Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt uvant med cupsluttspill i mars, men man tar det man får :ler: 

Jeg har en viss forståelse for at Andrine Hegerberg stadig er redusert til fnising der hun sitter mellom Emil Guklid og Aleksander Schau i nrks studio og prøver å snakke noenlunde seriøst om cupkampene :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Straffekonk en søndagskveld i mars ser man ikke så ofte... Jeg som skulle ha en times lesepause mellom kampene, sånn gikk det :ball:  

Skrevet

-Gult kort til Henriksen - og som de fleste fotballspillere skjønner han selvfølgelig ingenting av det... 

:rulle: 

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

-Gult kort til Henriksen - og som de fleste fotballspillere skjønner han selvfølgelig ingenting av det... 

:rulle: 

:hoho:

Skrevet

Synes vel ikke den kampen der har utviklet seg i en morsom retning… :sukk:

Skrevet

Jeg har jo sett bedre sesongstarter...

Skrevet

Hva mener vi om den JÆVLA SNØEN da?

:sno:

Skrevet

Jeg har en anelse om hva du mener... :fnise: Selv liker jeg jo egentlig snø, til tross for at det blir en treningsøkt bare å gå til trikken, men denne er noen uker for sent ute...

Skrevet

Tilbake fra dagens utflukt i snøværet - til psykofysio etter en uke i bortimot isolasjon. Jeg har knapt snakket med noen siden tirsdag, det kjentes i halsen... Godt å gjøre noe igjen, både kroppen og hodet trengte det. Smaksansen vurderer om den kanskje trenger en litt lengre pause etter å ha vært nesten tilbake til normalt, det synes jeg er unødvendig, men i følge psykofysio er det helt normalt at det tar litt tid. Engasjementet rundt dagens middag sank noen hakk...

Skrevet

Dagens bildetekst :rulle: 

Det var en gang jeg pleide å sitte oppe for å se Oscarutdelingen - men det var også en gang jeg så en film av og til og hadde en vag oversikt over hvem, hva og hvorfor... 

Skrevet

Hvorfor insisterer så mange MasterChef-deltakere på å lage retter de vet at de egentlig ikke har tid til? -Jeg har en time på meg og denne kaken bruker vanligvis 55 minutter på å bli gjennomstekt, men jeg lager den likevel :murvegg:

Skrevet
Daria skrev (På 11.3.2023 den 15.01):

11.03: Fire lest, ingen kjøpt.

Jeg kjøpte Katharine McMahons The Rose of Sebastopol på grunn av en bloggomtale så positiv at den overdøvde mine instinkter mot både plot og omslag, som begge ropte om kjærlighetsroman. Jeg burde ha hørt på instinktene mine... To kusiner, den ene veloppdragen og vanlig og forlovet med en lovende doktor med nye idéer, den andre vilter og vakker og fast bestemt på å bli sykepleier under Florence Nightingale på Krim. Det skal sies at det ikke blir fullt så forutsigbart og klisjéfylt som det kan høres ut, men den vil altfor mye, og jeg tror aldri helt på karakterene. Riktignok er ikke Krimkrigen den historiske perioden jeg kan mest om, men det er litt mye som skurrer.

13.03: Seks lest, ingen kjøpt.

Dagens sakprosadobbel (og med de siste dagers innsats er plutselig leselisten min helt tom - jeg har lest ut alle jeg holdt på med. Det varer nok ikke lenge...).

Jane Robinsons Bluestockings handler om de britiske blåstrømpene - de første kvinnene som kjempet for retten til en høyere utdanning og tilgang til universitetene. Som med så mye kvinnekamp handler det om viljesterke foregangskvinner og mennene som latterliggjorde dem. Nevertheless, she persisted. Boka strekker seg fra sent 1800-tall og fram til annen verdenskrig (selv om  Cambridge, som det siste og mest konservative universitetet, ikke ga kvinner rett til å ta en grad (de fikk allernådigst være der, men gradene var forbeholdt menn) før i 1948) og gir også et innblikk i hvordan universitetslivet for kvinnene var - fra mat til fritid og vennskap. 

Psykiater Anders Malkomsens bok Hva er poenget? har den spenstige undertittelen om meningsløshetens psykologi og eksistensielle samtaler, og er i kategorien bøker som egentlig er rettet  mot terapeuter og fagfolk, uten at jeg lat det hindre meg...  Om meningsløshetens former, om å leve med den (eller ikke), om fordeler og ulemper og ikke minst hvordan snakke om den. Jeg får jo litt lyst til å få med med psykologen (som alltid er åpen for eksistensielle samtaler) på en bokdiskusjon...

Skrevet

I dag kom Meny uten forvarsel igjen. Eller, de kom jo  innenfor avtalt tid, men vanligvis kommer det en sms først om at de regner med å  være her i løpet av  en halvtime (og i praksis som regel betyr i løpet av ti minutter). Men nå er kjøleskapet igjen uten ekko, og dagens største overraskelse var at tannpastatuben var av den ekstra store typen. Alt man ikke legger merke til på nett...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Hvorfor insisterer så mange MasterChef-deltakere på å lage retter de vet at de egentlig ikke har tid til? -Jeg har en time på meg og denne kaken bruker vanligvis 55 minutter på å bli gjennomstekt, men jeg lager den likevel :murvegg:

Godt spørsmål… 

Skrevet

Jeg har et revolusjonært forslag: Når du som bilist føler deg berettiget til å parkere sånn at du blokkerer fortauet på vanskelig snøføre og en fotgjenger med åpenbare funksjonshindringer påpeker det, svar Beklager, kommer du deg forbi? heller enn Det  er vanskelig for alle nå. Ja, det er det, men det er fortsatt du som tar deg til rette og er problemet... 

Retur til fysio etter en ukes sykefravær - du vet du er fast inventar på fysikalske når det ikke skal mer til før en av de andre fysioene kommenterer at hun ikke har sett deg på en stund. Jeg kom meg gjennom to runder (mot normalt tre) - godkjent omstendighetene tatt i betraktning. Fikk levert noen bøker etterpå - og lånte ingen nye *flink* Det var disse åtte som fortsatt  lå hjemme...

Skrevet

Første fysiotrening på over en uke ble fulgt av ballettforestilling i operaen i går kveld- og unngåelig av slitenhet og lett prikkende og verkende bein i dag. Henting av nye  solbriller  dagens store plan, dessuten bør jeg jo lufte meg litt i sola og  fundere på hva jeg skal  gjøre med Bokklubbens 25% - bare i  dag-nyhetsbrev... :plystre: 

Skrevet

Mitt fjerde par briller på halvannet år er hentet - jeg fikk med en rabattkupong med begrenset varighet, og optikeren og jeg var enige om at jeg bør vel egentlig ikke trenge den... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 13.3.2023 den 18.10):

13.03: Seks lest, ingen kjøpt.

15.03: Syv lest, ingen kjøpt (men jeg har ikke glemt Bokklubbens dagstilbud...)

I J.M. Coetzees Foe kommer en skipbrudden kvinne i land på en øde øy - hvor hun treffer en mann som kaller seg Crusoe og hans stumme tjener Fredag... Vel tilbake i London oppsøker hun forfatteren Foe for at han skal gjøre øyopplevelsen hennes om til en bok, men det går ikke helt som hun - eller jeg  - forventer. Denne plukket jeg litt på måfå fra en liste for en leseutfordring - hadde jeg kommet over den under andre omstendigheter ville antagelig ordene fabel og allegori i baksideteksten fått meg til å legge den bort igjen.  Det blir litt for merkelig og uavklart for meg.

Skrevet

Jeg snublet av stepbrettet etter gjennomført øvelse, klamret meg  til ribbeveggen med begge hender og  pustet tungt. -Det sier jo det meste, lo fysio og mente at -Litt blåhval er lov... :fnise: (Til hennes forsvar var det jeg som brakte blåhvalen på bane først - hun hadde  neppe kommet  med den sammenlikningen uoppfordret... 🐳). Tre fulle runder igjen i dag - selv om kroppen fortsatt er litt post-korona, men forskjellen fra tirsdag var merkbar. Til lunsj nå smakte jeg dessuten forskjell på falukorv og fiskekake, så det går i riktig retning der også. Hodet er riktignok litt forvirret over å  ha hatt fysio på en torsdag og enda mer over at psykologen venter i morgen, dette skaper jo full uorden i alle rutiner... 

Skrevet

Godt jobba hos fysio. :klappe: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...