895 Skrevet 18. mars 2023 Du kan etterbestille grønn te så kan jeg kjøpe igjen den svarte. Jeg har ikke shoppet påskete enda og med lang påskefri så blir det nok tid til å drikke.
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34896 Skrevet 18. mars 2023 God løsning Om jeg klarer å etterbestille bare den ene er jo en annen diskusjon, fortrinnsvis mellom meg og min viljestyrke...
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34897 Skrevet 18. mars 2023 Lykken når man ganske utslitt på vei hjem fra hyggelig, men slitsom familiesamling kommer på en smekkfull buss og ser at det innerste av "reservert for skrøpelige"-setet er ledig. Det faktiske orde jeg brukte til hun som satt fordypet i mobilen på det ytterste setet var Unnskyld, men tonefallet var nok mer Flytt deg! enn Kan jeg få komme forbi?...
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34898 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Jeg gikk forbi et skilt med en yrkestittel jeg ikke har vært borti før - filosofisk rådgiver. Nysgjerrig som jeg er googlet jeg henne, og det er visst et slags terapeut-alternativ til psykolog; samtaleterapi med et litt annet utgangspunkt. Et av punktene på "menyen" hennes er Evig singel, og jeg vet at det er de som synes det er adskillig mer problematisk enn meg, men hvem vil gå til en terapeut som tar utgangspunkt i at det er noe galt med deg? Som sidestiller singel og ensom i første setning, framstiller single som mislykkede og ikke etterlater noen tvil om at dette er en tilstand man bør søke å komme seg ut av - det tar ikke så lang tid som du tror! For ikke å snakke om setningen DU MÅ IKKE VÆRE EVIG SINGEL OG ENSOM FOR ALLTID - i versaler og uthevet skrift. Jeg snakker jo også i terapi om potensielle ting å endre på og han påpekte allerede i første time områder han så at jeg kunne ha godt av å jobbe med (-Hvis du vil. Det er lov å ikke ønske å endre på ting også), men aldri med den vinklingen at Her er noe veldig feil (men det finnes håp). Han vil hjelpe meg med å ikke rette negative tanker innover, ikke bidra til å bekrefte dem... Endret 18. mars 2023 av Daria
Daria Skrevet 18. mars 2023 Forfatter #34899 Skrevet 18. mars 2023 Første lørdagskveld uten noen MGP-sending på to måneder - da er det jo fint at svenskene byr på en opera-galla...
Daria Skrevet 19. mars 2023 Forfatter #34900 Skrevet 19. mars 2023 Jeg fikk bare med med slutten av det historiske kvinnerennet i Vikersund (hei, fatigue), men det er så stort. For meg som har vært opptatt av skihopping i så mange år og fulgt utviklingen av kvinnehopp helt fra de første antydningene til internasjonale renn for kvinner, er dette på mange måter det store klimakset og den siste barrieren - en festdag for både hopptilhengeren og feministen. Og å se all den gleden og hvor mye det betyr for hopperne, den fellesskapsfølelsen de viser og ikke minst resultatene de leverer - det er jo tårevått i sofaen nå,,,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå